Tworzenie własnej gry - od kuchni

Witam.

Założyłem ten nowy wątek z kilku powodów, głównym celem jednak, jest możliwość pewnego wglądu w proces powstawania amatorskiej gry od kuchni. W związku z tym, zarówno ja, jak i być może ktoś z Was wykorzysta tę sytuację w pozytywny dla siebie sposób. Jeśli macie jakieś uwagi, sugestie lub pytania, chcecie się czegoś poradzić bo sami coś robicie, pochwalić się, a może podzielić wiedzą i przemyśleniami, to zapraszam. Gdybyście jednak nie pisali, sam będę tutaj co jakiś czas dodawał różne "skriny" i informacje z procesu powstawania mojej własnej gry, która rodzi się powoli i w bólach... :)

Więcej informacji na temat mojej gry przed 3 września 2016 - znajdziecie w tym wątku ----->

Spoiler
<div class="ipsSpoiler_contents">
	<p>
		 
	</p>

	<p>
		<iframe data-embedcontent="" frameborder="0" src="&lt;___base_url___&gt;/topic/86258-czego-brakuje-wam-w-grach-mmo-co-wam-si%C4%99-marzy/?do=embed"></iframe>
	</p>

	<p>
		 
	</p>
</div>

W tej chwili (3 września 2016) jestem w trakcie nauki tworzenia terenu 3D (tak, wielu rzeczy podczas tworzenia gry, uczę się na bieżąco). Przypomnę że tworzenie gry w pojedynkę, nie musi oznaczać robienia wszystkiego samemu. W dzisiejszych czasach istnieje dostęp do wielu narzędzi a także półproduktów dzięki którym możemy samemu coś zbudować ----- to tak, jakbyśmy budowali dom, ale nie oznacza to że musimy tworzyć wszystko od podstaw, wiele rzeczy, jak chociażby rury wodociągowe czy okna, kupujemy gotowe - tworzenie gry wygląda bardzo podobnie.

Po wstępnym ukończeniu systemu statystyk, przedmiotów oraz inventory - przeprowadziłem testy powyższych elementów, które zakończyły się pozytywnie :) W związku z tym, postanowiłem wziąć na warsztat inny aspekt gry ---> świat 3D, otoczenie itd...

Podstawa to teren, więc wziąłem się do pracy, w tej chwili wciąż się jeszcze uczę, ale myślę że za tydzień lub dwa nagram jakiś filmik prezentujący świat mojej gry w wersji prepreprealpha ;)

Na początek będzie to sam teren 16 km2 zawierający:
- trawę

- drzewa

- kamienie

- drogi

- rzeki

(oraz góry i morze)

Temat jest złożony i zawiera mnóstwo wątków, jak chociażby jakość tekstur, które na razie mam kiepskiej jakości :)

Będę sukcesywnie wszystkie elementy poprawiał, a także dodawał nowe (jak np budynki)

Na dzień dzisiejszy mogę Wam pokazać "skriny" z testów i nauki, stworzyłem testowy teren i uczę się co i jak, niedługo ( za około tydzień) powinien powstać teren rzeczywisty gry :)

Tak to mniej więcej wygląda:

2016-09-03_10-42-40.jpg

2016-09-03_10-39-47.jpg

2016-09-03_10-38-04.jpg

2016-09-02_18-07-06.jpg

Może na razie wystarczy, muszę coś zachować na późniejsze pisanie :)

Miłego dnia, pozdrawiam :)

//edit

To co widać na "skrinach" nie jest żadną rewelacją, stosunkowo łatwo jest coś takiego zrobić, pokazałem to żeby mieć odniesienie do późniejszych "skrinów", żeby pokazać że w mojej grze będzie grafika inna niż np w Tibii, żebyście wiedzieli jak wygląda nauka tworzenia własnej gry itd...

Tworzenie gier wygląda inaczej. Skupiasz się na złym aspekcie tworzenia gier. Najpierw tworzysz demo, które ma przedstawiać koncept gry. Potem zajmujesz się oskryptowaniem tego. Na samym końcu jest tworzenie mapy, grafik itp. Zauważyłem, że wiele początkujących osób zaczyna własnie od grafiki.

