Basket Dudes

xpzb44.png

Wstęp.

Basket Dudes to sportowe MMO od studia Bitoon. W owej produkcji przyjdzie nam stawiać czoła trudom koszykówki wraz ze swoimi zawodnikami. Całość jest bardzo zręcznościowa, a możliwości ingerencji w jakieś sensowne taktyczne gry jest znikoma. Jednakże, Basket Dudes posiada coś, co potrafi nieco przyciągnąć do swojej rozgrywki. Tym bardziej, że niezbyt jest co wyszukiwać koszykówki w produkcji MMO.

Tworzenie postaci, zawodnicy, statystyki?

Na samym początku musimy stworzyć swoją drużynę. Niestety, są tylko cztery domyślne, których nie możemy jakkolwiek zmieniać z początkowej perspektywy. Wszystkie różnią się od siebie statystykami, dość typowymi - umiejętności ofensywne, defensywne, praca zespołowa i tak dalej. Mamy możliwość samemu zaprojektowania, a raczej "pomalowania" strojów swoich zawodników. Domyślnie mamy trzy projekty strojów i paletę kolorów do wybrania. Później, co jest chyba najlepsze z całego kreatora możemy wybrać styl napisu swojego zespołu i insygnię, które wyglądają... Dość ciekawie. Nazywamy zespół i przechodzimy do rozgrywki, proste. Ale czego mi tutaj zabrakło? Customizacja własnego zawodnika? Dlaczego mamy grać modelami stworzonymi już przez twórców? Dlaczego nie mogę np. zaprojektować swojej insygni, nawet jeżeli będzie obciachowa? Wszystko jest bardzo zminimalizowane i tak na prawdę tworzenie zespołu to żadna zabawa. A szkoda, bo takie kreatory mają jakieś potencjały.

Levels, experience, shop!

Zespoły posiadają swoje poziomy doświadczenia, tak samo jak zawodnicy. Musimy zdobyć określoną ilość doświadczenia podczas meczy, aby wejść na nowy poziom. Co one dają? Dostęp do nowych rzeczy w sklepie. W nim możemy kupować zawodników za walutę w grze i oczywiście walutę dostępną do kupienia za realne pieniądze. Do tego możemy zakupić swoim zawodnikom dodatkowe wyposażenie, które poprawia ich statystyki. Co jest pocieszające, owe dodatki widać na ich ciele, co troszeczkę poprawia ich wygląd wizualny. Jeżeli chodzi zaś o poziom zawodników, oni także dostają go z meczy, jednakże zabiera to już troszeczkę więcej czasu. Zależne jest to od tego ile będziemy grać danym członkiem podczas meczu. Ile zrobi asyst, ile zdobędzie punktów i tak dalej. Gdy już w końcu uda się podnieść ten poziom zyskuje on oczywiście punkty, które podnoszą jego statystyki, a także... Zyskuje punkt umiejętności. Nie są one jakoś myślę specjalnie przydatne, gdyż sam praktycznie nie korzystałem z nich, a zabawa była i tak przednia. Przykładowo, pewien skill powoduje, że zmniejsza się dystans o 1m do rzutu do kosza za trzy punkty. Inny natomiast zwiększa przez chwilę prędkość zawodnika. Uważam, że troszeczkę zrobili to autorzy na siłę, aby czymś zapchać kontent, dlaczego? Niezbyt są potrzebne te umiejętności, a także nie dają piorunujących efektów w przeciwieństwie do... kart!

4838004422_6b7cb8dce6.jpg

Karty, skrzyneczki, waluta.

Zacznijmy od skrzynek. Zawsze na końcu każdego meczu otwiera nam się skrzynka z losowymi bonusami. Te bonusy to są albo itemy dla zawodników, albo karty. Do tego dostajemy jeszcze walutę, ale ona nie jest losowana. O co chodzi z kartami? Karty możemy wykorzystywać podczas meczy, a dają one nam, albo jakieś bonusy, albo szkodzą przeciwnej drużynie. Możemy umieszczać je po trzy w każdej połowie (w koszykówce są cztery połowy meczy). Nie jest ich wiele, jednakże często dają nam bardzo efektywny skutek. Chcecie przykłady? Sędzia przestaje przez chwilę patrzeć na faule, naszemu zawodnikowi odnawia się energia, zawodnikowi z przeciwnej drużynie robi się "niedobrze". To tylko kilka z kilkunastu przykładów. Przechodząc do waluty, mamy je w grze dwie. Duddies, to waluta, którą zdobywamy podczas meczy i możemy zakupić za nią podstawowe rzeczy, natomiast Bitoons to waluta za realną gotówkę i dzięki niej rzecz jasna możemy zakupować o wiele lepszych zawodników, czy itemy.

