Wiadomości z ArcheAge pojawiają się ostatnio bardzo sporadycznie, ostatnią rozmowę przeprowadziliśmy po zakończonych testach. Jak wielu z was, umieramy z ciekawości, aby dowiedzieć się więcej o tej grze, więc poszliśmy prosto do źródła, aby zobaczyć, czy możemy liczyć na nieco nowych informacji.
Główny projektant gry Jake był na tyle uprzejmy aby odpowiedzieć na kilka naszych pytań, a my mamy przyjemność zaprezentować wam ten ekskluzywny materiał na łamach naszego serwisu. Dotyka on wszystkiego od lokalizacji i historii po PvP i nie tylko.
Massively: fani ArcheAge na rynkach zachodnich z niecierpliwością oczekują tłumaczeń bieżących wiadomości z gry. Czy ArcheAge doczeka się lokalizacji na rynek zachodni, a jeśli tak, to czy będzie to ogłoszone w Internecie i w mediach?
Jake Song: Zaczęliśmy rozwój ArcheAge w pierwszej kolejności biorąc pod uwagę rynek globalny. Obecnie skupiamy się bardziej na samej produkcji, ale niedawno zaktualizowaliśmy naszą anglojęzyczną stronę o ArcheAge aby dostarczyć więcej informacji fanom na Zachodzie.
Naszym celem, który staramy się zrealizować w ArcheAge jest pozwolić graczom poczuć prawdziwe piękno MMORPG, tworząc społeczeństwo jak w rzeczywistości, poprzez tworzenie sieci zależności z innymi graczami w grze. Mottem ArcheAge jest "Świat wygląda tak jak ty tego chcesz". Myślę, że ten aspekt ArcheAge jest tym co chcą gracze na zachodzie i z którego się ucieszą.
Czy przy lokalizacji najważniejszą kwestią jest tłumaczenie tekstów i interfejsu czy może zmieniane są także mechanizmy gry?
ArcheAge jest ciągle w fazie rozwoju, nie zdecydowaliśmy się jeszcze na szukanie wydawcy na zachodni rynek , więc może to trochę za wcześnie, aby odpowiedzieć na to pytanie. Ale rozumiem znaczenie lokalizacji. Musimy zapoznać się z różnymi danymi, jak każdy kraj funkcjonuje, jakie macie środowiska IT i tak dalej, jak również dowiedzieć jaki będzie najlepszy sposób na świadczenie usług związanych z grą.
Ale przede wszystkim, powinniśmy zakończyć rozwoju gry i znaleźć wydawcę, który będzie współpracował z nami przy wprowadzaniu jej do dystrybucji na zachodzie.
Niektórzy zachodni fani zwrócili się z pytaniem o serwery PvP , wielu naszych komentatorów jest bardzo zainteresowanych ArcheAge, ale są obawy dotyczące otwartego PvP. Większość gier sandboxowych domyślnie jest free-for-all jeśli chodzi o PvP, pozostawiając tych fanów którzy wolą PvE samych sobie, przez to nie mogą oni grać w takie gry. Czy są jakieś plany wprowadzenia serwerów PvP bądź jakiś specjalnych obszarów do PvP?
Wiem, że niektórzy gracze lubią PvP, a niektórzy nie. ArcheAge funkcjonuje w półotwartym systemie PvP. Jeśli gracz zabija innego gracza z tej samej frakcji, otrzymuje on punkty karne. Jeśli gracz zbierze dostateczną ilość punktów karnych (po zabiciu kogoś z tej samej frakcji, za graczem zaczynają pojawiać się listy gończe, więc osoba taka wie że jego licznik przestępstw się napełnia) zostanie wezwany do sądu, rozpocznie się proces po którym, może on zostać osadzony w więzieniu. Choć ArcheAge ma półotwarty system PvP, nie jest on głównym elementem zabawy. Gra skupia się przede wszystkim na PvE i fabule, więc miłośnicy walk z potworami mogą się cieszyć niejako, korzystając jednocześnie z systemu PvP.
Jaka jest twoim zdaniem największa przeszkoda do osiągnięcia sukcesu przez ArcheAge na zachodnim rynku? Bariery kulturowe? Konkurencja ze strony innych tytułów AAA? Coś jeszcze?
