Stara Wasń

Zapraszam do gry Stara Waśń. Jest to gra strategiczna, przeglądarkowa, osadzona w klimacie Wczesnego Średniowiecza. Niestety grafika nie jest doskonała, ale ciągle nad tym pracujemy. Również duży nacisk kładziemy na klimat i stopień trudności. Gra nie jest łatwa i trzeba trochę się namęczyć aby zrozumieć owy świat.
Liczymy się z dużą krytyką, ale może znajdą się gracze, którzy będą wyrozumiali dla początkującego świata i pomogą nam dopracowywać ową grę :D
Adres:

http://www.starawasn.com

W grze zawarte mamy elementy:
- strategiczne (bitwy)
- ekonomiczne (rozbudowa osad, grodów czy też klanów)
- stare wierzenia (świątynie, ofiary i magiczne przedmioty)
- historyczne (wartości bojowe wojów i charakter budynków są oparte na źródłach historycznych)
- wysoki poziom realiów historycznych z oryginalnym nazewnictwem.

Będą dołożone wszelkie starania, aby gra zawsze była darmowa i nigdy konta premium nie zagościły w okrutnym Świecie Starej Waśni.
Zaś hasło przewodnie to: niech wygra lepszy!
A nie ten co ma zasobniejszy portfel.

Opis ok,ale coś mnie niestety strona główna odpycha :/

Rozumiem to doskonale :D Niestety grafika kuleje okrutnie :(

Wieści ze Świata Starej Waśni:
Akualizacja gry 3.42:

[poprawka] - poprawiony został wygląd wyboru wypraw;
[poprawka] - poprawiony został wygląd dotyczący edycji prędkości wypraw;
[poprawka] - dodane zostały kolory wierszy w Układzie gry i Edycji opisu;
[poprawka] - Twoje zadanie nr 25 dotyczące zdobycia 10 niewolników zostało wycofane, a na miejsce zostało dodane zadanie dotyczące wykonania uzbrojenia i opancerzenia na magazyn;
[poprawka] - poprawione zostały niektóre opisy Twoich zadań;
[poprawka] - poprawiona została witryna dotycząca budowy kolejnych poziomów włości;
[poprawka] - dodany został opis w zakładce z budową wież obronnych dotyczący ich działania;
[poprawka] - poprawiona została możliwość transportowania narzędzi łodziami;

[zmiana] - Twoje Zadanie nr 17 dotyczące budowy koszar wskoczyło na pozycję 15, 15 dotyczące kamieni w magazynie na 16, a 16 dotyczące rudy żelaza w magazynie na pozycję 17;
[zmiana] - łodzie mają swoją niezależną załogę;
[zmiana] - narzędzia można już transportować (na razie bez limitów) pieszo i konno jeśli będzie dodany choć jeden wóz;
[zmiana] - wozy mają swoją niezależną obsługę;
[zmiana] - w wyprawie konnej nie liczone są wozy do transportu wojów. Tylko konie pod siodło;
[zmiana] - wozy z prowiantem są wymogiem do wypraw dotyczących bitwy o włości;
[zmiana] - dodatkowy transport wozami surowców dotyczy: transportu powracaj, transportu stacjonuj i szpiegowania. Wozy transportowe występują teraz dla wyprawy pieszej i konnej. Poniżej limity:
- drzewo 800/1 wóz;
- skóry 2000/1 wóz;
- ruda żelaza 1000/1 wóz;
- kamienie 500/1 wóz;
- wełna 3000/1 wóz;
Limity dotyczące wyprawy bitewnej się nie zmieniły i dotyczą 1 woja. Wozy nie są brane do sumy zdobytych surowców;

[nowość] - na mapie dodatkowo wyświetlany jest status: Aktywny (zielony), Urlop (niebieski) i Blokada administracyjna (czerwony);
[nowość] - usunięty został link z mapy dotyczący zwiadów jeśli gracz nie osiągnie poziomu 3 włości;
[nowość] - dodana została Polityka Prywatności dotycząca cookies na stronie www.starawasn.com;
[nowość] - dodane zostały ikonki do wyboru rodzaju wypraw;
[nowość] - dodane zostały nowe Twoje Zadania:
- 29 dotyczące ziemianki zwiadowców;
- 30 dotyczące wysyłania zwiadów;
- 31 dotyczące świątyni;
- 32 dotyczące ofiary chroniącej przed kataklizmami i chorobami;

5.jpg

Letnia rozgrywka dobiega końca!
Status Imperatora Zniszczenia zdobył jako pierwszy gracz o nazwie Oczy Ważki.
Tym samym został zwycięzcą letniej rozgrywki okrutnego Świata Starej Waśni.