@JavaNes

Możliwe że masz rację, ale po pierwsze - nie wiem nawet co to jest koncept i demo, jestem prostym gościem z Wąchocka :) A po drugie - właśnie u nas we Wąchocku, uczą nas od maleńkości żeby robić coś tak jak lubisz a nie tak jak trzeba, lepiej mieć własną głupotę niż czyjąś mądrość :)

Poza tym, gdybym miał się czepiać, to nie zacząłem od grafiki :) Ale pewnie i tak według Ciebie robię źle. No trudno najwyżej mi się nie uda :)

Możliwe że twoje uwagi są na miejscu, ponieważ tytuł wątku sugeruje że to temat o standardowym tworzeniu gry - a ja ją robię po swojemu, w takim razie, to mój błąd, prawidłowo powinno być: "Tworzenie gry po swojemu, czyli od tylnej strony" ;)

jeśli można wiedzieć to w jakim programie to robisz? :) oczywiście czekam na wiecej :)

Bardzo ciekawie zaczyna to wyglądać. Wzorowałeś się na czymś, czy po prostu jest to Twój indywidualny pomysł? :) Masz jakaś koncepcje na fabułę, czy na razie po prostu ćwiczysz?

Co do tekstur- według mnie nie są najgorsze. Widać faktycznie, że skupiłeś się na terenie wygląda zacnie. Korzystałeś z jakiś darmowych modeli, czy sam wszystko zaprojektowałeś? Przydałaby się trochę większa rozmaitość, jeśli chodzi o drzewa. Ewidentnie widać, że to te same modele, tylko wyskalowane. Mimo to projekt wydaje się na pierwszy rzut oka na plus. Powodzenia.

jeśli można wiedzieć to w jakim programie to robisz?  oczywiście czekam na wiecej  

Używam Unity 5 plus płatne narzędzia, np to:
https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/65563

Dopiero zaczynam się uczyć tego używać :)

(chętnie udostępniłbym komuś to i inne narzędzia za darmo, gdyby chciał się nauczyć korzystać a nie miał funduszy na zakup powyższych, jednak nie wiem czy to legalne)

-----

Bardzo ciekawie zaczyna to wyglądać. Wzorowałeś się na czymś, czy po prostu jest to Twój indywidualny pomysł?  Masz jakaś koncepcje na fabułę, czy na razie po prostu ćwiczysz?

Co do tekstur- według mnie nie są najgorsze. Widać faktycznie, że skupiłeś się na terenie wygląda zacnie. Korzystałeś z jakiś darmowych modeli, czy sam wszystko zaprojektowałeś? Przydałaby się trochę większa rozmaitość, jeśli chodzi o drzewa. Ewidentnie widać, że to te same modele, tylko wyskalowane. Mimo to projekt wydaje się na pierwszy rzut oka na plus. Powodzenia.

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli pytając o wzorowanie się :)

To co jest moje to na pewno mechanika, opracowałem ją kilka lat temu, jej działanie z grubsza opisałem w innym wątku na forum

Mam też przygotowane pomysły w takich kwestiach jak questy, system karmy i logika świata gry.

Generalnie koncepcja mojej gry opiera się na razie, głównie właśnie na tej mechanice, czyli na zasadach działania świata gry - Od tego zacząłem i na tym głównie się skupiłem.

Wiem że dla większości graczy, najważniejsza jest fabuła i walka. Co mogę o tych elementach w mojej grze napisać?

- jeśli chodzi o walkę, mam przygotowaną koncepcję (wstępnie testowaną) - będzie non-target + friendly fire, ale... mam w zanadrzu niespodziankę która zmodyfikuje klasyczny non-target (na razie to tajemnica) - w każdym razie, non target będzie raczej widać i czuć :) chociaż ilu ludzi, tyle definicji non-targetu :)

- a co do fabuły... no cóż... tutaj chyba rozczaruję... gracze lubią ratowanie świata przed złem, czy walkę dwóch frakcji... a u mnie będzie niestety bez fajerwerków: zaginiony pamiętnik dziadka... dziwna opowieść pijanego marynarza w karczmie... czy znaleziony w krypcie list...

Natomiast jeśli chodzi o sam świat gry, marzą mi się klimaty steampunkowe, ale na razie nie mam na to funduszy (chodzi o grafikę)

Chcę skończyć mechanikę, chcę mieć spójny i logicznie działający świat gry w którym sprawnie będą działały wszystkie zaprogramowane mechanizmy, takie jak czynności, walka, poruszanie się, interakcja z NPC-tami oraz światem gry, a także konsekwencje wszystkich interakcji, gdy to wstępnie będzie działać, wezmę na warsztat inne kwestie (na które w większości mam koncepcje)

Wcale nie skupiłem się na terenie - w innym wątku sporo osób zasugerowało że powinienem mieć co pokazać, doszedłem do wniosku że mają rację, bo jednak grafika działa na zmysły. Dlatego gdy wstępnie skończyłem statystyki i inventory, to wziąłem na warsztat teren gry. Pracuję nad nim dopiero od tygodnia (właściwie to uczę się go tworzyć a to co widać na "skrinach" to testowanie możliwości)

Parę dodatkowych wyjaśnień:

- drzew mam więcej i użyłem tylko paru modeli żeby testowo zapełnić teren

- niczego nie zaprojektowałem, korzystam z mieszanki darmowych i płatnych grafik

- docelowy świat gry będzie zróżnicowany, góry, lasy, bagna, drogi, rzeki, wioski, miasta, morze...

Tworzenie świata gry idzie mi bardzo wolno, ponieważ w tych sprawach (teren 3D) jestem żółtodziobem i wszystkiego się uczę na bieżąco. O wiele lepiej się czuję, tworząc skrypty zarządzające mechaniką i logiką gry, no ale nikt za mnie nie stworzy świata gry, więc musiałem zakasać rękawy :) Nie spodziewajcie się cudów graficznych w mojej grze, ale z drugiej strony, tak najgorzej chyba nie będzie :)

Za jakieś 5-10 dni chyba uda mi się skończyć teren w postaci łąk, lasów, gór, rzek i dróg, tymczasem wrzucam dwa "skriny" z nauki tworzenia rzek:

Spoiler
<div class="ipsSpoiler_contents">
	<p>
		<a href="https://dl.dropboxusercontent.com/u/52344155/2016-09-07_18-14-37.jpg" rel="external nofollow">https://dl.dropboxusercontent.com/u/52344155/2016-09-07_18-14-37.jpg</a>
	</p>
</div>

</p><div class="ipsSpoiler" data-ipsspoiler="">
	<div class="ipsSpoiler_header">
		<span>Spoiler</span>
	</div>

	<div class="ipsSpoiler_contents">
		<p>
			<a href="https://dl.dropboxusercontent.com/u/52344155/2016-09-07_18-14-07.jpg" rel="external nofollow">https://dl.dropboxusercontent.com/u/52344155/2016-09-07_18-14-07.jpg</a>
		</p>
	</div>
</div>

Przepraszam - miałem jakieś problemy i wysłały mi się dwa posty. Jeśli ktoś mnie słyszy, proszę o usunięcie tego posta :)

ten "interfejs" kuje w oko

Lol, gierka jest w bardzo wczesnym stadium developingu, nie spodziewaj się ze kolega Szeptun zrobi wszystko w tydzień. ;) Wracając do tematu, jeśli chodzi o otwarty świat to trzeba to dość dobrze rozplanować, mieć masę konceptów i rysunków. Sam w tym "siedzę" i od tych ~4 lat ciągle uczę się nowych rzeczy i rozwiązań.

Jak zawsze wszystko robiłem w CryEngine 3/UDK, tak teraz chciałem spróbować swoich sił w Unity! :D

@Edit Pierwsze efekty, wszystko za free wiec za dużo tutaj wsadzić nie mogłem

mapa1.thumb.png.57192fbfe22bff84ec88b5aa

@Rejp

Może przybliż Nam nieco to co robisz. :) (drzewa wziąłeś z darmowego pakietu Manufactury? :))

W zeszłym roku pracowałam w Unreal Engine 4 (ma świetny system blueprintów) ale przesiadłem się do Unity 5, między innymi dlatego że mam za słaby komputer na UE4.

Ja dopiero od ponad tygodnia uczę się tworzyć teren, idzie mi ciężko, ale jest progress :) W tej chwili męczę się z górami. Początkowa i główna kraina ma rozmiar 16 km2, ale jeśli zdrowie pozwoli... chcę to stopniowo poszerzać do co najmniej 400 km2. (taki mam rozrysowany plan na najbliższe lata)

Tak duży świat potrzebny mi będzie do uzyskania czegoś w stylu EVE Online w "świecie ludzików chodzonych" :) No ale do tego jeszcze dużo pracy.

edit//

"skrin" z procesu tworzenia gór... oceniam je na słabą trójkę... to co nastraja mnie optymistycznie to świadomość że wciąż jeszcze mam potencjał aby to poprawić :) :

2016-09-09_18-51-24.jpg

Nic ino czekac na dalsze wiadomosci :)

Wróciłem na tarczy :(

Niestety nie poradziłem wyzwaniu stworzenia terenu gry. :(

Co to oznacza? To że przegrałem bitwę, ale "wojna" trwa i trwać będzie nadal... aż chciałoby się zacytować "falloutowskie": --- War, war never changes... ---

Wrzucam kilka ujęć z przegranej bitwy:

(To naprawdę wygląda kiepsko, w dodatku nawet nie doszedłem do etapu "układania" drzew i kamieni, zajmowałem się "tylko" ukształtowaniem terenu, rzekami, górami itd)

2016-09-17_16-37-07.png

2016-09-17_16-30-55.png

2016-09-10_01-50-07.jpg

i smutna postać, bo świat gry nie wyszedł:

2016-09-17_00-06-00.png

Jako że głównym celem tego wątku jest mniej lub bardziej luźna relacja z prób tworzenia własnej gry RPG 3D, niniejszym spróbuję utrzymać się w temacie :)

Jeszcze tylko przypomnę: To że poniosłem porażkę przy tworzeniu terenu, nie oznacza że zrezygnuję z robienia gry, nadal także będę (bo chcę i muszę) próbował stworzyć porządny teren gry, piszę teren, zamiast świat, ponieważ chodzi o teren jako teren a nie świat w sensie np "lore" czy questów, i ten TEREN to jest w tej chwili mój najważniejszy dylemat.

A teraz napiszę z czym mam największe kłopoty, zacznę od najpoważniejszych:

Problem numer 1 - najważniejszy który mnie osobiście najbardziej martwi: Wydajność i optymalizacja oraz płynność edycji a także różnego rodzaju błędy techniczne

----- Chodzi o to że gra klatkuje, mam 10/15 kl na sekundę, a to tylko teren, bez NPC, walki itd... więc... TRAGEDIA - bałem się o to na długo zanim zacząłem bawić się w robienie gry, problem jest według mnie najpoważniejszy, dlatego że w przypadku właściwie wszystkich innych przeszkód, widzę światełko w tunelu, a w przypadku wydajności i optymalizacji, nie :( Dodatkowym mam różnego rodzaju problemy techniczne, np to że tekstura źle się wyświetla, że narzędzie z którego korzystam, wciąż jest w fazie bety i powoduje crashe edytora Unity. No i gdy dodam drzewa do terenu to mój komputer ma zadyszkę, a gdy dodam inne obiekty - mam crash :(

----- Jak zamierzam sobie z tymi problemami poradzić? W najgorszym wypadku uproszczę teren, i będę miał słabą grafikę z małą ilością obiektów itd...

Np coś w tym stylu:

Albo takiego:

Takie coś jest łatwe do zrobienia

Ale ja niestety mam "trochę" zbyt wygórowane ambicje w tych kwestiach.

Problem numer 2 - spójny i dobrze wyskalowany otwarty świat. W trakcie ostatnich dwóch tygodni nauczyłem się między innymi tego że stosunkowo łatwo jest stworzyć ładną lokację, jakiś fragment świata który będzie super wyglądał itd... otoczyć go górami, czy zamknąć jako instancje lub krainę która się ładuje i WŁALA. - to jest łatwe. Ale... prawdziwe wyzwanie to stworzyć cały otwarty świat, z zachowaniem odpowiednich proporcji, skali i praktyczności różnych obiektów oraz terenów. i tutaj zaczynają się schody, wymienię je w kilku punktach:

- Góry - łatwo jest zrobić takie żeby ładnie wyglądały, nawet z bliska, ale ja bym chciał żeby były też grywalne, miały odpowiednie proporcje i były częściowo dostępne dla postaci (np specjalne zioła potrzebne do nalewki, rosnące tylko wysoko w górach)

- Rzeki - Tutaj jedynym ale za to sporym problemem jest fakt że powinny przynajmniej trochę spływać z gór do rzek, a do tego potrzebuję specjalnie ukształtowanego "obiektu wodnego" który płynnie zamieni się w morze

- Granice świata gry - Jeśli świat gry ma być otwarty to trzeba zrobić coś z problemem który nazywa się: "koniec trasy", są różne sposoby na to, może za rok będę wiedział jak sobie z tym poradzić :)

- Dodawanie nowych krain - Na razie świat gry to będzie kraina 16km2 utrzymana w standardowych klimatach europejskich łąk lasów i gór, ale kiedyś chciałbym dodać nowe tereny, jak to zrobię? jeszcze nie wiem :)