Rozgrywka, lagi, inteligencja.

Rozgrywka jest bardzo zręcznościowa i nie liczcie raczej na jakieś sprawdzone taktyki. Co prawda, można rozmieścić odpowiednio zawodników, ale to raczej kwestia ich statystyk i tego, w czym się dobrze sprawdzą, niż jakichś zabiegów strategicznych. Mamy do dyspozycji sprint, podanie i rzut i na tym opiera się rozgrywka. Możemy jeszcze podbierać piłkę przeciwnikom, ale jest to dosyć trudne do zrobienia, myślę, że ze względu na mechanikę gry. Zrobiłem z moim znajomym mały test. Stał on w miejscu, a ja próbowałem mu zabrać piłkę. Oczywiście nadbiegałem od strony w której dłoni miał piłkę. Czyniłem starania, aby mu zabrać i co? Trzy razy pod rząd faul. Twórcy mają nad czym pracować. Mamy również sterowanie defensywne, ale raczej niezbyt się ono sprawdza, bo gra może w jednej chwili Cię skreślić z wygranej. W ogóle balans w grze jest dramatyczny, gdyż przegrywałem dziesięcioma punktami, a gra sześć rzutów pod rząd nie dała mi zdobyć punktów. Nawet w momencie, gdzie byłem sam na kosz! Zdarzają się również momenty gdzie w ostatniej sekundzie padają punkty i to dosyć spore. Zazwyczaj jest tak, że jeżeli wygrywa się dwoma punktami, to w ostatnim rzucie przeciwnik zdobędzie punkty. Kolejnym aspektem gry są bardzo uciążliwe lagi. Nie wiem, czy to jest spowodowane serwerami gry, czy samymi graczami, jednakże prawie w każdym meczu są kolosalne ścinki. Potrafi być tak, że stojąc pięć metrów od gracza, on potrafi zabrać mi piłkę. Inteligencja postaci także nie jest zbyt dobra. Potrafią stać pod koszem, a gdy piłka nie trafi do środka stoją jak kołki i nawet nie skoczą. Obrona także jest masakryczna, ponieważ pod koszem można robić praktycznie co się chce.

interfazonGame5_thumb.jpg

Oprawa audiowizualna, ligi.

Jeżeli chodzi o tą część gry, to nie jest najgorzej. Gra ma swój pewien urok i z pewnością od samego początku kojarzyła mi się z koszykówką. Nie jest to powalająca grafika, ale z pewnością każdy sobie zagra, a także nie odrzuca od siebie. Grafikę można przeżyć, ale dźwięk już nie. Po prostu muzyczki w menu głównym i w lobby nie da się słuchać. Jest strasznie irytująca, frustrująca i nie wiem jak jeszcze można to wyrazić. Pod tym aspektem autorzy dali na prawdę ciała. Najlepiej podczas grania w BD wyłączyć całą muzykę w grze, a odpalić sobie swój ulubiony zespół. Animacje postaci są dosyć interesujące, często potrafią zawodnicy zrobić takiego "finiszera" na koszu, co wygląda na prawdę ciekawie. Wsad, skok tyłem do kosza i tak dalej to część tego ciekawego aspektu rozgrywki. Autorzy zaserwowali jeszcze bardzo ciekawy element mechaniki. Są dostępne dla wszystkich ligi, w których oczywiście należałoby brać udział. Sami gracze mogą je tworzyć i brać w nich udział, ale także są oficjalne od twórców gry.

Słowem ujmując Basket Dudes...

To gra nie najlepsza, ale z aktualnych sportowych MMO na pewno się wyróżnia. Szczególnie pod aspektem, że raczej nie spotkamy na razie takiego odpowiednika koszykówki na rynku. Gra ma swój wyróżniający ją styl, ciekawe mechanizmy i co najważniejsze, dzięki swojej zręcznościowości jest dostępna praktycznie dla każdego. Spotkałem już wielu rodaków, chociaż aktualnie grywalność nie jest najlepsza.

Plusy:

- Oprawa wizualna.

- "Finiszery" przy koszu.

- Element kart.

- Koszykówka!

- Ligi.

Minusy:

- Muzyka!

- Kolosalne lagi.

- IQ.

- Niepotrzebne skille postaci.

