World of Warships - blog [PL]

pensacola_6.jpg

World of Warships to kolejna z gier które tworzy znana firma Wargaming.

W związku z otrzymanym dostępem do beta weekendu, postanowiłem stworzyć polskiego bloga o grze World of Warships. Dostałem aprobatę i akceptację przez adminów i moderatorów na oficjalnym forum: http://forum.worldofwarships.eu/index.php?/topic/6676-world-of-warships-blog-pl/page__pid__105154#entry105154


Blog będzie codziennie aktualizowany o nowe informacje, zarówno z stron głównych jak i wyhaczonych w zamkniętej części forum. Ponadto planowany jest jego ciągły rozrost, a po zdjęciu NDA nastąpi
ekspansja na chociażby YouTube. Temat ten będzie sukcesywnie aktualizowany, tak samo jak blog.

Zapraszam! http://wowships.pl/

@Update 13.02.2015 - http://wowships.pl System trafień, rodzaje pocisków, tech tree.

teraz beta a potem gajin zrobi lepsze statki i wargaming będzie miał pograne ale jak kto woli niebęde wnikał

Im większy wybór gier na rynku, tym lepiej dla nas - firmy muszą ze sobą konkurować.

Gajin zrobił lepsze samoloty, WG zaś czołgi. Kwestia okrętów jeszcze nie rozstrzygnięta.

Ja bym powiedział, że WG spierniczyło samoloty po prostu, bo to przypomina Dogfight 1942 ^^ .

A jeśli chodzi o czołgi to te różnice już się wyrównują. WG robi lepsze mapy i bardziej zbalansowany gameplay, gra lepsza pod turnieje; a Gaijin lepiej wypada pod względem fizyki, grafiki i historycznym.

Gaijin po raz kolejny będzie miał przewagę kiedy WoWs zostanie upubliczniony, bo będzie znać opinię graczy na temat WoWs. Łatwiej się ustrzec błędów i wyłapać to na co ludzie najbardziej narzekają. WoWs póki co jest spoko, ale to tylko dlatego, że nie ma konkurencji. W grze brakuje blokowania pojedynczych stanowisk ogniowych, tak jak to jest w NavyField. W WoWs możesz tylko zatrzymać wszystkie wieże na raz, więc strzelanie do kilku okrętów na raz nie jest możliwe, taki "ficzer" w okrętach to jest podstawa, po to są m.in. systemy kontroli ognia.

Generalnie rzecz biorąc kiedy wyjdzie WoWs to na pewno zwróci uwagę fanów bitew morskich i na pewno Ci sami gracze nie odmówią sobie tego tytułu, bo wiem po sobie, że jesteśmy głodni gry w gry o okrętach. Póki co z klimatów II WŚ mamy tak na prawdę tylko Navyfielda, który niestety nie ma już tyle graczy co kiedyś, a szkoda bo gra cały czas jest super.

Nie ukrywajmy że ta gra ma być dostosowana do "mas" wprowadzenie blokowania pojedynczych stanowisk ogniowych - było by dla większości utrapieniem, mogli by za szybko się zniechęcić jakby im nie wychodziło. Chociaż ja w pełni zgadzam się z twoją opinią i argumentami

Jednak istnieje na chwilę obecną możliwość nadawania priorytetów artylerii "drugorzędnej" na naszych okrętach, tej którą steruje bezpośrednio sztuczna inteligencja. Oznaczamy cel który jeżeli znajdzie się w zasięgu, jest automatycznie ostrzeliwywany.

@Blog Zaktualizowany o informacje pochodzące z sesji Q&A z twórcami gry. Na pierwszy rzut poszły niszczyciele :)

Myślę, że nigdy nie wprowadzą możliwości sterowania każdą wieżą osobno. Oni chcą, żeby gra była możliwe jak najprostsza w obsłudze. Jak dla mnie wystarczy żeby wprowadzili możliwość zatrzymywania obrotu jednej wieży przód/tył, bo bardzo często jestem zmuszony manewrować okrętem tak, że tylna wieża zawsze znajduje się w złej pozycji, a prosty przycisk "przestań się obracać, bo zaraz będziesz miała cel przed nosem, głupia wieżo!" byłby idealnym rozwiązaniem. Pod prawym można zablokować, ale wszystkie wieże, a nie o to mi chodzi.

To prawda Gajin będzie miał ułatwione zadanie, bo będą wiedzieli co nam się w WoWs podoba, a co nie.

Im więcej gier o szipach tym lepiej ! Szipów nigdy za dużo !