Hmm... W zasadzie to główne problemy które mnie zatrzymały. To oczywiście nie pierwsze i nie ostatnie tego rodzaju przeszkody podczas tworzenia gry, jestem do tego przyzwyczajony i jak napisałem, w najgorszym razie użyję słabszej grafiki, mniejszego świata gry itd... Te niepowodzenia zmotywowały mnie do kolejnych wyzwań i już mam przygotowane plany jak sobie z nimi poradzić, będę próbował i zdam Wam relacje z moich dalszych przygód we wrogim i bezlitosnym świecie tworzenia gier :)

Na koniec wrzucam "mapkę" początkowej krainy:

2016-09-17_16-49-41.png

tak to mniej więcej będzie wyglądało, w planach mam dodanie:

- na północy za górami kraina stepowa i pustkowia, dalej morze północne i oczywiście banalna kraina ze śniegiem :)

- na zachodzie za wzgórzami las wiecznych mgieł... dalej kraina wulkanów i morze zachodnie

- na wschodzie kraina wielkich jezior, dalej las driad i...

- na południu, morze, trochę wysp... i kontynent tropikalny

Mam przygotowany pomysł na 25 takich krain, ale jeszcze długa droga przede mną

P.S.

Tworzenie gry jest podobne do grania w grę, też są trudne do przejścia poziomy, instancje z mega bossami, a nawet wypadanie dropu się zdarza :) Może dlatego tak mnie to wciągnęło ;)

A teraz napiszę z czym mam największe kłopoty, zacznę od najpoważniejszych:

 Problem numer 1 - najważniejszy który mnie osobiście najbardziej martwi: Wydajność i optymalizacja oraz płynność edycji a także różnego rodzaju błędy techniczne

----- Chodzi o to że gra klatkuje, mam 10/15 kl na sekundę, a to tylko teren, bez NPC, walki itd... więc... TRAGEDIA - bałem się o to na długo zanim zacząłem bawić się w robienie gry, problem jest według mnie najpoważniejszy, dlatego że w przypadku właściwie wszystkich innych przeszkód, widzę światełko w tunelu, a w przypadku wydajności i optymalizacji, nie  Dodatkowym mam różnego rodzaju problemy techniczne, np to że tekstura źle się wyświetla, że narzędzie z którego korzystam, wciąż jest w fazie bety i powoduje crashe edytora Unity. No i gdy dodam drzewa do terenu to mój komputer ma zadyszkę, a gdy dodam inne obiekty - mam crash 

----- Jak zamierzam sobie z tymi problemami poradzić? W najgorszym wypadku uproszczę teren, i będę miał słabą grafikę z małą ilością obiektów itd...

Np coś w tym stylu:

Na początek, chciałbym przywitać się z wszystkimi użytkownikami tego forum. :)

A teraz do rzeczy.

Drogi Panie Szeptunie, jakim sprzętem Pan posługuje się?

Powoli, powoli zagłębiam się w arkana C++ i C#, jednakowoż mam pewne wątpliwości, co do powodzenia stworzenia prostej, grywalnej gry ze względu na mój słabiutki komputer ( poczciwy Athlon x2 250, HD6850 i 4 GB RAM). O ile sądzę, że karta graficzna jeszcze ujdzie, to obawiam się o niewystarczającą moc obliczeniową procka.

@Hardy95

Dość powszechny jest pogląd, że do zrobienia gry potrzeba wyraźnie lepszego komputera niż ten na którym gotowa gra będzie działała płynnie przy maksymalnych ustawieniach. I raczej się z tym zgadzam.

To co ja próbuję zrobić, czyli pełne 3D, spory teren i niestylizowana grafika - wymaga raczej mocnego kompa, ja mam średniaka-przeciętniaka...

I5-4460

RAM 16GB

GPU-GTX 750Ti

SDD Crucial MX100 256GB

Nie znam się na tych sprawach, ale wydaje mi się że o ile w przypadku grania w gry, karta graficzna jest tak jakby "istotniejsza" od procesora, to w przypadku tworzenia gier, jest chyba odwrotnie. No ale wszystko zależy od tego co robisz, jaką grę itd... sam korzystam z narzędzia które reklamuje się jako odciążające procesor na rzecz karty graficznej - w przeciwieństwie do konkurencji.

A tak przy okazji, ja próbuję coś zrobić za pomocą tak zwanej realistycznej grafiki, głównie dlatego że jest tańsza, łatwo połączyć taką grafikę z różnych źródeł w jednej grze, natomiast stylizowana grafika (np taka jaka jest Albion, czy w Crowfall) jest droga, ponieważ gdy chcesz np dodać nową krainę czy jakieś obiekty to musisz zrobić/kupić takie które będą stylistycznie pasowały... a dla mnie, jako że nie jestem grafikiem, to jest problem. A szkoda, bo chyba stylizowana grafika byłaby mniej obciążająca dla kompa.