Myślę, że największą przeszkodą dla ArcheAge będzie bariera kulturowa, która wydaje się być tym samym problemem, dla wszystkich gier koreańskich. Różnice kulturowe to nie tylko zawartość gry, ale również infrastruktura IT, chodzi tu też o wielkość każdego klienta, zgodność ze środowiskiem internetowym w waszych krajach, metoda logowania do gry, i tak dalej.
Zachodni twórcy MMO skupiają się na "fabule" ostatnio jest to wręcz moda. Czy projekt ArcheAge zawiera zaprojektowane przez dev-team elementy fabuły, lub też, czy sama gra sprzyja generowaniu historii i nowych treści przez samych graczy?
ArcheAge zawiera zarówno zaprojektowane elementy fabuły, a także te generowane przez graczy. Na wczesnym poziomie, gracze wykonując zadania już dostępne, będą poznawać początki i fabułę gry. To jest swoistego rodzaju wprowadzenie graczy, do różnych form działalności jakimi będą mogli cieszyć się w późniejszej fazie gry, a także pozwala graczom zrozumieć ogromny świat, który przyjdzie nam zwiedzić w ArcheAge.
Wolisz podejście sandboxowe z najmem rzemieślników, w którym gracz wpływa na gospodarkę gry w przeciwieństwie do obecnego standardowego modelu „loot drop”, którym większość nowych gier zdaje się podążać?
Mamy nadzieję, że przedmioty wykonane przez graczy stają się kluczowym aspektem w gospodarce gry i podczas walki. Jeśli sprzęt byłby wyłącznie tworzony ze spreparowanych elementów, mógłby stać się swego rodzaju ograniczeniem dla rozwoju indywidualizmu graczy. Tak więc przedmioty z prostego craftingu można również otrzymać poprzez zadania lub z zabitych potworów. Wytworzone przedmioty będzie można ulepszać "kamieniami ulepszającymi", które nie są trudne do zdobycia, jednak bardziej zaawansowane przedmioty wymagają materiałów z potworów o bardzo dużym poziomie.
Materiały do craftkingu zdobędziemy zbierając droop z potworów. Jednak chcieliśmy uniknąć, zmuszania gracz do tworzenia party by zdobyć dany przedmiot. Naszym celem jest pozwolić by każdy samemu miał możliwość zdobywania najlepszych przedmiotów, jeżeli oczywiście wystarczająco się postara.
Czy przedmioty niszczeją w grze? Na przykład, posiadam miecz i dochodzę do punktu gdzie powinienem zdobyć nową lepszą broń czy zdobywam ją od potworów czy z craftingu? Jeżeli przedmioty w grze są niezniszczalne, jak widzicie rozwój ekonomi w grze?
Przedmioty mogą zostać uszkodzone lub można je utracić podczas wytwarzania. Wyposażenie można będzie naprawiać jednak obniżenie wytrzymałości nie sprawi, że przedmiot zniknie lub będzie niezdatny do użytku. Rozwój ekonomi w grze będzie kontrolowany przez podatki, koszty napraw, materiały eksploatacyjne i tak dalej.
Jakie opinie uzyskaliście po CBT3? Czy większe zmiany rozgrywki wpłynęły na reakcje graczy?
Zorganizowaliśmy trzy zamknięte beta testy(CBT), a każda z nich wprowadzała nowe, dodatkowe treści, chcieliśmy uzyskać informacje zwrotne od graczy na temat tych zmian. Po pierwszych dwóch CBT, bazując na odczuciach graczy chcemy sprawić by gra była bardziej dynamiczna a ruchy postaci bardziej płynne. Podczas CBT3, gracze powiedzieli nam, że początkowe fazy rozgrywki nie są zbyt interesujące, więc nad tym także pracujemy. Nie udostępniliśmy jeszcze wszystkich treści, oraz możliwości gry i czekamy z tym na kolejne fazy testowe.
Czy możesz nam powiedzieć kiedy odbędą się następne testy gry?
Nie przygotowaliśmy jeszcze kolejnej fazy testowej. Wraz z innymi twórcami w Korei, ustaliliśmy że zamknięte beta testy będą dostępne tylko dla obywateli Korei, gdyż chcieliśmy uniknąć problemu z barierą językową. Mamy zamiar w niedalekiej przyszłości udostępnić angielskojęzyczną wersję gry.
Czekamy na to - dzięki za rozmowę!
Na koniec jeszcze kilka zdjęć z siedziby XL Games i najnowszy screen z gry: