Hej.
Pomyślałem że nie zaszkodzi zapytać Was o to co jest w tytule wątku.
Jak być może ktoś tam kojarzy, od jakiegoś czasu siedzę po godzinach na strychu i dłubię sobie dłutem w komputerze, próbując zrobić własną grę. Gra raczej świata nie zawojuje, ale nie o to tutaj się rozchodzi, robię to bo lubię, to moje hobby.
Moja gra, to coś w rodzaju RPG (MMO planuje dodać jak skończę RPG). Żeby nie zanudzać, napiszę tylko że gra będzie trochę inna, Długo przed rozpoczęciem prac nad grą, wyszedłem sobie z prostego założenia na bazie ochoty i własnych potrzeb i doszedłem do prostego wniosku:
Że chcę zrobić grę z elementami których nie ma w innych grach MMO lub są potraktowane po macoszemu, a jeśli nawet są w jakiejś postaci, to nie w takiej jakbym chciał. Innymi słowy: nie robię niestety kolejnej Ultimy, Diablo czy WoWa.
Oczywiście koła też od nowa nie wymyślam i moja gra to jednak po prostu coś w rodzaju RPG.
Wiem co chcę zrobić, część już zrobiłem, ale jest parę spraw nad którymi wciąż się zastanawiam, dodatkowo czasami pojawiają się nowe pomysły. i między innymi dlatego pomyślałem że zapytam Was o to czego Wam brakuje w grach MMO, może macie ochotę ponarzekać lub zwierzyć się w tym temacie ze skrytych fantazji Wy się wygadacie, a ja może dojdę do wniosku że dodam to w swojej grze lub napiszę że już to zrobiłem albo mam w planach.
Dla zachęty (choć pewnie i tak nikt nie napisze ) wymienię kilka stosunkowo nietypowych rzeczy, które zrobiłem lub mam zamiar zrobić w swojej grze:
- (w trakcie realizacji) friendly fire (tak, zawsze miałem perwersyjną ochotę na to żeby DPS niechcący trafił czasem Tanka)
- (jeszcze niezrobione) brak questów w stylu: "zabij dziesięć wilków stojących za moim domem i potulnie czekających aż je zabijesz" zamiast tego będzie trzeba np poszukać jednego wilka w lesie, co nie będzie łatwe jeśli masz niski skill w tropieniu zwierząt, polecam wtedy poszukać sobie innego zajęcia ( np: innych questów)
- (zrobione) buffy i debuffy są rzucane bez ograniczeń typowych dla większości gier, przykład: -----> gracz (np kobieca postać) z wysokim poziomem umiejętności uwodzenia może rzucić debuffa na dowolną postać w karczmie (która może na bazie swoich umiejętności pasywnych obronić się lub nie) bez konsekwencji wchodzenia w tryb walki, skutek? obniżone czasowo statystyki zauroczonego gracza lub NPC - do którego może podejść kumpel uwodzicielki i użyć zdolności "pickpocket".
Pozdrawiam.