Z II WŚ mamy tylko Navyfielda, a z innych okresów nie mamy nic :) Dangerous Waters jest mocno przestarzały, a Silent Hunter (też z IIWŚ) nie ma możliwości używania okrętów nawodnych (Destroyer Comand miał, ale pasował on do SH2, który też jest już mocno przestarzały).

Jest jeszcze Wargame: Red Dragon, który jest RTS-em, gdzie mamy możliwość budowy nowoczesnej floty uzbrojonej w kierowane pociski, ale jest implementacja tego pomysłu jest... marna. Może w następnym wydaniu gry z serii Wargame, zrobią to lepiej.

No a z żaglowców jest trochę lepiej, bo są i MMO, ale też wszystko przestarzałe... Z Singleplayer-ów był kiedyś niezły wysyp takich tytułów: Sea dogs 2, Piraci z Karaibów (na singlu Sea Dogs2, w sumie to taki wielki mod), Age of Pirates 1 i 2, Corsair: Conquest at Sea, Sid Meier's: Pirates!, Port Royale.

Ehhh ciężkie jest życie wilka morskiego w świecie gier...

A World of Warships ? Zapowiada się na bardzo dobrą grę, ale kilka rzeczy muszą jeszcze poprawić, bo nie przyciągną graczy na długo.

PS. Fajny blog ;) Mógłbyś też opisać różnice w klasach okrętów i do czego się ich używa, bo osoby nieobeznane w temacie mają z tym spory problem.

powiem tak gaijin zrobił według mnie lepsze samoloty ale co do czołgów nie wiadomo bo WoT jest już długo na rynku a czołgi są od kilku miesięcy (może pół roku niepamiętam juz ;) ) więc nic nie jest w 100% pewne

@FieryAngel

To prawda że ciężko o coś porządnego, ja już jakiś czas temu wyszedłem z głębin wód (serie silent hunter) chociaż wciąż lubię wracać do nich. To samo z Silent Hunter Online, który bodajże testy miał jakiś czas temu.

Co do kwestii rozwoju bloga i zamieszczanych informacji tam- pomysłów mam kilka na znaczący rozwój, ale nie chcę zrobić tego zbyt szybko, bo później będzie zbyt długi "przesuch" a wszystko za sprawą NDA.

@Blog Kolejna aktualizacja Q&A - tym razem na temat uzbrojenia

Myślę, że nigdy nie wprowadzą możliwości sterowania każdą wieżą osobno. Oni chcą, żeby gra była możliwe jak najprostsza w obsłudze. Jak dla mnie wystarczy żeby wprowadzili możliwość zatrzymywania obrotu jednej wieży przód/tył, bo bardzo często jestem zmuszony manewrować okrętem tak, że tylna wieża zawsze znajduje się w złej pozycji, a prosty przycisk "przestań się obracać, bo zaraz będziesz miała cel przed nosem, głupia wieżo!" byłby idealnym rozwiązaniem. Pod prawym można zablokować, ale wszystkie wieże, a nie o to mi chodzi.To prawda Gajin będzie miał ułatwione zadanie, bo będą wiedzieli co nam się w WoWs podoba, a co nie.Im więcej gier o szipach tym lepiej ! Szipów nigdy za dużo !Z II WŚ mamy tylko Navyfielda, a z innych okresów nie mamy nic Dangerous Waters jest mocno przestarzały, a Silent Hunter (też z IIWŚ) nie ma możliwości używania okrętów nawodnych (Destroyer Comand miał, ale pasował on do SH2, który też jest już mocno przestarzały).Jest jeszcze Wargame: Red Dragon, który jest RTS-em, gdzie mamy możliwość budowy nowoczesnej floty uzbrojonej w kierowane pociski, ale jest implementacja tego pomysłu jest... marna. Może w następnym wydaniu gry z serii Wargame, zrobią to lepiej.No a z żaglowców jest trochę lepiej, bo są i MMO, ale też wszystko przestarzałe... Z Singleplayer-ów był kiedyś niezły wysyp takich tytułów: Sea dogs 2, Piraci z Karaibów (na singlu Sea Dogs2, w sumie to taki wielki mod), Age of Pirates 1 i 2, Corsair: Conquest at Sea, Sid Meier's: Pirates!, Port Royale.Ehhh ciężkie jest życie wilka morskiego w świecie gier...A World of Warships ? Zapowiada się na bardzo dobrą grę, ale kilka rzeczy muszą jeszcze poprawić, bo nie przyciągną graczy na długo.PS. Fajny blog Mógłbyś też opisać różnice w klasach okrętów i do czego się ich używa, bo osoby nieobeznane w temacie mają z tym spory problem.