Wielkie GRATULACJE!

Nagrodą za wygranie letniej rozgrywki jest Toporek Peruna wykonany w srebrze przez firmę HNOSS Silver Craft (https://www.facebook.com/Hnoss.silvercraft).

Nowy Imperator Zniszczenia, wyznaczył datę RAGNAROKU na 16.07.2014 (środa), godzina 21:30. Tym samym zamknięcie rozgrywki nastąpi 23.07.2014 (środa), godzina 21:00.

Start jesiennej rozgrywki zostanie ogłoszony na kilka dni po zamknięciu letniej rozgrywki. Zapraszam serdecznie jesienią do gry, a w szczególności byłego zwycięzcę Hanę i obecnego Oczy Ważki. Liczymy na konfrontację Hana vs. Oczy Ważki.

Zapraszam na oficjalną stronę Starej Waśni na Facebook-u (https://www.facebook.com/StaraWasn) i zachęcam do wpisania się na listę Newsletter-a (http://www.starawasn.com/kw_index.php?h_linki=6).

7.jpg

Mam zaszczyt poinformować, że wczoraj o godzinie 20:00 (piątek 29.08.2014) wystartowała jesienna rozgrywka okrutnego Świata Starej Waśni.

W jesiennej rozgrywce będzie wyłonionych dwóch zwycięzców. Pierwszy zwycięzca to ten gracz, który zdobędzie jako pierwszy Imperatora Zniszczenia, drugi zaś to ten który zdobędzie najwięcej punktów gospodarczych po zamknięciu rozgrywki. Oczywiście jeśli najwięcej punktów będzie miał Imperator, to do nagrody będzie liczony kolejny gracz.

Zapraszamy do gry!

Aktualizacja gry 3.44:
[poprawka] - mała poprawka w statystyce ogólnej dotycząca sojuszów;
[zmiana] - zmieniona została domena robocza świata Starej Waśni z mulawki.com na techwork.biz;
[zmiana] - przebudowana została witryna www.starawasn.com i dodane zostały ikonki nawigacyjne;
[zmiana] - przebudowany został formularz rejestracyjny;
[nowość] - dodana została grafika dotycząca tytułu kaletnictwa i rymarstwa;
[nowość] - dodany został warunek do budowy dziewiątego poziomu włości powiązany z wyprawami. Więcej w słowniczku;
[nowość] - jeśli posiadamy dziewiąty poziom włości do wyprawy konnej dodawane są automatycznie siodła;
[nowość] - dodany został licznik animowany do podglądu obcych wypraw;
[nowość] - dodany został wybór miejsca zasiedlenia na mapie przy rejestracji gracza;
[nowość] - dodana została grafika strażnika;
[nowość] - dodane zostały kolejne cztery ikonki do karczmy;
[nowość] - dodana została jedna ikonka do włości;

Zapraszam na oficjalną stronę Starej Waśni na Facebook-u i zachęcam do wpisania się na listę Newsletter-a.

Autorami grafiki na podstawie szkicu wykonanego przez Andrzeja Tomaszuka (lovedraw.com.pl), są: Balans Studio Projekt (skandynawski strażnik) i Joanka Łukaszewicz Kreomania (mongolski strażnik).

3.jpg

Obwieszczamy wszem i wobec, że Imperatorem Zniszczenia i zwycięzcą trwającej jeszcze rozgrywki został Valgard (Skandynaw)!
GRATULACJE!
Imperator Zniszczenia z mocy mu nadanej przez Demony wyznaczył datę RAGNAROKU na 27.09.2014 (sobota) na godzinę 18:30. Na koniec RAGNAROKU zostanie wyłoniony drugi zwycięzca, który będzie miał najsilniejszą gospodarkę.

