Gatunek: MMORPG 2 lub 3D, fantasy, najlepiej otwarty świat, F2P(może być IS, ale nie taki, gdzie żeby być co najmniej na równi z płacącymi, trzeba wydawać po 200 ojro miesięcznie)
Sprzęt: I7 4770k 4,8ghz, Radeon RX480 8gb, 16gb ram, jeśli gra nie przekroczy 50gb, mogę ją umieścić na SSD.
Cechy:
1. Ulepszanie przedmiotów na +/wartość przedmiotami z dropu, ewentualnie craftingu. Odpadają różne skrzynki z item shopa czy coś.
2. Wzmacnianie przedmiotów różnymi gemami czy czymś podobnym, żeby był jakiś dodatkowy efekt, np +50 obrażeń od ognia czy czegoś podobnego.
3. Handel, gra musi mieć możliwość sprzedawania wydropionych przedmiotów ludziom, po prostu dobija mnie już to, że co chwile spotykam gry, w których przedmioty po wydropieniu są przypisane do postaci. Dla mnie to jest bez sensu, nie po to idę na spota/dungeona czy rajd, gdzie dropie epickiego rare itema, który jest słabszy od tego posiadam i jego jedyną wartośią jest kilka sztuk złota u npc.
4. Grind, gra nie musi być w 100% grindownikiem, bo teraz ciężko o taką i ja to wiem, chce po prostu żeby ten grind był, żebym mógł pójść na spota, podropić itemy i później je sprzedać. Fajnie jakby gra posiadała system dropu jak Tibia, gdzie dany item leci tylko z kilku mobów, ale wiem że takiej już chyba nie ma
5. Płynne poruszanie się. Tak, to jest dla mnie bardzo ważne, sporo gier z niższej półki mają pewien problem, że postać porusza się w 8 kierunkach, dla mnie jest to mega irytujące, wymagam płynności jak np. w World of Warcraft,
6. Możliwość zabawy solo, nie zawsze jest ekipa do party itp, więc nie chciałbym, żeby mReszta standardowo. System gildii, auction house, jakieś PVP i dungeon finder będzie dodatkową zaletą.ój czas gry był uzależniony od innych. Gram kiedy chcę, nie ważne czy solo czy w party.
7. Reszta standardowo. System gildii, auction house, dungeon finder będzie wielką zaletą, przyzwoita ilość graczy oraz jak najmniejsza ilość oszustów.
8. Brak skalowania jak ma to miejsce w ESO.
8. Wszystkie samograje odpadają.
Z cech dodatkowych to:
Przyzwoita ilość graczy, nie wymagam 10 mln aktywnych, ale żeby było z kim pograć i nie trzeba było długo czekać na instancje/battlegroundy,
Serwery w Europie, oraz gra co najmniej w fazie beta, nie zagrożona resetem postaci, nie jestem zainteresowany serwerami prywatnymi.
Non target będzie plusem, ale nie odrzucam klasycznych tab targetów.
Gra nie musi być w TOP10 MMORPG na świecie, może być to coś z niższej półki, nie odrzucam różnych azjatyckich mmorpg itp, ważne żeby spełniały wymogi.
Przypadły mi do gustu: Jednocześnie, nie chce już do żadnej z tych gier wracać mimo wszystko, swoje w nich zrobiłem i wystarczy, szukam czegoś nowego.
Guild Wars 2 - Grałem od premiery do końca września 2016 roku, mimo że przez cały 2016 praktycznie logowałem się tylko żeby pogadać ze znajomymi,
World of Warcraft - Jedna z najlepszych gier w jakie kiedykolwiek grałem, niestety przestała mnie już bawić, nawet Legion tego nie zmienił i wątpię, żebym kiedykolwiek chciał do niej wrócić.
Blade and Soul - Gra, w po której niczego się nie spodziewałem, a wciągnęła mnie na setki godzin. Niestety im dłużej grałem, tym bardziej wszystkie jej wady zaczęły mi przeszkadzać. Najbardziej podobała mi się mechanika, non target, skakanie itp.
Final Fantasy XIV - Dobra gra, ale po wbiciu maksymalnego poziomu, jakoś straciłem zapał do dalszej gry, nawet niedawno podczas ostatnich darmowych 7 dniach grania próbowałem wrócić, ale nie pograłem dłużej niż 1h.
Mu Online - Jedna z pierwszych gier mmorpg w jakie miałem przyjemność grać, niestety lata świetności ma już za sobą, a prywatne serwery mnie nie interesują.
Tibia - Druga gra mmo w jaką miałem przyjemność grać, ale niestety jak w przypadku Mu Online, to co było dobre już dawno przeminęło, a OTSy mnie nie interesują.
Ultima Online - Moja pierwsza gra mmorpg, ciężko o równie coś dobrego, ale spędziłem już w niej tyle godzin, że więcej mi się już po prostu nie chce.
Pozostałe gry, które przypadły mi do gusty, ale nie będę się o nich rozpisywał, po prostu zakończyłem z nimi przygodę na dobre:
Runescape, Guild Wars 1, Mythos, Diablo 3, Path of Exile, Flyff Online, Loong Online, 12sky2, Knight Online, Kal Online.
Nie przypadły mi do gustu:
AION - Wiele razy próbowałem do niej podchodzić, nawet wbiłem lvl capa ale chyba tylko dlatego, że zaczynałem zaraz po premierze i po prostu było mi szkoda nie dojść do końca, mimo wydanych pieniędzy Po większych aktualizacjach próbowałem ponownie, ale nigdy mnie do siebie nie przekonała.
Black Desert Online - Gra, która mogła by się wydawać idealna do moich wymagań, niestety ma swoje za uszami. Z początku olewałem wszystkie tematy o p2w itp, ale jak to się mawia, dopóki samemu się nie spróbuje to się nie przekona, a ja się przekonałem o tym, że jednak portfelik trzeba otworzyć, a szczególnie jak się chce coś ugrać w PVP, a że PVE w end game leży to nie pozostało mi nic innego, jak sobie odpuścić.
Mortal Online - Gra wydawała mi się bardzo interesująca, dopóki w nią nie pograłem. Może jakby zrobili jakiś sequel to coś by z tego było, aktualnie to bida z nędzą.
Elder Scrolls Online - Gra sama w sobie nie jest zła, ale wprowadzając skalowanie, całkowicie straciłem zainteresowanie dalszą grą w ten tytuł. Nienawidzę skalowania w grach MMORPG.
EVE Online - Nie mój typ rozgrywki, wolę miecz niż laser.
Star Wars TOR - Gra sama w sobie jest dobra, ale dla mnie nudna. Wielu moich znajomych się dziwi bo dla nich fabułę itp. ma super, ale ja jako że nie jestem fanem Gwiezdnych Wojen, nie miałem ochoty na dalszą grę.
Pozostałe gry, które nie przypadły mi do gustu, ale nie będę się o nich rozpisywał, gdyż nie zagrałem w nie wystarczająco długo, po prostu mnie nie zaciekawiły:
Cabal Online, Battle/War of Immortals, Age of Wulin, Dragon Prophet, Trove, Maple Story, Dungeon Fighter Online, Adventure Quest, Margonem, The Secret World, Defiance, Karos Online, Riders of Icarus.