Royal Quest PL - Panel dyskusyjny z Cenegą

Zapraszamy wszystkich do wzięcia udziału w panelu dyskusyjnym z Cenegą.

Panel odbędzie się: 21.02.2014 w godz 14:00 - 16:00

Panel zostanie przeprowadzony według zasad: Ask Me Anything (AMA). Jutro o godzinie 14:00 ten temat zostanie otwarty i będzie możliwość zadawania pytań wydawcy Royal Quest w Polsce.

Na pytania w formie "live" udzielać odpowiedzi będzie ekipa Cenegi odpowiedzialna za RQ.

Zasady:

1. Każdy użytkownik może zadać dowolne pytanie w jednym poście (1 post = 1 pytanie)

2. Możliwe jest zadanie kilku pytań

3. Posty obraźliwe, wulgarne, sprzeczne z netykietą będą usuwane

Jak wziąć udział w panelu?

1. Zaloguj się na forum

2. Napisz jutro w tym temacie od godz. 14

Cześć! Zapraszamy do rozmowy!

1.Pytanie pierwsze odnosnie gildii: czy macie zamiar wprowadzić ranking gilii pokazujący stopień rozbudowy, członków lub inne podtawowe informacje? Pomogłoby to w wyborze gildii oraz stworzyłoby swego rodzaju rywalizację.


Odp.: Jak najbardziej tak, już wprowadziliśmy statystyki graczy, sprawdź: http://www.royalquest.pl/rankingi/agresor-miesiaca. Gildie wkrótce. Prace trwają.


2.Gra jest w wersji beta, czy po zakończeniu bety możemy liczyć na nowe klasy lub nowy pułap lewelow dla aktualnych klas?


Odp.: W Rosji otwarta wersja BETA trwa od półtora roku i traktujemy ją jako produkt finalny albo takiego bliski. Nie zmienia to faktu, że jest i będzie ciągle rozwijany. Co do szczegółów - planowane jest rozszerzenie gry, ale deweloper nie ustalił jeszcze daty jego wydania.


3.W sklepie za realne pieniądze jest wiele przedmiotów, również zmieniających wygląd, czy będą dodane nowe rodzaje przedmiotów (przykład skrzydła które ciesza się dużą popularnością w innych tytułach).


Odp.: Chcielibyśmy wprowadzić coś bliższego polskiej specyfice (husaria?!) i rozwijać ten dział w sklepie. Myślę, że na naszym forum niedługo pojawi się ankieta, w której będziemy zbierać Wasze pomysły


4.Czy będą wystepowały częstrze eventy, a wraz znimi przedmioty "SoulBound" lub accountBound? Byłyby one gratką dla kolekcjonerów.


Odp.: Eventy oczywiście będą. Przykład - event walentynkowy. Do tego będziemy wprowadzać mniejsze wydarzenia, ale z większą ich częstotliwością.

Witam czekałem długo na tą chwilę więc o to pytanie:

Czy wydawcy gry nie widzą tego że na pve dominują dwie klasy?? Mag i Sniper.

Bo to że ja mając defa 4.3k na lvlu 32 moim krzyżowcem muszę expić na mobach +3 lvle w górę, a taki mag/sniper expią na mobach 20+ lvli i nic im się nie dzieje. I jaki jest sens brania darmozjada zabierającego expa za free chodzi tu o krzyżowca który ma być tankiem. A przydaje się tylko na bossy. I to jeszcze z dużym problemem krzyżowiec expi bo co chwila heal, a taki sniper zarzuci op bandaż i expi dalej.

I jakie kroki firma podejmie żeby to zmienić???

Odp.: wiesz - mnie się wydaje, że każda klasa ma swoją specyfikę i swoje zadania w grze. Poza tym - balans postaci jest naprawiany w każdym patchu, wcześniej Mag był bardziej overpowered, teraz go znerfili.

Balans klas był wielokrotnie zmieniany i za każdym razem inna klasa była OP, teraz trafiło na maga i snajpera. Wcześniej to był skrytobójca, jeszcze wcześniej krzyżowiec etc. etc. Polska wersja wystartowała akurat w okresie dominacji tych dwóch klas.

Taki cykl jest normalny w grach mmo i Royal Quest nie jest wyjątkiem. Oczywiście ciągle trwają pracę nad idealnym zbalansowaniem klas. Deweloperzy pracują w pocie czoła. ;)

Pyt: Czy macie zamiar zmniejszyć kwote za royale

Odp.: sprawa wygląda tak - mamy wpływ zarówno na lokalny koszt reali, jak i ceny w IS. Nie wykluczamy zmian w aktualnych cenach, wynikających ze specyfiki naszego rynku. Musicie natomiast pamiętać, że obecna struktura cen wynika z dwuletnich doświadczeń na rynku rosyjskim i jest jej bezpośrednim przeniesieniem do Polski.

No i oczywiście reale, nie royale. ;)

Czy będzie więcej itemów do zbierania i kupowania?

Odp.: Sprawdź pierwszego posta. Gra się rozwija, zatem będą pojawiać się nowe przedmioty.

Dlaczego Royal Quest, a nie jakiś większy, nowszy, ładniejszy i lepszy MMORPG? Licencja była tania? Nie interesowaliście się innym MMO?

Wprowadzicie licznik osób online na serwerze?

Hej Guru,

Royal Quest jest rozwijany przez 1C, czyli grupę, do której należy sama Cenega. To nowy rodzaj projektu w portfolio Cenegi. Sami się uczymy wielu rzeczy związanych z prowadzeniem gry MMO. Co do większy, nowszy, ładniejszy - sprawa gustu.

Co do licznika - w tej chwili nie mamy takiej możliwości, ale - pomysł jest bardzo dobry, więc przekażemy go dalej. Dzięki.

Witam. Jaki wpływ Cenega jako wydawca RQ ma na rozwój gry?

Odp.: Cenega nie jest developerem RQ , tym zajmuje się Katauri (ci od King's Bounty). To znaczy, że nie stworzymy sami nowej klasy postaci czy lokacji. Natomiast nasze zdanie jest ważne w dyskusji co do dalszych losów gry. Zbieramy uwagi i przekazujemy do developera, który powinien część z nich uwzględnić w przyszłych łatkach.

To też jest miejsca dla Was do popisu, bo tak naprawdę, to Wy decydujecie. Zachęcamy do dzielenia się swoimi uwagami i pomysłami na forum i FB. Stamtąd zbieramy większość opinii, które przekazujemy dalej. Jeszcze dziś powstanie odpowiedni dział na forum.

Co będzie z balansem w stostunku expienia maga do innych klas? Przeprowadzon zostaną jakieś poprawki do tej postaci?

Mag potrafi bardzo szybko expić, przez co inne klasy mogą poczuć się w tyle co do szybkoścu zdobywania lvli.


Hej Xaven - sprawdź wyżej. Odpowiedzieliśmy już na podobne pytanie.

Czy Cenega zdaje sobie sprawe że balans pomiędzy klasami pozostawia wiele do życzenia ? że Snajper może zabijać bez problemu potwory o poziomie o 15-20 lvl wiekszym ? leczy się więcej niż magowie i ma bardzo dobre CC ?

Jeśli tak to kiedy zostanie to poprawione ?

Przepaść pomiędzy postaciami walczącymi wręcz a na odległoś jest w tej chwili bardzo duża.

Cześć,

oczywiście trzymamy rękę na pulsie i wiemy, co dzieje się w naszej grze. Co do samego pytania - wyżej było podobne pytania. Nadal jednak - czekamy na Katauri, które zna już tę sprawę. Przykładem może być ostatni mały nerf Maga.

Co do przepaści - widzisz w PvE przodują postaci dystansowe, ale w PvP już jest trochę inaczej.

Czy planujecie powiększać ofertę wydawanych gier w formie F2P ?

