Polski IndieGameDev i Skullstone

Powstaje nowa giera tworzona przez niezależny zespół. Będzie to RPG podziemiowy, tzw dungeon crawler, niedawno został ogłoszony tytuł - Skullstone.

Postępy można śledzić na twitterze: https://twitter.com/SkullstoneGame
Jest też trochę stare video, ale dobrze pokazuje, co to takiego będzie:



Trzymajmy kciuki za Polaków!

Wygląda mi na ksero tej gry:

https://www.youtube.com/watch?v=eez533aKZpI

W Dungeon Mastera, Eye of the Beholder albo Stonekeep'a nigdy nie grałeś? Crawlery to ogólnie gatunek, to tak, jak by powiedzieć, że wszystkie strzelanki fps kserują Dooma, który to kserował Duke Nukem'a, ktory to był kserokopią Wolfensteina ;)

Link do wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Dungeon_crawl

W Dungeon Mastera, Eye of the Beholder albo Stonekeep'a nigdy nie grałeś? Crawlery to ogólnie gatunek, to tak, jak by powiedzieć, że wszystkie strzelanki fps kserują Dooma, który to kserował Duke Nukem'a, ktory to był kserokopią Wolfensteina Link do wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Dungeon_crawl

Grałem w Might & Magic 1-3, chyba najbliżej jest tego gatunku. Grałem również w Grimrock'a jest to jedyna gra która ma taki system semi-turowy. Chciałbym w końcu zobaczyć coś posiadającego dusze serii M&M 6 i 7, ale z tego co widzę się nie doczekam bo wyznacza się jakieś dziwne trendy. Zgodzę się że Doom był kopia Wolfa, ale nie nie zgodzę się ze DN był kopią czegokolwiek, jak na tamte czasy ta gra miała tyle innowacji: interakcja z przedmiotami, rozwalające się ściany, pomieszczenia napełniające się wodą, kamerki. To trochę tak jak z POE i Diablo3 jedyne co ich łączy to to, że są H&S, inna filozofia, inne wykonanie. W przypadku Skullstone i Grimrocka jest gorzej - ta nieszczęsna semi-turówka. Nawet gdyby dodali 2 dodatkowe postaci do sterowania to już można byłoby mówić o jakiejś innowacji.

Trudno ocenić "duszę" gry po jednym, wczesnym video. Mnie osobiście pierwszy Grimrock się podobał, czuć było klimat starego Dungeon Mastera, szkoda tylko, że tak dużo z niego skopiowali, bo faktycznie, mogli pokusić się o jakąś innowację. W dwójkę jeszcze nie miałem okazji zagrać, ale z tego co po filmach widziałem, to jedyną nowością było wyjście z podziemi na powierzchnię... czyli to samo, co w Dungeon Master 2.

M&M 6 i kolejne były natomiast czymś więcej, bliżej im było do gier typu Skyrim czy Morrowind. Tam lochy i podziemia były tylko dodatkiem do eksploracji całej krainy. Te gry były przełomem i chyba temu zawdzięczają to, że są tak miło wspominane przez wielu graczy. Ale to już nie były crawlery, więc nie ma co porównywać.

Skullstone z tego, co widzę ma być powrotem do starej koncepcji, ruch co kratkę, korytarze i komnaty, pułapki itp. I według mnie dobrze, bo takich gier jest mało, mam tylko nadzieję na jakieś rozwinięcie w stosunku do tych kultowych pozycji, o których pisałem wcześniej. Na jednym ze screenów na twitterze widziałem coś, co sugeruje obecność aktywnych skilli, co imo dobrze wróży.

M&M 6 i kolejne były natomiast czymś więcej, bliżej im było do gier typu Skyrim czy Morrowind. Tam lochy i podziemia były tylko dodatkiem do eksploracji całej krainy. Te gry były przełomem i chyba temu zawdzięczają to, że są tak miło wspominane przez wielu graczy. Ale to już nie były crawlery, więc nie ma co porównywać.