Aktualizacja gry 3.45:
[poprawka] - poprawione zostały odczyt polskich liter na nowej stronie dotyczącej rejestracji;
[poprawka] - poprawiona została tabela gospodarcza poziomu średniego;
[poprawka] - poprawiony został mechanizm do automatycznego usuwania urlopu jeśli przekroczony został czas na wyznaczony urlop;
[poprawka] - poprawiony został licznik bitew;
[poprawka] - w kronikach poprawione zostały polskie litery;
[poprawka] - poprawione zostały wyświetlane wartości maksymalne wysyłane za pomocą wozów;
[poprawka] - poprawiony został komunikat w kronikach o kataklizmach dotyczących naszych włości;
[poprawka] - jeśli zwiad zniknie, automatycznie nie otrzymamy informacji o surowcach z danej mapy;
[zmiana] - w czasie urlopu lub blokady konta przez administratora, odliczanie ofiar zostanie również wstrzymane;
[zmiana] - zdobyte włości na terenie obcego narodu nie można usunąć;
[zmiana] - licznik bitew został odłączony od konta, a podłączony do każdych włości oddzielnie;
[zmiana] - przebudowany został komunikat w kronikach dotyczący:
* wglądu w TOP100;
* zawracania wypraw;
* zakupu towaru w kramie kupieckim;
* usuwanie towaru z kramu kupieckiego;
* dodawanie nowej oferty w kramie kupieckim;
* kupno/sprzedaż u karawany kupieckiej;
* zasiedlenie nowych włości;
* przy doładowywaniu jednostek;
* przy zmianie podatku;
* przy uwolnieniu niewolników;
* przy powołaniu nowych wojów;
* rozbrajanie wojów;
* budowy budynków i struktur obronnych;
* wykonanie przedmiotów;
* budowa kolejnych poziomów włości;
* zwiększenia liczby sojuszników;
* przy wysyłaniu wyprawy;
* przy pobieraniu podatku i zestawienia z wydobycia złota w kopalni;
* przy dostarczeniu towaru z wygranej aukcji;
* przy dostarczeniu towaru z kramu kupieckiego;
[zmiana] - DEMONY po 14 dniach nie usuwają konta ale blokują. O usunięciu konta ze Świata Starej Waśni decydować będą aktywni gracze;
[nowość] - po trzech dniach nieaktywności gracza, podatek zostaje zmieniony przez mieszkańców na poziomie 10%;
[nowość] - dodany został wpis do kroniki:
* z wykonanego Twego Zadania;
[nowość] - dodany został na mapie podgląd własnych włości, w których aktualnie się znajdujemy;
[nowość] - dodana została szara ikonka włości nieaktywnych w tabeli dotyczącej zestawienia gospodarczego;
[nowość] - przy ikonkach z zestawieniem dodany został rulon z nazwą włości;
[nowość] - w ustawieniach gry dodana została możliwość ustawienia wyprawy domyślnej;
[nowość] - w ustawieniach gry dodana została możliwość ustawienia wartości domyślnej dla niektórych formularzy;
[nowość] - do podglądu wyprawy dodana została ikonka informująca o przyspieszonej wyprawie;
[nowość] - raporty z powracających wypraw zostały skrócone o surowce, które mają wartość zerową;
[nowość] - do raportu bitewnego dodany został komunikat o ukrywających się wojach obrońcy w wieży obronnej na czas ostrzału katapult i łuczników;
[nowość] - we wszystkich raportach surowce są wyświetlane również w postaci grafik;
[nowość] - w raportach transport stacjonuj i z wypraw powracających wojowie są rozpisani na formacje;
[nowość] - w raporcie jeśli nie ma zdobytych narzędzi nie będą wyświetlane;
[nowość] - w raportach ze zwiadów dodane zostały dwanaście grafik;
[nowość] - jeśli nie ma ofert w Kramie Kupieckim link do Kramu nie jest wyświetlany w Karczmie;
[nowość] - dodane zostały ikonki w karczmie: Spis Władców i Pod wyrwizłotem;
[nowość] - w Kronikach dodana została ikonka dotycząca rupieciarni i graficzne tytuły dotyczące projektantów i rupieciarni;

Zapraszam na oficjalną stronę Starej Waśni www.starawasn.com i zachęcam do wpisania się na listę Newsletter-a.

Autorami poniższej grafiki na podstawie szkicu wykonanego przez Andrzeja Tomaszuka (lovedraw.com.pl), są: Joanka Łukaszewicz Kreomania (żerca) i Balans Studio Projekt (pejzaż).
7.jpg

Zimowa rozgrywka okrutnego Świata Starej Waśni wystartowała (piątek godzina 20:00 21.11.2014). Poniżej nowości, poprawki i zmiany, które w znacznym stopniu zmieniły grę od strony grywalności.