Hej,

Mamy nadzieję, że tak, bo im więcej gier, tym lepiej. Dla Cenegi jest to pierwszy tytuł F2P i póki co bardzo się nam podoba.

Jak dużo nas Polaków gra w tą grę chodzi o konkretne liczby ile było najwięcej graczy zalogowanych na serwerze,jaka jest średnia dzienna itd?Czy bijecie nadal rekordy online czy populacja graczy już spada.

Czy zamierzacie wprowadzać bonusy przy zakupie reali np 50% lub 100% jak to ma miejsce w innych grach MMO

Cześć,

Edit: Wkradła nam się tutaj pewna nieścisłość. Ponad 1000 - to rekord jednocześnie zalogowanych graczy. Natomiast dzienna ilość graczy oscyluje średnio powyżej 4 tysięcy osób.

Rekord to sporo ponad 4300 osób jednego dnia. Baza graczy cały czas rośnie, a wraz z nią średnia dzienna liczba graczy na serwerze. Czy cały czas bijemy rekordy? Tak. Konkretnych wartości nie możemy podać, bo obowiązuje nas tajemnica handlowa.

Wykres przestawiający przypływ graczy:

29zbtb9.png

Co do drugiego pytania - na pewno będą przeceny. 100% jednak raczej nie. ;)

Ile osób grywa w szczycie na serwerze?

Cześć, średnio ponad 1000 osób.

Dałoby rade zrobić serwer P2P( w rozsądnej cenie) dla osób co nie chcą grać z IS który jest P2W?

Hej,

Dzięki za pomysł. Póki co - nie ma tego w planach dewelopera.

Kiedy będą udzielane odpowiedzi na te pytania? Bo tego tytułowego live tu nie widzę.

Będą kiedyś wprowadzone kolory dla gildii w stosunku do poziomu?

Dlaczego mapka Aloha dla wielu osób nie działa?

Będą wprowadzane małżeństwa?

Będą wprowadzane jakieś eventy z rajdami? :) Na których można byłoby wydropić jakieś skrzynki z wartościowymi przedmiotami, żeby szedł jakiś zarobek? Bo oprócz IS nie da się dorobić..

Będą wprowadzane nowe mapki?

Wierzchowce po normalnej cenie są póki co dla szermierzy. Wprowadzicie takie dla innych klas?

Hej,

Odpowiadamy na bieżąco. W każdym poście. Odświeżaj stronę.

Po kolei kolor gildii w stosunku do poziomu - uf, zaskoczyłeś nas tym pytaniem. Musimy sami się dowiedzieć. Pytanie poszło w świat.

Mapka Aloha - zgłaszasz tę sprawę jako pierwszy. Użyj proszę narzędzia do raportowania błędów. Sprawdzimy.

Małżeństwa są w planach - w RO były fajne, co?

Raidy: psujesz nam wszystkie niespodzianki. Będą dostępne w rozszerzeniu. A może nawet wcześniej. Cierpliwości! ;)

Nowe mapki: na razie jeszcze zostało Wam sporo do odkrycia. Sprawdź też wcześniejsze pytania, bo trochę o deweloperce gry już pisaliśmy.

Wierzchowce: tylko szermierze mogą korzystać z wierzchowców w walce, mają do tego specjalne zdolności i wyposażenie (np. lance). Innym klasom wierzchowce dają głównie bonus do poruszania się, ale nie można z nich walczyć. Poza tym wierzchowce dla innych klas można nabyć np. za insygnia u jednego z NPCów (Kolekcjonerka Sella), czy na Targowisku.

Kiedy będą udzielane odpowiedzi na te pytania? Bo tego tytułowego live tu nie widzę.

Odpowiedzi są zamieszczane w postach z pytaniami (kolor zielony).

Thx. <3

Widze ze pytanie o P2W sa kasowane !!! to nie ma ZNACZENIA o co tu pytacie i tak nic nie zmienia.

1. Dlaczego ta gra ma premium + OP sklepik P2W ?

Edit:

No widze ze po moim poscie przestali kasowac posty nawiązujące do P2W.