Nie jestem specjalistą i tworzę grę hobbystycznie, ale jak masz jeszcze jakieś pytania, to pytaj, może przypadkiem będę potrafił coś doradzić.

Rozważałem przez chwilę odłożenie terenu na później, jednak tylko przez chwilę. Postanowiłem jeszcze raz zmierzyć się z tym trudnym "bossem" ;)
Używam teraz innego narzędzia które... co było oczywiste, z jednej strony ma większe możliwości, a z drugiej nowe ograniczenia, jak to zawsze w życiu bywa :)

Na minus:
- dołączanie nowego terenu jest teraz trudniejsze, ponieważ wcześniej mogłem używać BARDZO dowolnie modyfikowanych "łatek" czy to z plików RAW czy jako rodzaj szumów i bardzo ładnie zamaskować połączenia. Sprawa dotyczy sytuacji kiedy mamy już zrobiony gotowy teren i chcemy za jakiś czas dodać ciąg dalszy... gdybyśmy od razu robili całość świata gry, bez opcji dodania później nowych terenów - problem całkowicie by nie istniał. Więc jeśli będę chciał dodać później nowy teren, będę musiał dopasować RAWY (które są podstawą moich map)... łatwe to nie będzie

Na plus:
- Mogę teraz tworzyć ładniejsze góry i generalnie mam lepsze możliwości tworzenia ciekawych kombinacji terenu
- Mam teraz erozję i voronoi - które dają olbrzymie możliwości (w poprzednim narzędziu będzie to dodane dopiero za kilka miesięcy)
- w pakiecie mam dołączony streaming... ale dopiero się okaże czy będzie to dla mnie funkcjonalne

To tak z grubsza... wciąż porównuje plusy i minusy i wciąż zgłębiam tajniki tworzenia terenu 3D (abym tylko za długo nie zabawiał na mieliznach tej nauki ;) )

Jeśli zaś chodzi o drogi i rzeki, to żadne narzędzie do tworzenia terenu z dostępnych dla mnie, nie wspiera takich funkcji, trzeba samemu kombinować jak je zrobić. Co prawda autor drugiego pakietu na oficjalnej stronie zapowiedział że ma na "Roadmapie" dodanie procedur "dłutowania" terenu aby tworzyć rzeki i drogi, ale pewnie minie z pół roku zanim to zrobi...


Tak czy siak, sytuacja w tej chwili jest taka że podjąłem się drugiej próby stworzenia terenu, zaczynam od nowa, wrzucam skromny "skrin" z początku kolejnej batalii, czy znów wrócę na tarczy? czas pokaże...
2016-09-21_06-20-30.png

Miksturki mam, proca naprawiona... dobra... idę do tej instancji... ;)

kurcze z każdym screenem robisz wiekszego smaczka :3 obyś nie porzucił tego projektu :)

Szczerze to nieźle to wygląda, ładne elementy graficzne, jak będziesz miał jakąś wersje demo do testów to dawaj znac :)

@tejkmen

Jestem na emeryturze i nie mam rodziny a grę robię nie dla kasy ale z pasji, więc są spore szanse że kiedyś ją skończę.

@Petter

Nie pokazałem niczego szczególnego, ale jeszcze Wam pokażę :) bo będzie coraz lepiej, progress jest nieuchronny. :) Natomiast co do testów, to niestety dopiero w przyszłym roku bym się ich spodziewał.

I przy okazji kolejna ciekawostka, zdecydowałem się na zakup pakietu z kontrolerem postaci, podstawowymi animacjami itd... będę mógł to rozbudować, ale już sama podstawa wygląda całkiem przyzwoicie. Przypominam że w mojej grze będzie non target, a na początku wykorzystam właśnie to ----->
http://forum.unity3d.com/threads/released-third-person-controller-templates-by-invector.349124/page-35#post-2793957

Niestety będę musiał "odłączyć" pewne rzeczy i popracować nad tym aby ten kontroler współpracował z moim systemem statystyk, HP itd... nie będzie to takie hopsiup, ale najpierw muszę zrobić jakiś reprezentacyjny teren, żeby to przyzwoicie wyglądało.

Będę informował o postępach.

@Szeptun Fajnie, że masz ambitny cel własnie takie podejście gwarantuje sukces