Aktualizacja gry 3.46:
[poprawka] - poprawione zostało wczytywanie treści w zakładce Karczma w przypadku zakupu nowych włości;
[poprawka] - poprawiony został widok archiwalnych Twoich Zadań;
[poprawka] - poprawiony został temat dotyczący siodeł u Skandynawów i Słowian i błędnego obliczenia kosztów utrzymania koni;
[poprawka] - poprawiony został limit maksymalny dotyczący mieszkańców;
[zmiana] - całkowicie zostały przebudowane poziomy włości - zmiana w grze zasadnicza;
[zmiana] - wycofane zostało palenie poziomów włości;
[zmiana] - w koszarach stan magazynowy broni i opancerzenia jest wyświetlany w formacie takim samym jak stany magazynowe surowców;
[zmiana] - odległości między narodami są takie same. Najdalszy punkt to teraz lewa strony mapy, najbliższy prawa;
[zmiana] - wycofane zostały włócznie kamienne, a na ich miejsce wprowadzone zostały noże bojowe;
[zmiana] - tapeta zagnieżdżona ustawiona została jako wartość domyślna na głównej stronie www.starawasn.com jak i w grze;
[zmiana] - zmienione zostały ceny dotyczące budowy poziomów włości;
[nowość] - dodany został poziom włości dotyczący stanów magazynowych;
[nowość] - dodany został poziom włości dotyczący targu niewolników;
[nowość] - dodany został wpis w kronikach z ucieczki mieszkańców, niewolników, koni i owiec;
[nowość] - możliwość edytowania swoich wpisów w izbie sojuszu;
[nowość] - tabela dotycząca zestawienia wszystkich włości została olinkowana;
[nowość] - na mapie dodany został kolejny link, który pozwala zobaczyć avatary sąsiadów;
[nowość] - do wysyłania wypraw dodany został drugi przycisk, aby nie rolować na dół witryny w przypadku wypraw bez załadunku;
[nowość] - dodane zostały ikony do świątyni, kroniki i ustawień;
[nowość] - dodana została lista posiadanych wojów jeśli powołujemy nowych;
[nowość] - raport bitewny z zaskoczenia został uszczuplony o pełną informację o obronie;
[nowość] - do kronik Starej Waśni dodany został tytuł graficzny, zapis automatyczny o nowym władcy i możliwość wstawienia indywidualnego wpisu.

Przypominamy, że nagrodzony zostanie Imperator Zniszczenia i najsilniejsza gospodarka.
Zapraszamy do gry!

Zapraszam na oficjalną stronę Starej Waśni www.starawasn.com i zachęcam do wpisania się na listę Newsletter-a.

Autorem poniższej grafiki na podstawie szkicu wykonanego przez Andrzeja Tomaszuka (www.lovedraw.com.pl), jest Balans Studio Projekt.

14.jpg

RAGNAROK zakończony!
DEMONY opuściły okrutny świat Starej Waśni!
Rozgrywka zamknięta!

ZWYCIĘZCĄ GOSPODARCZYM wersji gry 3.46-3.47 został
Thorlof Berastarksson (Skandynawowie) z liczbą zebranych punktów: 16015!
GRATULACJE!

Przypomnimy, że zwycięzcą wersji gry 3.46-3.47 zdobywając jako pierwszy tytuł Chana został HANA (Mongołowie)!
GRATULACJE!

ZAPRASZAMY do kolejnej rozgrywki 02.02.2015 (poniedziałek) start o godzinie 20:00.

Poniżej nagroda wybrana przez Hanę:
17.jpg


A owa nagroda została wybrana przez Thorlofa Berastarksson-a:
9.jpg

Poniżej statystyki i informacje o zakończonej rozgrywce.
Zestawienie gospodarcze, wersja gry 3.46 - 3.47:
1. Thorlof Berastarksson (Skandynawowie) Liczba zebranych punktów: 16015
2. Wilczy demon (Słowianie) Liczba zebranych punktów: 15164
3. Hana (Mongołowie) Liczba zebranych punktów: 14515
4. Stary Wyleniały Wilk (Słowianie) Liczba zebranych punktów: 5167
5. Ansgar (Słowianie) Liczba zebranych punktów: 3708
6. balor (Skandynawowie) Liczba zebranych punktów: 3039
7. Mondzioł (Mongołowie) Liczba zebranych punktów: 2914
8. Coltgiv (Słowianie) Liczba zebranych punktów: 2517
9. Suliwoj (Słowianie) Liczba zebranych punktów: 2430
10. Drożko (Słowianie) Liczba zebranych punktów: 2424