Artur "Artcik" Pyśk

Cukierkowa grafika zniechęca mnie do gry, jednak koszykówka to mój sport. Dlatego zagram.

Jak dla mnie największa porażka to zbyt mała ingerencja w to czy dany zawodnik trafi do kosza [mogliby zrobić np. taki pasek aby w odpowiednim momencie puścić klawisz "D" a dla lepszych graczy byłaby coraz większa strefa pomyłki], oraz bronienia [tutaj zastosowałbym identyczny mechanizm jak w przypadku rzucania i ten kto byłby bliże punktu 0 ten by rzucił/zablokował], oczywiście wpływ na rozgrywkę miałyby karty ale już nie tak wielki jak obecnie, jest to według mnie gra losowa bardziej niż zręcznościowa, a szkoda.

@edek13

Przeczytaj Tutorial w grze a przekonasz się , że jednak jest (i w defensywie i w ofensywie).

@Artcik

Nazywamy zespół i przechodzimy do rozgrywki, proste. Ale czego mi tutaj zabrakło? Customizacja własnego zawodnika? Dlaczego mamy grać modelami stworzonymi już przez twórców? Dlaczego nie mogę np. zaprojektować swojej insygni, nawet jeżeli będzie obciachowa? Wszystko jest bardzo zminimalizowane i tak na prawdę tworzenie zespołu to żadna zabawa.

Zrobione zostało najprawdopodobniej po to aby szybko wejść do gry i pograć , poza tym znacznie zwiększyłoby to rozmiar gry , przeciążałoby serwery (każdy chciałby mieć swoją insygnię, a gdzieś to musi być przechowywane) oraz spowodowałoby to masowe tworzenie alternatywnych kont (bo moi zawodnicy nie są zgodni z danym kilo-mega-giga-hiper-pro Buildem).

Uważam, że troszeczkę zrobili to autorzy na siłę, aby czymś zapchać kontent, dlaczego? Niezbyt są potrzebne te umiejętności, a także nie dają piorunujących efektów w przeciwieństwie do... kart!

W porównaniu do kart , które są jednorazowe (o czym warto wspomnieć) i część z nich też nie ma piorunujących efektów (Anti-Aircraft Battery,Neutralize Player...).

Część z umiejętności jest godna uwagi, ale kosztują więcej punktów talentu (Eagle Shooter,Fast Runner,Coordinator...).

Co do samej gry , Taktyka zależy od ciebie ,czy będziesz polować na 3-ki czy też raczej wchodzić pod kosz i Dunk'ować... Gra obronna w Basket Dudes jest ciężka (nie ma co ukrywać), ale i w rzeczywistości też nie ma lekko jeśli chodzi o defensywe (chociaż podania przez zawodnika z przeciwnej drużyny można sobie było podarować) .

Powerplay - Zsumowane poziomy wszystkich zawodników biorących udział w meczu.

Teamwork - Praca zespołowa zawodników, ma wpływ na umiejętności w grze.

Post Scriptum

O co chodzi z kartami? Karty możemy wykorzystywać podczas meczy, a dają one nam, albo jakieś bonusy, albo szkodzą przeciwnej drużynie. Możemy umieszczać je po trzy w każdej połowie (w koszykówce są cztery połowy meczy).

Zmień te połowy na kwarty :P

calkiem niezla tylko ta mechanika gry jak cos naprawia to spedze wiecej czasu..

mam rowniez kilka fajnych artykulow o mmorpg zapraszam www.mojemmorpg.blogspot.com

calkiem niezla tylko ta mechanika gry jak cos naprawia to spedze wiecej czasu.. mam rowniez kilka fajnych artykulow o mmorpg zapraszam www.mojemmorpg.blogspot.com

Robisz konkurencje... zapytales sie administracji czy mozesz?

Topic

Text calkiem w pupe :D.... tylko cholera.... ta grafika ;(

Text calkiem w pupe .... tylko cholera.... ta grafika ;(

No dokładnie. Gra byłaby naprawdę ciekawa, ale ta grafika wszystko pasuję. Rozumiem, że jest go gra przeznaczona głównie dla małych chłopców, ale bez przesady. Kreskówkowa grafika totalnie nie pasuje do koszykówki, co musi niszczyć strasznie klimat gry.

w koszykówce nie ma 4 połów, tylko 2 połowy meczu jak w piłce nożnej. Natomiast każda połowa składa się z 2 kwart. Rzadko używa się terminu połowa, większość graczy mówi kwarta. - pierwsza, druga, trzecia itp.

xpzb44.png

Wstęp.