Blokowanie stanowisk ogniowych w stylu NavyFielda, a nie wymuszenie konieczności pojedynczego sterowania.

Nie pojedyncze sterowanie.

Blokowanie/wybór stanowisk.

Z- wybieranie tylnych stanowisk ogniowych

X- wybieranie wszystkich stanowisk ogniowych

C- wybieranie przednich stanowisk ogniowych

Nie wiem co w tym jest trudnego, że gracze nie poradziliby sobie z tym. Wychodząc z założenia, że ktoś nie ogarnie dodatkowych 3 przycisków można dojść do wniosku, że WG celuje w grono graczy, którzy są debilami i niedorozwojami.

Corni polecam Ci spróbować NavyFielda, bo najwyraźniej nie grałeś a jeżeli jesteś fanem okrętów to powinieneś zajrzeć :) .

EDIT. Po za tym, jeżeli ktoś nie może używać tych 3 dodatkowych przycisków to przecież nie musi z nich korzystać.

Nie wiem co w tym jest trudnego, że gracze nie poradziliby sobie z tym. Wychodząc z założenia, że ktoś nie ogarnie dodatkowych 3 przycisków można dojść do wniosku, że WG celuje w grono graczy, którzy są debilami i niedorozwojami.

Patrząc na brak możliwości manualnej obsługi dodatkowego uzbrojenia (nie mówię, o 20mm działkach AA, tylko armatach kal. 75 itp. w trybie ognia ship-ship), to wydaje mi się WG ma nas za debili i niedorozwojów. Do tego to o czym mówisz, czyli brak możliwości sterowania pojedynczymi wieżami oraz brak możliwości sterowania samolotem zwiadowczym z krążownika i pancernika.

Nikt nie miałby z tym problemów, jednak WG twierdzi, że byłoby to zbyt skomplikowane dla przeciętnego gracza- to ich słowa, ale źródła musiałbym poszukać, bo ta dyskusja toczyła się dość dawno na oficjalnym forum.

Wątpię, żeby coś tutaj się zmieniło do premiery, mimo iż osobiście sugerowałem im takie rzeczy. Na pewno nie ja jeden. Ale oni celują w jak największe grono graczy, włącznie z 13 letnimi dziewczynkami, więc pewno to oleją.

Ja wychodzę z założenia, że w każdej grze powinno być tyle elementów symulatora ile to możliwe. Każdy laik, który ma IQ powyżej 70 po kilku godzinach wszystko ogarnie, ale producenci gier zawsze wszystko upraszczają do granic absurdu, przez co gra nudzi się po kilku godzinach grania.

Myślę, że nigdy nie wprowadzą możliwości sterowania każdą wieżą osobno.

Chodziło mi o taki właśnie system jak w NavyField. Może źle się wyraziłem. Miałem na myśli możliwość sterowania pojedynczymi wieżami, a nie przymus.

Jesteś tam alpha testerem?

Ja ? Niestety tylko Beta testerem. Grałem w dwa ostatnie beta-weekendy.

Śledzę oficjalne forum od kiedy powstało.

A co?

@Blog Dziś dodany został opis poziomów konta głównego które zdobywamy podczas potyczek na morzach i oceanach.

Ja ? Niestety tylko Beta testerem. Grałem w dwa ostatnie beta-weekendy.Śledzę oficjalne forum od kiedy powstało.A co?

No bo gram od 1 beta weekendu i nie widziałem nic w sugestiach na ten temat :) .

Po za tym żaden devs najwyraźniej się oficjalnie nie wypowiedział na poruszony wątek, bo w założonym przeze mnie temacie któryś z community menagerów(chyba, nie pamiętam dokładnie) aktywnie brał udział w debacie. Nie będę tutaj przytaczał co pisał żeby nie było bana :P . Tak więc jeżeli twierdzisz, że oficjalnie powiedzieli, że to by uczyniło grę zbyt skomplikowaną to najwyraźniej poszczególni członkowie zespołu WG ze sobą nie rozmawiają xD .

@Blog Pojawił się news o umiejętnościach dowódcy :)

Jak będę miał czas i chęci, to poszukam tej wypowiedzi.

Na ten temat dyskusje trwały na długo przed rozpoczęciem CBT.

Daj sobie na luz, szkoda czasu. Lepiej przeznaczyć go na dalsze wojowanie o blocking turrets traverse :D .