Tree of Savior - Temat ogólny

52778014749238588797.jpg

Siemka,

Temat powstaje specjalnie dla tej "jak zapewne" wyśmienitej produkcji. Rozmawiamy, spekulujemy, nie hejtujemy. Jestem ciekaw jakie są odczucia wobec tej gry?, jakie nadzieje pokładacie w ToS?, jakimi klasami zagracie?(a jest ich sporo). Jeśli ktoś ma dostęp do gry to teraz jego obowiązkiem jest dzielenie się informacjami, screenami i filmikami. streamerzy mile widziani.

Osobiście uważam (sugerując się youtubem) że gra odniesie wielki sukces, o ile nie zepsują gry IS na bogato dla bogatych. A co wy sadzicie?

Ładny i przejrzysty spis klas postaci dla Was:

50743276842035733176.jpg

Quarrel Shooter lub Falconer to mój typ.

Ja dopiero dziś zacznę grać jak wrócę z pracy. Udało się dostać kluczyk :) Jestem ciekaw jak będzie wyglądał IS oraz endgame.

Streamów masz masę z Nexonowej wersji wielu streamerów pomimo że są kor odpisują na pytania po ENG .

Obecnie chyba najlepszy DB na temat tej gry http://www.tosbase.com/ . Znajduje się w nim dość fajnie zrobiony skill symulator pomijający wyszczególnienia % .

Uważam że do czasu aż nie wyśrubują krzywej exp coś na zasadzie mapple story to gra dość szybko straci na wartości bo gracze dobiją endgame i się zanudzą . Wielu graczy RO patrzy na tą produkcje ze światełkiem w oczach . Tyle że gra na dzień dzisiejszy nie daje nam żmudnego lvlowania postaci jak to miało miejsce w starszych wersjach Ragnarooka , nie ma kart z rate 0.01 na które niektórzy polowali setki godzin , nie jest napędzana przez woe . Te rzeczy tworzyły klimat przez co ludzie ślęczeli latami nad tym mmo .

Kanal Steparu https://www.youtube.com/playlist?list=PLdzMLfeLXi0rS_Z13ZpVnZFI7imvtWrye z TOS wiele rzeczy pokazuje i odpisuje na pytania . Sporo pożytecznej wiedzy .

Jakimi classami zagram albo Blast Mage bo jest wch OP na obecną chwile albo PyPyPySA , WWTTN , WWEEE któryś z tych 4 archetypów na pewno wybiorę .

Poszukuje wolnego kluczyka może ktoś ma?Dziękuję z góry :) PM

Przyjacielu wielu by chcialo miec dostep juz teraz ^^ Musimy sie uzbroic w cierpliwosc bo raczej na 99,9% nikt nie odda kluczyka. Podobno kolejna pula juz niebawem.

Interesuje mnie ilość klas i jak będą zbanalnsowane, to jest ich strasznie dużo i pewnie dojdą jeszczen nowe kiedyś.

A mnie interesuje jak wlasciwie wyglada gra tymi klasami.

Np podstawowa klasa to ARCHER > subklasa RANGER. I teraz moje pytanie. Czy do końca moge grac rangerem i go rozwijać czy z gory mam narzucona zmiane klasy na kolejnych lvlach? Czy po prostu w raz z wbijaniem lvli mam mozliwosc zmiane subklasy na ta ktora mi sie podoba? Blanas tez jest wazny. Czy postaci z wyzszego szczebla lvlowego sa mocniejsze od postaci z nizszego szczebla?

hunter

archer > ranger lub quarrel shooter = ...I tak dalej.

sapper

Powtórzę to co pisałem pod każdym news'em związanym z tą grą. Nie wiem ilu jest tutaj prawdziwych wyjadaczy pierwszego Ragnarok'a, ale ja który gram w tę grę od 15 lat nie widzę w TOS następcy RO. Dlaczego? Ponieważ TOS to bardziej "Action mmorpg" może nawet H&S imo na podstawie tego co zobaczyłem tylko na filmikach, w żadnym wypadku nie hejtuję gry. Sam po pierwszych filmikach byłem bardzo zajarany tą produkcją, lecz do mnie to nie przemawia. Ok mamy podobną cukierkową grafikę 2,5 sprite etc. Mamy dużo klas postaci co w dzisiejszych czasach bardzo sobie osobiście cenię. Jeżeli statystyki postaci takie jak: str, agi itd będą wpływały na nasz build tak jak miało to miejsce w RO tzn. Dużo AGI postać staje się szybsza itd. To może wtedy się przekonam do tej gry. Na razie jedynym minusem tej gry według mnie jest to, że przypomina za bardzo właśnie Action/H&S mmorpg a nie typowego mmorpg jakim był pierwszy Ragnarok. Ktoś już pisał mi wcześniej, że w Ragnarok'u też mobowało się wiele mobków ok zgodzę się z tym, ale tam wyglądało to inaczej. Tam sam zbierałeś mobki z mapki żeby na końcu poczęstować je np Storm Gust'em. Tutaj te załóżmy 15-20 mobków po złapaniu aggro same na Ciebie lecą tak jakby były grupą stanowiącą jedność i to mi się nie podoba, ponieważ osobiście wolę spokojne expienie mobek po mobku jak to miało to miejsce w RO. Na dowód screen.

f4d1f4779e4a2d5922aca97cb9a11fa2499.jpg

Cryomancer/chronomancer mniam, trzeba jeszcze troszkę poczekać ;/.