Na oficjalnym forum Royal Quest nie zobaczycie postu o P2W bo są z miejsca kasowane.Takie olewanie graczy,manipulacja,oplacanie serwisów mmo aby pisali o grze dobrze nie wyjdzie wam na dłuższą mete na dobre.

Moderacją tematu zajmuje się ekipa portalu, nie my. Mamy nadzieję, że więcej nie będą kasowane. Jeżeli posty będą konstruktywne, na pewno się ostaną.

Wracając do Twojego pytania - jak w większości gier F2P możliwość rozgrywki dla niepłacących graczy jest "fundowana" przez tych płacących. Wynika to z kosztów, jakie trzeba ponieść nie tylko na stworzenie takiej gry, ale również jej bieżące utrzymanie.

W wypadku RQ mamy do dyspozycji polskich graczy:
- polską wersję językową z ciągłym wsparciem dla kolejnych patchy
- lokalne serwery gry
- wsparcie polskich Game Masterów w grze, na FB i forum
- obsługę wielu elementów gry, której gracze tak naprawdę nie widzą (jak wsparcie techniczne czy licencje)
A utrzymanie tego wszystkiego po prostu kosztuje. :) Poza tym - żeby ując to w jednym zdaniu - przy braku przychodów gra zostanie po prostu zamknięta.

1.Prosze o dodanie opcji która bedzie polegac na tym ,że jak np napisze /d to zmienia mi sie czat gildijny na druzynowy i vice versa w przypadku np /G przyczyna myszką cieżko takie rzeczy robić gdy np bijemy bossa a jest potrzeba szybkiego odpisania

2 : prosze o stworzenie dzialu na forum pt :streamy z royal quest w ktorym będą mogly sie reklamowac osoby które streamują tą gre, a ci którzy szukają jakiegoś streamu z owej gry bedą mieli do tego ułatwiony dostęp

3: prosze o tworzenie stałych eventów (np pojawijące sie w centrum miasta moby z 60lvl tak jak w cbt gdzie 50chłopa musiało bic to 20 a po zabiciu tego powinno sie dostawac +40% expa nawet na lvlach takich jak 30 bo expienie staje sie bardzo żmudne a w moim odczucie ta gra zaczyna sie dopiero w endgame (bitwy o fort etc etc )ilosc expa mozecie zbalansowac jak chcecie ale zeby coś było .W guild wars 2 ciagle na mapie są jakies eventy a to zabij smoka a to pomoz farmerom odbić fale najezdców .etc questy w moim odczuciu są jedynie dobre jako zrodlo sredniego i pewnego zarobku takie moje zdanie .Napewno nie powinno byc tak ze expi sie albo w wieży ,mlynie czy jescze czymś.

4:zmniejszenie ceny royali bo troche są za drogie w porownaniu co mozna za to kupic .Ta gra powtarzam nie jest p2w ale naprzyklad kto niechcialby miec super wierzchowca ktory przyszpiesza podróz lub jakiegos słodkiego pupila ? -Każdy lecz przy takich cenach kupno pupila ktory nie daje zbytnio nic do statystyk jest wyrzuceniem pieniadzy w błoto :P

Cześć,

Wszelkie sugestie proszę zamieść na naszym forum w dziale... "Sugestie". http://forum.muve.pl/index.php?/forum/52-sugestie/ Pomoże. ;)

Co do samego pytania - w tym momencie można podzielić chat na dowolne zakładki - gildia, szept czy lokacja. Wejdź w opcje -> czat -> dodaj zakładkę. Następnie wybierz nazwę zakładki i zaznaczyć jakie informacje mają się w niej pojawiać. Polecamy równocześnie korzystanie z komunikacji głosowej.

Streamy? Zaraz będą. Dzięki za sugestię. Szkoda, że wcześniej nie pisałeś tego na naszym forum. W takich sprawach pisz do forumowego Marcina. W ciągu kilku minut będzie zrobione.

Eventy - oczywiście będą - Fresque jest z nami, także pewnie coś będzie się dziać niedługo.