Basket Dudes to sportowe MMO od studia Bitoon. W owej produkcji przyjdzie nam stawiać czoła trudom koszykówki wraz ze swoimi zawodnikami. Całość jest bardzo zręcznościowa, a możliwości ingerencji w jakieś sensowne taktyczne gry jest znikoma. Jednakże, Basket Dudes posiada coś, co potrafi nieco przyciągnąć do swojej rozgrywki. Tym bardziej, że niezbyt jest co wyszukiwać koszykówki w produkcji MMO.

Tworzenie postaci, zawodnicy, statystyki?

Na samym początku musimy stworzyć swoją drużynę. Niestety, są tylko cztery domyślne, których nie możemy jakkolwiek zmieniać z początkowej perspektywy. Wszystkie różnią się od siebie statystykami, dość typowymi - umiejętności ofensywne, defensywne, praca zespołowa i tak dalej. Mamy możliwość samemu zaprojektowania, a raczej "pomalowania" strojów swoich zawodników. Domyślnie mamy trzy projekty strojów i paletę kolorów do wybrania. Później, co jest chyba najlepsze z całego kreatora możemy wybrać styl napisu swojego zespołu i insygnię, które wyglądają... Dość ciekawie. Nazywamy zespół i przechodzimy do rozgrywki, proste. Ale czego mi tutaj zabrakło? Customizacja własnego zawodnika? Dlaczego mamy grać modelami stworzonymi już przez twórców? Dlaczego nie mogę np. zaprojektować swojej insygni, nawet jeżeli będzie obciachowa? Wszystko jest bardzo zminimalizowane i tak na prawdę tworzenie zespołu to żadna zabawa. A szkoda, bo takie kreatory mają jakieś potencjały.

Levels, experience, shop!

Zespoły posiadają swoje poziomy doświadczenia, tak samo jak zawodnicy. Musimy zdobyć określoną ilość doświadczenia podczas meczy, aby wejść na nowy poziom. Co one dają? Dostęp do nowych rzeczy w sklepie. W nim możemy kupować zawodników za walutę w grze i oczywiście walutę dostępną do kupienia za realne pieniądze. Do tego możemy zakupić swoim zawodnikom dodatkowe wyposażenie, które poprawia ich statystyki. Co jest pocieszające, owe dodatki widać na ich ciele, co troszeczkę poprawia ich wygląd wizualny. Jeżeli chodzi zaś o poziom zawodników, oni także dostają go z meczy, jednakże zabiera to już troszeczkę więcej czasu. Zależne jest to od tego ile będziemy grać danym członkiem podczas meczu. Ile zrobi asyst, ile zdobędzie punktów i tak dalej. Gdy już w końcu uda się podnieść ten poziom zyskuje on oczywiście punkty, które podnoszą jego statystyki, a także... Zyskuje punkt umiejętności. Nie są one jakoś myślę specjalnie przydatne, gdyż sam praktycznie nie korzystałem z nich, a zabawa była i tak przednia. Przykładowo, pewien skill powoduje, że zmniejsza się dystans o 1m do rzutu do kosza za trzy punkty. Inny natomiast zwiększa przez chwilę prędkość zawodnika. Uważam, że troszeczkę zrobili to autorzy na siłę, aby czymś zapchać kontent, dlaczego? Niezbyt są potrzebne te umiejętności, a także nie dają piorunujących efektów w przeciwieństwie do... kart!

4838004422_6b7cb8dce6.jpg

Karty, skrzyneczki, waluta.

Zacznijmy od skrzynek. Zawsze na końcu każdego meczu otwiera nam się skrzynka z losowymi bonusami. Te bonusy to są albo itemy dla zawodników, albo karty. Do tego dostajemy jeszcze walutę, ale ona nie jest losowana. O co chodzi z kartami? Karty możemy wykorzystywać podczas meczy, a dają one nam, albo jakieś bonusy, albo szkodzą przeciwnej drużynie. Możemy umieszczać je po trzy w każdej połowie (w koszykówce są cztery połowy meczy). Nie jest ich wiele, jednakże często dają nam bardzo efektywny skutek. Chcecie przykłady? Sędzia przestaje przez chwilę patrzeć na faule, naszemu zawodnikowi odnawia się energia, zawodnikowi z przeciwnej drużynie robi się "niedobrze". To tylko kilka z kilkunastu przykładów. Przechodząc do waluty, mamy je w grze dwie. Duddies, to waluta, którą zdobywamy podczas meczy i możemy zakupić za nią podstawowe rzeczy, natomiast Bitoons to waluta za realną gotówkę i dzięki niej rzecz jasna możemy zakupować o wiele lepszych zawodników, czy itemy.