Zestawienie narodów:
Limit max: 300 (Skandynawowie+Słowianie+Mongołowie)
Liczba Władców: 61 (Skandynawowie+Słowianie+Mongołowie)
Skandynawowie: 100/22
Słowianie: 100/29
Mongołowie: 100/10
Suma punktów gospodarczych na poszczególne narody bez kont admina (61 - 3):
Skandynawowie: 21047
Słowianie: 33237
Mongołowie: 19576
Liczby mieszkańców Świata Starej Waśni bez kont admina (61 - 3): 43720
Skandynawowie: 16616
Słowianie: 17131
Mongołowie: 9973
Liczba Władców (kont) globalnie aktywnych i usuniętych: 74
Liczba wypraw globalnie: 13467

TOP sojuszów:
1. Wojowie Welesa
Liczba zebranych punktów: 24214
Liczba członków: 7
2. Tępe Młoty
Liczba zebranych punktów: 20968
Liczba członków: 7
3. Mongoły zwycięskie
Liczba zebranych punktów: 19481
Liczba członków: 7
4. Łowcy z bagien
Liczba zebranych punktów: 113
Liczba członków: 1
5. Jaćwingowie
Liczba zebranych punktów: 2
Liczba członków: 1

Zapraszam na oficjalną stronę Starej Waśni www.starawasn.com i zachęcam do wpisania się na listę Newsletter-a.

P.S. Moim zdaniem była to najlepsza rozgrywka pełna emocji i nieprzespanych nocy. GRATULUJE wszystkim, którzy wytrwali do końca!

Zatem wystartowała kolejna rozgrywka w okrutnym świecie Starej Waśni.
Tradycyjnie nagrodzony zostanie gracz, który zdobędzie jako pierwszy status Konung-a/Wojewody/Chan-a, i drugi gracz, który będzie posiadał najwięcej punktów gospodarczych na koniec RAGNAROKU!
Zapraszamy do gry i nieprzespanych nocy!


Tymczasem poniżej aktualizacja wersji gry 3.47:

[poprawka] - usunięty został podwójny minus z tabeli gospodarczej jeśli włości przynosiły straty;
[poprawka] - poprawiony został temat odbioru siodeł przy wyprawach konnych;
[poprawka] - zmienione zostały nazwy na historyczne Imperatora Zniszczenia na: Konung, Wojewoda i Chan. Monarcha na: Jarl, Kniaź i Nojon;
[poprawka] - poprawiony został Targ Niewolników;
[poprawka] - zegar i licznik wypraw jest odczytany z serwera nie przeglądarki;
[poprawka] - poprawione zostały koszary po zdobyciu włości;
[poprawka] - poprawiony został odczyt głównych kronik;
[poprawka] - ciasteczko dotyczące hasło zostało zaszyfrowane;
[poprawka] - poprawiony został komunikat dotyczący automatycznego backup-u gry i braku z nią połączenia;
[zmiana] - ceny za nowe włości zostały trzykrotnie zwiększone;
[zmiana] - wysyłanie szpiegów zostało ściśle uzależnione od posiadanego uzbrojenia;
[zmiana] - przebudowana została całkowicie misja szpiegowanie;
[zmiana] - nagroda za zdobycie wioski Obozu Bandytów została zmniejszona;
[zmiana] - obniżona została cena na targu niewolników o połowę;
[zmiana] - aby zdobyć jako pierwszy status Konung/Wojewoda/Chan oprócz 6 włości, trzeba dodatkowo posiadać 30.000 mieszkańców w swoim królestwie;
[nowość] - do świątyni dodana została główna grafika;
[nowość] - dodane zostały skróty do ofiar w świątyni;
[nowość] - dodane zostały skróty do ofiar w rulonie lewa strona z aktywnymi ofiarami;
[nowość] - aby wybudować kolejny poziom włości wymogiem jest posiadanie minimum 200 mieszkańców w danych włościach;
[nowość] - dodane zostały grafiki do zwiadu dotyczące uszkodzonego tarana, katapulty i wieży oblężniczej;
[nowość] - w przypadku gdy będziemy szpiegować włości bez wojów, szpieg lub szpiedzy bez problemu prześwietlą całe włości;
[nowość] - dodane zostały grafiki dotyczące zwiadu: wóz i wóz uszkodzony;
[nowość] - do kroniki głównej Starej Waśni jest wpisywana informacja:
- o zdobytych statusach przez gracza np. Konung/Wojewoda/Chan;
- bitwie o włości. Nazwa agresora jest dostępna na drugi dzień;
- o włościach Błogosławionych;
- o bitwie w polu;
- o zdobyciu włości;
[nowość] - dodany został wybór automatyczny łodzi;
[nowość] - dodane zostało zestawienie jak długo trwa mgła i jak jest silna przy wylogowaniu;
[nowość] - Dodana została dodatkowo ochronka nowych graczy dotycząca liczby punktów gospodarczych z zakresów:
poniżej 99 pkt.
100 - 199 pkt.
200 - 399 pkt.
400 - 799 pkt.
800 - 1599 pkt.
1600 bez ograniczeń.
Więcej opisane zostało w słowniczku.
[nowość] - dodana została możliwość ręcznego wyłączenia drugiej ochronki przez graczy;
[nowość] - dodane zostało archiwum spisanych kronik;
[nowość] - dodany został licznik sumy mieszkańców na głównej witrynie gry;