Reale - już wcześniej o tym pisaliśmy. Kolejny raz - dzięki za sugestię.

1.Bardzo spodobała mi się opcja występowania kart w grze, do niektórych typów ekwipunku na Auction House są zaledwie 1-2 karty a czasami nawet 0. Czy macie zamiar wprowadzić do gry więcej kart, lub zwiększyć częstość wypadania aktualnych?
2.Zapewne jest wielu graczy którzy chcą sprawdzić produkt i po zarejestrowanu się i odpaleniu gry może im się "RoyalQuest" nie spodobać. Powstanie zapewne drugi serwer, czy jednak macie zamiar okresowo usuwać nieaktywne konta aby serwer nie stał się pusty po pewnym czasie uniemożliwiając grę osobom które mają tam postacie?
Ad. 1
To karty są najważniejsze w grze. Ich unikalność jest ich największą zaletą. Nie będziemy ingerować w droprate. Każdy ma równe szanse na ich znalezienie i szybkie wzbogacenie się.
I jeszcze słowo od Fresque:

Karty wypadają z mobów, jest ich bardzo dużo - prawie 200, rzadko są sprzedawane, bowiem gracze zachowują je dla siebie.
Ad. 2
Decyzja o nowym serwerze będzie podjęta na podstawie liczby aktywnych graczy a nie liczby samych kont. Nieaktywne konta w żaden sposób nie wpływają na wydajność (przepełnienie) naszego serwera.

Czy zostanie zmieniony Item-Shop? Sama gra jest strasznie średnia, a cenami jak i przedmiotami w Item-Shopie przeganiacie Polskie rekordy. Wystarczy że gra jest brzydka, mało rozbudowana, pvp jest nudne i mało zbalansowana. Czy będziecie robili cokolwiek aby po przeminięciu "hype" na grę, nie spadła wam populacja w tej produkcji do liczby prawie że zerowej? Wiadomo, że nie każdy będzie wydawać ponad 1000 zł (z obliczeń tyle wynika) aby móc na spokojnie grać i tak mało rozbudowane PvP? Czy zrobicie cokolwiek aby gracze płacący i nie płacący mogli grać ze sobą na równi?

Na początek - garść statystyk od Pawła:

Na 20 graczy z najwyższymi levelami zdobytymi w grze:5 nie zapłaciło ani złotówki,5 zapłaciło mniej lub równe 50 zł,10 osób zapłaciło powyżej 50 złna 20 graczy którzy spędzili największą liczbę godzin w grze:5 nie zapłaciło ani złotówki,5 zapłaciło mniej lub równe 50 zł,10 osób zapłaciło powyżej 50 zł

Czyli levelowanie postaci poprzez inwestowanie czasu (nie pieniędzy!) jest równie skuteczne, co korzystanie z IS. Co do reszty uwag - szkoda, że Ci się nie podoba.

Gra będzie cały czas rozwijana, o czym pisaliśmy wyżej.

Czy jestescie w stanie cos zrobic, abym wrocil (i mnostwo innych graczy) do gry po wielkim rozczarowaniu jakim jest item shop? Czy po prostu liczycie na szybki, jednorazowy zysk?

Hej,

a zerknij wyżej na statystyki od Pawła. Do tego - w Royal Quest wszystkie przedmioty z IS można sprzedawać w grze innym graczom. Naszym zdaniem często będzie występować sytuacja, gdy płacący gracz będzie potrzebował złota i będzie gotów je wymienić na przedmioty ze sklepu premium. Tak samo mocne bronie, wyboostowane za pieniądze wcześniej czy później trafią na targowisko.

Wiemy, że przewaga płacących może być mocniej widoczna, szczególnie w pierwszych miesiącach życia serwera, ale z czasem będzie się ona zacierać tak jak ma to miejsce na rosyjskich serwerach.
Daj grze szanse. Kiedy ustatkuje się ekonomia i rynek, granica pomiędzy płacącymi, a niepłacącymi zacznie się szybko zacierać.