Squire/Rodelero <3 No ciekawe jak będzie z tą gra, czy okaże się hitem, czy shitem. :)

Powtórzę to co pisałem pod każdym news'em związanym z tą grą. Nie wiem ilu jest tutaj prawdziwych wyjadaczy pierwszego Ragnarok'a, ale ja który gram w tę grę od 15 lat nie widzę w TOS następcy RO. Dlaczego? Ponieważ TOS to bardziej "Action mmorpg" może nawet H&S imo na podstawie tego co zobaczyłem tylko na filmikach, w żadnym wypadku nie hejtuję gry. Sam po pierwszych filmikach byłem bardzo zajarany tą produkcją, lecz do mnie to nie przemawia. Ok mamy podobną cukierkową grafikę 2,5 sprite etc. Mamy dużo klas postaci co w dzisiejszych czasach bardzo sobie osobiście cenię. Jeżeli statystyki postaci takie jak: str, agi itd będą wpływały na nasz build tak jak miało to miejsce w RO tzn. Dużo AGI postać staje się szybsza itd. To może wtedy się przekonam do tej gry. Na razie jedynym minusem tej gry według mnie jest to, że przypomina za bardzo właśnie Action/H&S mmorpg a nie typowego mmorpg jakim był pierwszy Ragnarok. Ktoś już pisał mi wcześniej, że w Ragnarok'u też mobowało się wiele mobków ok zgodzę się z tym, ale tam wyglądało to inaczej. Tam sam zbierałeś mobki z mapki żeby na końcu poczęstować je np Storm Gust'em. Tutaj te załóżmy 15-20 mobków po złapaniu aggro same na Ciebie lecą tak jakby były grupą stanowiącą jedność i to mi się nie podoba, ponieważ osobiście wolę spokojne expienie mobek po mobku jak to miało to miejsce w RO. Na dowód screen.

Patrząc na dzisiejsze czasy i ludzi grających w gry, raczej nie przyciagnął by ich point'n'click gdzie targetujemy maxymalnie jednego mooba. Te czasy już się skończyły. Gry idą z duchem technologii, postępu i raczej stawiamy na realia. Co to byłaby za logika kiedy machamy mieczem przed oczami 3-4 moobkow, a otrzymywał by obrażenia tylko jeden z nich? Fakt jestem graczem starej daty, RO wymiatał ale X lat temu, teraz mamy zupełnie inna grę i to 60fpsach i z nowymi technologiami których RO nie miał. Zapominamy o RO i gdybajmy o ToS-ie:)

Póki co niestety jest trochę wad, bardziej z balansem niż czymkolwiek innym, Swordsman musi tylko w STR dodawać, wtedy zarówno jego podstawowy atak jak i skille będą zadawały spory DMG, ale Cleric i Wizard mają o wiele gorzej, INT daje tylko i wyłącznie obrażenia od magi, czyli jest to stat dla nich wymagany, ale nie dodaje w ogóle many, od tego jest SPR, ponad to ich skille mają za długi cooldown(a w przypadku Clerica jeszcze kilka innych limitacji), z tego powodu walki z bossami to w dużej mierze unikanie ataków bossa kiedy czekasz aż CD zejdzie ze skilli albo aż ci się mana odnowi bo masz jej za mało, w między czasie możesz tylko bić po 5-10 z łapy. Niby z każdą klasą zwiększa się ilość skilli, ale jeżeli ktoś idzie w Priesta to musi się pogodzić z tym, że ma tylko Heal, Cure i Aspersion(i Exorcise zależnie od build)

Croma, święte słowa, mam nadzieję, że więcej ludzi zacznie patrzeć na ToS przez pryzmat nowego mmo zamiast porównywać go we wszystkim do RO