Zapraszam na oficjalną stronę Starej Waśni www.starawasn.com i zachęcam do wpisania się na listę Newsletter-a.

9.jpg

Start kolejnej rozgrywki jest planowany na piątek 19 czerwca 2015 godzina 20:00. Zapraszamy do gry!
Przypominamy, że świat dedykowany dla nowych graczy lub osób chcących poćwiczyć, jest ciągle otwarty.

Jeszcze raz wielkie gratulacje Thorlofowi Berastarkssonowi z drużyny Drengów Znad Górnej Odry, za zdobycie statusu Konunga jako pierwszy i wygrywając w ten sposób kolejną fascynującą rozgrywkę w Okrutnym Świecie starej Waśni!
Poniżej pierwsza nagroda - gra planszowa Zimna Wojna 1945-1989:
21.jpg

Drugą nagrodę gospodarczą zdobył Ansgar również z drużyny Drengów Znad Górnej Odry.
Poniżej nagroda za zdobycie drugiego miejsca - Władca Pierścieni i Hobbit autorstwa J.R.R. Tolkien:
23.jpg

25.jpg

Dodatkowo nagrodzony został drobnym upominkiem Mieszko. Gracz twardy jak skała o bardzo silnych nerwach.

GRATULACJE!

Aktualizacja gry 3.48:

[poprawka] - po złożeniu podania do sojuszu, licznik postów z karczmy sojuszu nie jest wyświetlany;
[poprawka] - zadanie nr 3 w którym podany był podatek wielkości 40%, a powinien być 10%;
[poprawka] - usunięta usterka dotycząca zmiany wielkości mapy przy pierwszej edycji układu gry;
[poprawka] - dodany został komunikat w Ustawieniach/Układ gry dotyczący domyślnego szpiegowania;
[poprawka] - poprawione zostały drobne usterki z linkami w koszarach;
[poprawka] - poprawione zostały stany magazynowe dotyczące owiec i koni;
[poprawka] - poprawiony został raport bitewny o faktyczną liczbę mieszkańców, którzy zostali po przegranej bitwie o włości;
[poprawka] - poprawiony został załadunek ofiary nr 16 u Słowian dotyczący wyprawy (doskonała obrona na majdanie);
[poprawka] - odwrócona została kolejność ataku na palisady. Po poprawce zewnętrzna palisada jest atakowana jako pierwsza.
[poprawka] - przy zdobywaniu kolejnej wioski poprawiony został algorytm dotyczący poziomów włości i liczniki wygranych i przegranych bitew;
[poprawka] - cichy alarm w wieżach obserwacyjnych został poprawiony o błąd dotyczący włości zdobytych w innym narodzie;
[poprawka] - w czasie RAGNAROKU przy wylogowywaniu nie pojawia się tabela o sile mgły;

