Gatunek: RPG
Sprzęt: Pójdą wszystkie gry MMO.
Cechy: W grze musi być jakiś cel do osiągnięcia w PvP, dla mojej gildii lub frakcji. Żeby zwycięstwa w PvP miały konkretny wpływ na świat gry jak np. w Linaege 2 gdzie twój klan może kontrolować zamek - za czym idą różne benefity, jak i naturalne dążenie innych klanów do tego samego. Źle widziane odzielenie PvP od PvE jak np. ESO czy GW2.
Przypadły mi do gustu:
Lineage 2. Gdy znowu znudzi mnie WoW i nie zainteresuje mnie żadna z gier spróbuje szczęścia na serwerze Classic.
WoW. Obecnie grywam kilka godzin w tygodniu.
ESO. Podobnie jak WoW.
Guild Wars 1. Przeszedłem cały content poza ostatnim dodatkiem.
Nie przypadły mi do gustu:
Guild Wars 2. Wydawało mi się że będzie to po prostu więcej tego samego, do tego otwarty świat. Najbardziej przeszkadza odzielenie PvP od PvE, otwarty świat traci na znaczeniu. Design niektórych kombinacji rasy i klasy oraz ubiory specjalne burzą immersję.
LOTRO. Bardzo lubię to uniwersum, jednak gra jest co najwyżej przeciętna, do tego serwery świecą pustkami.
SWTOR. Jak wyżej, jednak przemęczyłem się przez kilkanaście tygodni.
Black Desert. Nie wiem co jest nie tak z tą grą, odbiłem się od niej.
WildStar. Nie przemawia do mnie świat gry, brzydki design.
DAoC. Zbyt wysoki stopień wejścia, brzydka jak na dzisiejsze standardy grafika.
Do tego bez szczególnych wzmianek (głównie design i nie odpowiadający mi gameplay): Aion, Blade and Soul, Age of Wushu, Regnum Online, Neverwinter, DC Universe Online, Marvel Heroes, The Secret World, Path of Exile, TERA, Vindictus, Dragon Nest, Firefall, Eldevin, Wurm Online, Rift.