Pamięć RAM

Cześć, planuję dokupić do PC'ta trochę ramu. Niestety jestem zielony w tych sprawach ;d
Na co powinienem zwrócić uwagę kupując ramy?

jaką masz płytę główną(sprawdź np everlastem), i jakie już masz kości. nie każde ramy ze sobą grają np kingstone i vulcany ddr2 nie grały kiedyś u brata mimio iż były takie same drugiej kości nie wykrywało

Nie Everlast a EVEREST, zresztą wystarczy CPU-Z Ogólna zasada jest taka że NAJLEPIEJ montować takie same, a wymogiem jest żeby miały taką samą częstotliwość. (Ja np mam jedną kość Samsunga a 2 Crucial i nie mam problemów)

Na typ pamięci (DDR1/2/3/4), częstotliwość, opóźnienie( np. CL7/9/11), na to czy pamięci są obustronne albo jednostronne(czarne kostki na pamięciach), czy obsługują dual-channel, ile [V] potrzebują. Chyba wsio.

Można mieszać pamięci o różnych częstotliwościach, ale te szybsze dostosują swoją prędkość do słabszej kości. Ogólnie modele pamięci też się miesza, nawet różnych producentów; ale trzeba porównać dokładnie parametry kości no i faktycznie czasem pomimo tego; że powinno śmigać to śmigać razem nie chcą, albo nie ogarniają dual-channelu. Ja mam kingstone i patrioty. Przy porównaniu patrzyłem na CL, częstotliwość akurat wybierałem 1333 i jest zgodna na obydwóch, konstrukcję to czy są jedno czy dwustronne, jaki mają pobór prądu [V].

Jak nie jesteś maniakalnym overclockerem to nie daj się nabrać na radiatory na pamięciach. Kości RAM nie grzeją się na tyle, żeby potrzebne im było jakieś chłodzenie. Przy zakupie ważne jest też żeby sprawdzić jaką najszybszą pamięć możesz na płycie głównej zamontować. Bez sensu jest kupować DDR3 1600MHz i wkładać do płyty, która ogarnia max 1333MHz.

Typowe CL to 9, typowe napięcia 1,3-1,65V.

Najlepiej będzie jak podasz to o co prosili tomeekcz i Kaitokun i pozwolisz sobie pomóc w doborze tutaj, albo na innym forum.

Powinieneś zwrócić uwagę na rodzaj np.

DDR2 ma mnożnik i 4-bitowy przesył.

DDR3 ma z kolei 4x większy mnożnik i 8-bitowy przesył.