Póki co niestety jest trochę wad, bardziej z balansem niż czymkolwiek innym, Swordsman musi tylko w STR dodawać, wtedy zarówno jego podstawowy atak jak i skille będą zadawały spory DMG, ale Cleric i Wizard mają o wiele gorzej, INT daje tylko i wyłącznie obrażenia od magi, czyli jest to stat dla nich wymagany, ale nie dodaje w ogóle many, od tego jest SPR, ponad to ich skille mają za długi cooldown(a w przypadku Clerica jeszcze kilka innych limitacji), z tego powodu walki z bossami to w dużej mierze unikanie ataków bossa kiedy czekasz aż CD zejdzie ze skilli albo aż ci się mana odnowi bo masz jej za mało, w między czasie możesz tylko bić po 5-10 z łapy. Niby z każdą klasą zwiększa się ilość skilli, ale jeżeli ktoś idzie w Priesta to musi się pogodzić z tym, że ma tylko Heal, Cure i Aspersion(i Exorcise zależnie od build)Croma, święte słowa, mam nadzieję, że więcej ludzi zacznie patrzeć na ToS przez pryzmat nowego mmo zamiast porównywać go we wszystkim do RO

Masz przyjacielu dostęp do testów że tyle wiesz? :) Wiesz jeśli to tak wygląda to oznacza ze gra ma nacisk na grę w party co mnie bardzo cieszy. Każda klasa będzie miała inne zadanie. Zapewne na wyższych lvlach klasy co wymiatają na początku, zbalansują się z innymi słabszymi. Z reguły jest tak ze swordsman mimo dpsu nie da rady z bossem bo brakuje survi, zaś cleric nie da rady bo za maly dps, ale duże survi. Te zależności się przyciągają i tak powstaje mus na grę w party bo każda klasa jest potrzebna.

Powtórzę to co pisałem pod każdym news'em związanym z tą grą. Nie wiem ilu jest tutaj prawdziwych wyjadaczy pierwszego Ragnarok'a, ale ja który gram w tę grę od 15 lat nie widzę w TOS następcy RO. Dlaczego? Ponieważ TOS to bardziej "Action mmorpg" może nawet H&S imo na podstawie tego co zobaczyłem tylko na filmikach, w żadnym wypadku nie hejtuję gry. Sam po pierwszych filmikach byłem bardzo zajarany tą produkcją, lecz do mnie to nie przemawia. Ok mamy podobną cukierkową grafikę 2,5 sprite etc. Mamy dużo klas postaci co w dzisiejszych czasach bardzo sobie osobiście cenię. Jeżeli statystyki postaci takie jak: str, agi itd będą wpływały na nasz build tak jak miało to miejsce w RO tzn. Dużo AGI postać staje się szybsza itd. To może wtedy się przekonam do tej gry. Na razie jedynym minusem tej gry według mnie jest to, że przypomina za bardzo właśnie Action/H&S mmorpg a nie typowego mmorpg jakim był pierwszy Ragnarok. Ktoś już pisał mi wcześniej, że w Ragnarok'u też mobowało się wiele mobków ok zgodzę się z tym, ale tam wyglądało to inaczej. Tam sam zbierałeś mobki z mapki żeby na końcu poczęstować je np Storm Gust'em. Tutaj te załóżmy 15-20 mobków po złapaniu aggro same na Ciebie lecą tak jakby były grupą stanowiącą jedność i to mi się nie podoba, ponieważ osobiście wolę spokojne expienie mobek po mobku jak to miało to miejsce w RO. Na dowód screen.

hmm to ciekawe bo ja jak grałem w Ragonoraka Online to w tej grze były mobki neutralne(trzeba było zaatakować by je z aggrowac) oraz agresywne (aggrowaly się same w odpowiednim zasięgu) co do skilli to tak samo wystarczy przypomnieć sobie Priesta i jego magnus exorcismu czy grand cross Crusadera byl to ataki aoe i z tego co ja pamiętam chyba każda klasa miała coś takiego. Jak dla mnie to ToS bardzo mocna przypomina Ragnaroka z zastosowanym noTargetem co przecież wszyscy oczekują w nowych grach

Ja aktualnie czekam na ten tytuł by sprawdzić bardziej jak się będzie sprawować granie na samej klawiaturze które to ma być w tej grze