W pewnym sensie tak, ale zwróć uwagę na przykład na Elder Scroll 1 i 2. Obie gry zachowywały się jeszcze jak te stare M&M pomimo ze posiadały "system chodzenia". Wiadomo dwójkę zabiły bugi a jedynka była krótka. Ale mimo wszystko jak się chce to można, a ten temat jest dalej zamknięty.

Skullstone z tego, co widzę ma być powrotem do starej koncepcji, ruch co kratkę, korytarze i komnaty, pułapki itp. I według mnie dobrze, bo takich gier jest mało, mam tylko nadzieję na jakieś rozwinięcie w stosunku do tych kultowych pozycji, o których pisałem wcześniej. Na jednym ze screenów na twitterze widziałem coś, co sugeruje obecność aktywnych skilli, co imo dobrze wróży.
Luzik, pewnie osiągnie podobny sukces jak Grimrock, chociaż z mojej strony nie dosyt ;p.
W pewnym sensie tak, ale zwróć uwagę na przykład na Elder Scroll 1 i 2. Obie gry zachowywały się jeszcze jak te stare M&M pomimo ze posiadały "system chodzenia". Wiadomo dwójkę zabiły bugi a jedynka była krótka. Ale mimo wszystko jak się chce to można, a ten temat jest dalej zamknięty.

Swobodne poruszanie się to akurat cecha obu produkcji (M&M i ES).

W Daggerfallu (ES 2) nie było aktywnej pauzy, a ta była podstawą walki w M&M 6, klimat był zupełnie inny, w M&M mieliśmy dosłownie hordy przeciwników, Daggerfall to było machanie mieczem i castowanie czarów na pojedynczych wrogów. Graficznie i pod względem sterowania (oderwanie od kratek) to tak, M&M to taki kolejny level w ewolucji gier (chyba w Wizardry było podobnie) a Elder Scrollsy poszły jeszcze dalej.

W ten gatunek zagrałem, może raz, albo i wcale. Nie lubię rpg w którym prowadzimy drużynę(znajdą się wyjątki), a także lubię widok z trzeciej osoby/izometryczny. Zastanawia mnie czy w takich grach jest rozwinięta fabuła, czy raczej brak. Może jednak coś z tego będzie :D.

Pierwszy Grimrock postawł na prostotę: pułapki, zagadki i bardzo prosty wątek przewodni (trzeba uciec z więzienia). Fabułę tworzą przede wszystkim NPC, a tych w Grimrocku nie było w ogóle, skutkowało to brakiem questow i wątków pobocznych. Jeśli nie czytałeś notatek znajdowanych w podziemiach to gra sprowadzała się do przechodenia kolejnych poziomów lochów.

Wszystkie inne crawlery, w które grałem miały podobnie, a czasem nawet nie było żadnej fabuły!

Z tego, co można wywnioskować po konceptach z twittera Skullstona to będzie jakaś wioska lub miasto. Jest więc szansa na jakieś podstawowe questy. Ale przy takiej rozgrywce nie spodziewał bym się niczego więcej poza "zabij X potworów i przynieś mi trofea" lub "znajdź dawno zaginiony artefakt, który jest pewnie w jakimś dobrze ukrytym pomieszczeniu".

Odkopię trochę ten temat, Skullstone zakwalifikował się do konkursu organizowanego przez agencję PR-ową Galaktus. Główne nagrody to darmowa kampania reklamowa, stoisko w strefie INDIE na Poznań Game Arena oraz prezentacja gry na scenie głównej PGA!

Pod tym linkiem można zapisać się do ich newslettera, otrzymacie formularz do głosowania. Oczywiście po wszystkim można się spokojnie z newslettera wypisać.

Więc jeśli ktoś ma chwilkę i chce pomóc to jest okazja.

Powstaje nowa giera tworzona przez niezależny zespół. Będzie to RPG podziemiowy, tzw dungeon crawler, niedawno został ogłoszony tytuł - Skullstone.

Postępy można śledzić na twitterze: https://twitter.com/SkullstoneGame
Jest też trochę stare video, ale dobrze pokazuje, co to takiego będzie:



Trzymajmy kciuki za Polaków!