[zmiana] - wycofany został system dotyczący wież obronnych i wojów w nich się znajdujących;
[zmiana] - wycofana została blokada na palenie. Można teraz palić bez limitów;
[zmiana] - druga ochronka nie dotyczy punktów gospodarczych, ale liczby mieszkańców we wszystkich włościach;
[zmiana] - okrojony został symulator bitew w świątyni;
[zmiana] - niszczenie taranu i wież oblężniczych jest uzależniona od liczby wojów na danej fortyfikacji, a nie sumy wszystkich obrońców;
[zmiana] - spadanie z palisady jest ograniczona liczbą wojów obrońcy na palisadzie, a nie sumą wszystkich obrońców;
[zmiana] - zakres opóźnienia sekundowego dotyczący zbierania podatku w minutach xx:00, xx:15, xx:30 i xx:45 został zmniejszony z 60 sekund na 3 sekundy;
[zmiana] - w czasie RAGNAROKU konta nieaktywne nie są blokowane i nie będą powstawać Obozy Bandytów;
[zmiana] - w czasie RAGNAROKU wyłączona została I i II ochronka dotycząca nowych graczy;
[zmiana] - jeśli nowy gracz wejdzie do świata Starej Waśni gdy jest RAGNAROK, nie będzie miał wyświetlanej informacji, że jest chroniony przez ochronkę numer I lub II;
[zmiana] - tylko raz na dobę demony odwiedzają świat Starej Waśni aby wywołać kataklizm (nie dotyczy to RAGNAROKU);
[zmiana] - zmniejszona została liczba mieszkańców w przypadku posiadania 6 wiosek z 30.000 na 20.000 mieszkańców aby kolejną rozgrywkę wygrać;

[nowość] - dodana została edycja formacji wojów dotyczących różnych fortyfikacji;
[nowość] - uruchomiona została walka na fortyfikacjach w kolejności:
- bitwa o palisadę zewnętrzną;
- bitwa o palisadę wewnętrzną;
- bitwa o wieżę obronną;
- bitwa o majdan.
Zmieniona została również liczba obrońców w przypadku walk o daną fortyfikację. W obronie danej fortyfikacji nie bierze udziału pełna załoga obrońców.
[nowość] - dodane zostały grafiki dotyczące wojów przydzielonych do wybranych fortyfikacji;
[nowość] - farma, którą dowiedzą Demony w celu zablokowania, automatycznie zniosą działanie drugiej ochronki;
[nowość] - dodany został komunikat na głównej witrynie dotyczący działania drugiej ochronki;
[nowość] - do raportu bitewnego dodana została informacja o treści: Liczba mieszkańców przed atakiem: xxx;
[nowość] - w szturmie na majdanie w bitwie o włości działają wszystkie ofiary dotyczące walki;
[nowość] - grę można również już znaleźć pod adresem: www.starawasn.pl i www.starawasn.eu
[nowość] - główne wejście do świata Starej Waśni i rejestracja zostały ocertyfikowane (https);

Świetny setting, tylko grafika rzeczywiście kuleje :P Ale pogram.

Niestety sam jako gracz strasznie mi irytuje to klikanie :( Ale plan jest ambitny :D Teraz rozgrywka zamknięta i zapraszam zimą na kolejną. Myślę, że DAMY RADĘ poprawić to i owo do zimy 2015 :D

POZDRAWIAM i dziekuję za dobre słowo :D

Kolejna rozgrywka w Okrutnym Świecie Starej Waśni zakończona!
Wielkie gratulacje dla Mieszka, który zajął pierwsze miejsce i jako pierwszy zdobył status Wojewody!
Wielkie gratulacje dla Thorlofa Berastarkssona za zajęcie drugiego miejsca zarezerwowanego dla gracza, który będzie miał najsilniejszą gospodarkę!

SŁAWA ZWYCIĘZCOM!