Rozgrywka, lagi, inteligencja.

Rozgrywka jest bardzo zręcznościowa i nie liczcie raczej na jakieś sprawdzone taktyki. Co prawda, można rozmieścić odpowiednio zawodników, ale to raczej kwestia ich statystyk i tego, w czym się dobrze sprawdzą, niż jakichś zabiegów strategicznych. Mamy do dyspozycji sprint, podanie i rzut i na tym opiera się rozgrywka. Możemy jeszcze podbierać piłkę przeciwnikom, ale jest to dosyć trudne do zrobienia, myślę, że ze względu na mechanikę gry. Zrobiłem z moim znajomym mały test. Stał on w miejscu, a ja próbowałem mu zabrać piłkę. Oczywiście nadbiegałem od strony w której dłoni miał piłkę. Czyniłem starania, aby mu zabrać i co? Trzy razy pod rząd faul. Twórcy mają nad czym pracować. Mamy również sterowanie defensywne, ale raczej niezbyt się ono sprawdza, bo gra może w jednej chwili Cię skreślić z wygranej. W ogóle balans w grze jest dramatyczny, gdyż przegrywałem dziesięcioma punktami, a gra sześć rzutów pod rząd nie dała mi zdobyć punktów. Nawet w momencie, gdzie byłem sam na kosz! Zdarzają się również momenty gdzie w ostatniej sekundzie padają punkty i to dosyć spore. Zazwyczaj jest tak, że jeżeli wygrywa się dwoma punktami, to w ostatnim rzucie przeciwnik zdobędzie punkty. Kolejnym aspektem gry są bardzo uciążliwe lagi. Nie wiem, czy to jest spowodowane serwerami gry, czy samymi graczami, jednakże prawie w każdym meczu są kolosalne ścinki. Potrafi być tak, że stojąc pięć metrów od gracza, on potrafi zabrać mi piłkę. Inteligencja postaci także nie jest zbyt dobra. Potrafią stać pod koszem, a gdy piłka nie trafi do środka stoją jak kołki i nawet nie skoczą. Obrona także jest masakryczna, ponieważ pod koszem można robić praktycznie co się chce.

interfazonGame5_thumb.jpg

Oprawa audiowizualna, ligi.

Jeżeli chodzi o tą część gry, to nie jest najgorzej. Gra ma swój pewien urok i z pewnością od samego początku kojarzyła mi się z koszykówką. Nie jest to powalająca grafika, ale z pewnością każdy sobie zagra, a także nie odrzuca od siebie. Grafikę można przeżyć, ale dźwięk już nie. Po prostu muzyczki w menu głównym i w lobby nie da się słuchać. Jest strasznie irytująca, frustrująca i nie wiem jak jeszcze można to wyrazić. Pod tym aspektem autorzy dali na prawdę ciała. Najlepiej podczas grania w BD wyłączyć całą muzykę w grze, a odpalić sobie swój ulubiony zespół. Animacje postaci są dosyć interesujące, często potrafią zawodnicy zrobić takiego "finiszera" na koszu, co wygląda na prawdę ciekawie. Wsad, skok tyłem do kosza i tak dalej to część tego ciekawego aspektu rozgrywki. Autorzy zaserwowali jeszcze bardzo ciekawy element mechaniki. Są dostępne dla wszystkich ligi, w których oczywiście należałoby brać udział. Sami gracze mogą je tworzyć i brać w nich udział, ale także są oficjalne od twórców gry.

Słowem ujmując Basket Dudes...

To gra nie najlepsza, ale z aktualnych sportowych MMO na pewno się wyróżnia. Szczególnie pod aspektem, że raczej nie spotkamy na razie takiego odpowiednika koszykówki na rynku. Gra ma swój wyróżniający ją styl, ciekawe mechanizmy i co najważniejsze, dzięki swojej zręcznościowości jest dostępna praktycznie dla każdego. Spotkałem już wielu rodaków, chociaż aktualnie grywalność nie jest najlepsza.

Plusy:

- Oprawa wizualna.

- "Finiszery" przy koszu.

- Element kart.

- Koszykówka!

- Ligi.

Minusy:

- Muzyka!

- Kolosalne lagi.

- IQ.

- Niepotrzebne skille postaci.

Artur "Artcik" Pyśk