Dziwne, trudne, ciekawe itd. sprawy w grach MMO

Hej.

Często zastanawiam się jak można rozwiązać pewne sprawy w grach MMO, zwłaszcza MMO, ponieważ właśnie z racji swojej formuły takie gry często wymagają pewnych rozwiązań, które nierzadko są trudne, dziwne, nietypowe itd...
Np:

- śmierć postaci

- podróżowanie

- czas gry a pory dnia i różne reperkusje z tym związane

- "boundowanie" przedmiotów

- przenikanie się postaci

- ograniczona interakcji ze światem gry

itd... itp...

Ostatnio zainteresowała mnie kwestia podróżowania po morzu, w jednym z postów o grze Black Desert była mowa właśnie o takich podróżach, które rzekomo mają trwać 30-40 minut.

Od razu zastanowiłem się jak to jest rozwiązane, np:

- Czy jeśli podczas takiej podróży na środku morza, gracz się wyloguje, to gdzie się pojawi po zalogowaniu za 2 godziny?

- Na jakiej zasadzie pływa taki statek? to automat npc-towy który kursuje regularnie, czy prywatny statek gracza, a może obie możliwości, a jeśli obie, to na czym polegają różnice?

- Czy można go zaatakować i zatopić? A jeśli tak, to co wtedy z ewentualnie wylogowanym pasażerem?

- Wydaje mi się że jeśli taka morska podróż trwa ponad 30 minut, to musi być albo ciekawa i potencjalnie zaopatrzona w przygody (więc problem z różnymi konsekwencjami takowych) albo te 30 minut to po prostu raczej tylko zapłata, za przebycie morza w świecie gry, w którym nie ma teleportów i takiego statku nie można zatopić. A jeśli to drugie, to znów mamy kwestie, wylogowania się na początku podróży, pójścia do kuchni żeby naobierać ziemniaków i usmażyć schabowe, wrócić i zalogować się już na drugim kontynencie. I czy to fajne? Czy uczciwe? itd...

Myślę że w samym temacie podróży morskich jest sporo różnych wątków i pomysłów jak to rozwiązać w grze MMO. A podobnych spraw jest wiele więcej. Zawsze ciekawiło mnie to jako gracza. A teraz w związku z tym że od ponad roku tworzę własną grę, interesują mnie takie rzeczy o wiele bardziej.
Jeśli zatem ktoś z Was jest zainteresowany aby o tym napisać, lub nawet podyskutować, o tym że ma np. ciekawy pomysł jak takie sprawy powinny wyglądać itp, to fajnie aby napisał(a).

Ale wiesz, takie pytania można mnożyć w nieskończoność.

- Kiedy nasz bohater ma czas na zrobienie kupki i siku?
- Jakim cudem sam ubiera ten smoczy płytowy pancerz +5?
- Czy ten pancerz nie ubiera się czasem sam?
- Jeżeli tak to jak?
- Czy płonące elementy zbroi nie sprawiają mu dodatkowego dyskomfortu przy przebywaniu w pustynnych krainach?
- Jakim cudem wywija 2,5 metrowym stalowym mieczem niczym drewnianym kijkiem?
- Czy latanie na smoku nie powoduje choroby lokomocyjnej?
- Co robi z buteleczkami po pitych w ilościach hurtowych miksturkach?
- Jeżeli je wyrzuca to zanieczyszcza środowisko gry?
- Jak bardzo? I czy wpływa to na ekosystem gry?
- Ile takie buteleczki się rozkładają?
- Czy powinno być to traktowane jako przestępstwo?
- Jeżeli tak to czy należałoby wezwać internetową policje?
- Poza tym, nie boli go od nich brzuszek?
...

Gry muszą być upraszczane tak aby dało się w nie komfortowo grać. To nie jest realne życie, a wszystkie przejawy realizmu np. w takich MMORPG-ach są zazwyczaj wyłączane bo byłyby one zbyt upierdliwe dla odbiorcy. I dobrze. Nie ma się nad czym zastanawiać xD

@OGHR3N

Fajnie że lubisz skrajności jak większość ludzi. Dzięki temu, prawdopodobnie łatwiej jest Ci przynależeć do stada :)

W sumie spodziewałem się takiej reakcji, no ale wrodzony naiwny optymizm "kazał" mi, mimo to napisać ten wątek.

Stawiam dwie beczki całkiem dobrej kiszonej kapusty, że jeśli jeszcze ktoś napisze, to znów będą to jakieś uwagi o robieniu kupy w grach MMO i że to głupie.

No bo skoro nie można, oraz nie ma potrzeby oddawać 100% realizmu w grach, to najlepiej aby gra tego realizmu, sensu i fajnych logicznych zależności miała jak najmniej, bo przecież przeciętny Kowalski tak bardzo kocha te swoje skrajne czarno-białe widzenie świata.

Pozdrawiam rozbitków z innych planet, dla których życie wśród ludzi nie jest łatwe. :) (mnie będącego niemowlęciem, ziemska kobieta znalazła w rowie, po tym jak wypadłem z UFO, przez zsyp na brudną bieliznę)

Hej.

Często zastanawiam się jak można rozwiązać pewne sprawy w grach MMO, zwłaszcza MMO, ponieważ właśnie z racji swojej formuły takie gry często wymagają pewnych rozwiązań, które nierzadko są trudne, dziwne, nietypowe itd...
Np:

- śmierć postaci

- podróżowanie

- czas gry a pory dnia i różne reperkusje z tym związane

- "boundowanie" przedmiotów

- przenikanie się postaci

- ograniczona interakcji ze światem gry

itd... itp...

Ostatnio zainteresowała mnie kwestia podróżowania po morzu, w jednym z postów o grze Black Desert była mowa właśnie o takich podróżach, które rzekomo mają trwać 30-40 minut.

Od razu zastanowiłem się jak to jest rozwiązane, np:

- Czy jeśli podczas takiej podróży na środku morza, gracz się wyloguje, to gdzie się pojawi po zalogowaniu za 2 godziny?

- Na jakiej zasadzie pływa taki statek? to automat npc-towy który kursuje regularnie, czy prywatny statek gracza, a może obie możliwości, a jeśli obie, to na czym polegają różnice?

- Czy można go zaatakować i zatopić? A jeśli tak, to co wtedy z ewentualnie wylogowanym pasażerem?

- Wydaje mi się że jeśli taka morska podróż trwa ponad 30 minut, to musi być albo ciekawa i potencjalnie zaopatrzona w przygody (więc problem z różnymi konsekwencjami takowych) albo te 30 minut to po prostu raczej tylko zapłata, za przebycie morza w świecie gry, w którym nie ma teleportów i takiego statku nie można zatopić. A jeśli to drugie, to znów mamy kwestie, wylogowania się na początku podróży, pójścia do kuchni żeby naobierać ziemniaków i usmażyć schabowe, wrócić i zalogować się już na drugim kontynencie. I czy to fajne? Czy uczciwe? itd...

Myślę że w samym temacie podróży morskich jest sporo różnych wątków i pomysłów jak to rozwiązać w grze MMO. A podobnych spraw jest wiele więcej. Zawsze ciekawiło mnie to jako gracza. A teraz w związku z tym że od ponad roku tworzę własną grę, interesują mnie takie rzeczy o wiele bardziej.
Jeśli zatem ktoś z Was jest zainteresowany aby o tym napisać, lub nawet podyskutować, o tym że ma np. ciekawy pomysł jak takie sprawy powinny wyglądać itp, to fajnie aby napisał(a).