Powtórzę to co pisałem pod każdym news'em związanym z tą grą. Nie wiem ilu jest tutaj prawdziwych wyjadaczy pierwszego Ragnarok'a, ale ja który gram w tę grę od 15 lat nie widzę w TOS następcy RO. Dlaczego? Ponieważ TOS to bardziej "Action mmorpg" może nawet H&S imo na podstawie tego co zobaczyłem tylko na filmikach, w żadnym wypadku nie hejtuję gry. Sam po pierwszych filmikach byłem bardzo zajarany tą produkcją, lecz do mnie to nie przemawia. Ok mamy podobną cukierkową grafikę 2,5 sprite etc. Mamy dużo klas postaci co w dzisiejszych czasach bardzo sobie osobiście cenię. Jeżeli statystyki postaci takie jak: str, agi itd będą wpływały na nasz build tak jak miało to miejsce w RO tzn. Dużo AGI postać staje się szybsza itd. To może wtedy się przekonam do tej gry. Na razie jedynym minusem tej gry według mnie jest to, że przypomina za bardzo właśnie Action/H&S mmorpg a nie typowego mmorpg jakim był pierwszy Ragnarok. Ktoś już pisał mi wcześniej, że w Ragnarok'u też mobowało się wiele mobków ok zgodzę się z tym, ale tam wyglądało to inaczej. Tam sam zbierałeś mobki z mapki żeby na końcu poczęstować je np Storm Gust'em. Tutaj te załóżmy 15-20 mobków po złapaniu aggro same na Ciebie lecą tak jakby były grupą stanowiącą jedność i to mi się nie podoba, ponieważ osobiście wolę spokojne expienie mobek po mobku jak to miało to miejsce w RO. Na dowód screen.

Bo ToS nigdy nie miał być następcą RO, to wymysł redaktora na poziomie Guru z zagranicznego portalu.

Masz przyjacielu dostęp do testów że tyle wiesz? Wiesz jeśli to tak wygląda to oznacza ze gra ma nacisk na grę w party co mnie bardzo cieszy. Każda klasa będzie miała inne zadanie. Zapewne na wyższych lvlach klasy co wymiatają na początku, zbalansują się z innymi słabszymi. Z reguły jest tak ze swordsman mimo dpsu nie da rady z bossem bo brakuje survi, zaś cleric nie da rady bo za maly dps, ale duże survi. Te zależności się przyciągają i tak powstaje mus na grę w party bo każda klasa jest potrzebna.

Tak, jestem w testach, oczywiście jest gigantyczne nastawienie na party, gra(próbuje bo za dobrze jej nie wychodzi) automatycznie pyta cię o dołączenie do pobliskiego party i jest też funkcja party search, gdzie widzisz obecne party(to też wymaga dopracowania, jak na przykład segregowanie by pokazało ci party tylko na mapie na której jesteś). Rozumiem też potrzebę tego by klasy się zdecydowanie od siebie różniły ale obecny stan może być lekką przesadą, zmiana w systemie statystyk i zmniejszenie CD kilku startowych skilli polepszyło by chyba pierwsze wrażenie nowych graczy, którzy często na początku grają solo

Skoro ma byc to gra action al'a hns to cd sa zbedne bo zabiaja dynamike. Pamietam kiedys taki zabieg usuniecia cd wprowadzili w Mythosie[*] co znacznie usprawnilo rozgrywke, jedynym ograniczeniem byla energia, manna lub inne ustrojstwo.

1. Co lev dodaje się punkty w staty jak w Ro.

2. Klasy wybiera się co 15 punktów JL, można zostawić tą co się ma lub wybrać inną. Ale zostawia się tylko 3 razy max, wiec przykładowo jak się weźmie prista to na JL 5 już nie mam wyboru trza dołożyć nową (nowe skile itp), np Palladyna, zostają ci wymaksowane sklie prista i dostajesz nowe palka. Patrz http://www.tosbase.com/tools/skill-simulator/. Wiec jak sie daje tylko w inta w prista to średni pomysł na dłuższą sprawę i nie ma co marudzić że bosy nie fajny ;)

3. Nie do końca tak jest że mobki się agruja grupą, jak przelecisz blisko lub zaatakujesz to się zagruja , jak nie to nie identycznie jak w RO.

4. Walka wygląda prawie identycznie jak w RO.

5. Walki gildii World bosy były już zapowiadane , wystarczy poczytać wypowiedzi Dev.

6. Tak grałem w ToS.

3. Nie do końca tak jest że mobki się agruja grupą, jak przelecisz blisko lub zaatakujesz to się zagruja , jak nie to nie identycznie jak w RO.

Smooth wytłumacz mi to raz jeszcze proszę, bo trochę to chaotycznie napisałeś :)

Hmm, wydaje mi się że jasno, ale niech będzie, w Tos moby maja jak w innych grach agresywne agro, jak się zbliżysz to się zagruja i lecą za tobą (tak samo jak zaatakujesz), sam nie pamiętam abym trafił na moby które maja grupowe agro, w sensie ze jak jeden się zagruje to leci cała grupa ( ale nawet jak są to w RO jak dobrze pamiętam tez były takie miejscówki). Niestety nie grałem od 1lev, tylko kilka godzin na pożyczonym koncie ale wrażenia były jakbym grał w RO zrobionym współcześnie.

Co do levelowania, ktoś niepokoił się powyżej o jego szybkość, to pamiętajmy że w CBT jest exp podniesiony kilkukrotnie , a jak się popatrzy na krzywa expa to max levelowanie raczej przypominać będzie L1 niz Tere ;)