Start następnej rozgrywki planowany jest na zimę 2015 roku. Więcej szczegółów zostanie umieszczonych za jakiś czas na Facebook-u. ZAPRASZAMY!
Tymczasem statystyki zamkniętej rozgrywki.
Zestawienie gospodarcze, wersja gry 3.49:
1. Mieszko (Słowianie) Liczba zebranych punktów: 53.345
2. Thorlof Berastarksson (Skandynawowie) Liczba zebranych punktów: 31.431
3. golibroda (Mongołowie) Liczba zebranych punktów: 6.042
4. Fidel-F2 (Skandynawowie) Liczba zebranych punktów: 5.269
5. Bolesław Mieszkowic zwany Zapomnianym (Słowianie) Liczba zebranych punktów: 4.480
6. Balor (Słowianie) Liczba zebranych punktów: 2.646
7. Soter Hieraks Eupator (Słowianie) Liczba zebranych punktów: 2.587
8. Gryf (Słowianie) Liczba zebranych punktów: 2.535
9. Valgard (Skandynawowie) Liczba zebranych punktów: 2.528
10. Horpyna (Słowianie) Liczba zebranych punktów: 751

Zestawienie narodów:
Limit max: 300 (Skandynawowie+Słowianie+Mongołowie)
Liczba Władców: 25 (Skandynawowie+Słowianie+Mongołowie)
Skandynawowie: 100/7
Słowianie: 100/13
Mongołowie: 100/5
Suma punktów gospodarczych na poszczególne narody bez kont admina (28 - 3):
Skandynawowie: 39611
Słowianie: 67335
Mongołowie: 7443
Liczby mieszkańców Świata Starej Waśni bez kont admina (28 - 3): 53865
Skandynawowie: 20383
Słowianie: 29871
Mongołowie: 3611
Liczba Władców (kont) globalnie aktywnych i usuniętych: 33
Liczba wypraw globalnie: 7985

TOP sojuszów:
1. Nazwa sojuszu: MORTEM
Liczba zebranych punktów: 93890
Liczba członków: 7
2. Nazwa sojuszu: Wojowie Welesa
Liczba zebranych punktów: 14540
Liczba członków: 7
3. Nazwa sojuszu: Wikingowie z Hoth
Liczba zebranych punktów: 5269
Liczba członków: 1
4. Nazwa sojuszu: MORTEM TEST
Liczba zebranych punktów: 0
Liczba członków: 1

26.jpg

Zapraszam na oficjalną stronę Starej Waśni na Facebook-u, zachęcam do wpisania się na listę Newsletter-a i dołączenia do forum założonego przez społeczność graczy www.starawasn.jun.pl.

Zmieńcie oprawę graficzną błagam! Przezroczysty zwój z cienką czcionką odpycha i to bardzo. Z pewnością da się zrobić grafikę na np. kartkę papieru, ale to co teraz jest...

Noobkiller! Wymiana interfejsu miała być terez dokonana. Ale jak to bywa z grami bez zaplecza finansowego działającego na zasadzie pasji ... nie udało się :( Tak więc najbliższa rozgrywka jeszcze na starym BADZIEWIASTYM interfejsie :(

Wieści ze Świata Starej Waśni:
Zapraszamy na nową rozgrywkę okrutnego Świata Starej Waśni, która wystartuje:

24.12.2015 (czwartek) godzina 21:00

Wybaczcie, ale miał być opracowany nowy interfejs do gry, który miał na celu nie tylko cieszyć oko, ale też ułatwić grę na urządzeniach mobilnych. Niestety z powodu wyższych, temat nie został przygotowany.
Ale tak jak to Mieszko powiedział: co ma wisieć nie utonie!
SŁAWA!

28.jpg

Zapraszam do gry Stara Waśń. Jest to gra strategiczna, przeglądarkowa, osadzona w klimacie Wczesnego Średniowiecza. Niestety grafika nie jest doskonała, ale ciągle nad tym pracujemy. Również duży nacisk kładziemy na klimat i stopień trudności. Gra nie jest łatwa i trzeba trochę się namęczyć aby zrozumieć owy świat.
Liczymy się z dużą krytyką, ale może znajdą się gracze, którzy będą wyrozumiali dla początkującego świata i pomogą nam dopracowywać ową grę :D
Adres:

http://www.starawasn.com

W grze zawarte mamy elementy:
- strategiczne (bitwy)
- ekonomiczne (rozbudowa osad, grodów czy też klanów)
- stare wierzenia (świątynie, ofiary i magiczne przedmioty)
- historyczne (wartości bojowe wojów i charakter budynków są oparte na źródłach historycznych)
- wysoki poziom realiów historycznych z oryginalnym nazewnictwem.

Będą dołożone wszelkie starania, aby gra zawsze była darmowa i nigdy konta premium nie zagościły w okrutnym Świecie Starej Waśni.
Zaś hasło przewodnie to: niech wygra lepszy!
A nie ten co ma zasobniejszy portfel.