2h sword build

Mógłby ktoś to ocenić? Jakby wyglądała gra tym buildem? https://www.pathofexile.com/fullscreen-passive-skill-tree/3.0.3/AAAABAEAAQHcAecIsQmWDjwQ8BQgFE0UcRXsGJEaPhpVG6ob-hx1HOclvCXfKS4tMC_XMn426DkOOlI9Pj38P_xCjkWpR35QR1WpWGNan18_YSFjF2SjZU1mtmhYagFqHmo7bpdyqXZ_dqx4enloe4x8uH7ggTqCB4TEhNmFUodqiO2J2IzPkGySfZd5l7SYCphvmSueV57NpBmnMKknqW6plKn6rY22LLakuR28n702vYHBBMEHxFjG2MqQz37SIdd-15bZYdl820_cI9wn3pbfv-DD4e_iQ-RR5c_oZuoY6wnt1-567w7xrPIv8kHyWvKc9kj3Mve--hj8Sw==

Nie wyglądałaby. To nie build, tylko losowo rozdane punkty.

- prawie wszystko w tym drzewku idzie w ofensywę, co oznacza że w okolicach aktu 6+ będziesz padać na ziemię co chwilę

- nie wiadomo po co wybrałeś Iron Grip, który - jak sam opis mówi - zwiększa siłę ataków z łuku

- blood magic chyba nie jest obecnie warty uwagi, chyba że w jakichś rzadkich przypadkach

- kilka punktów rozdanych chyba kompletnie przypadkowo, np. jeden node koło Armour Mastery, czy nagle znikąd bonusy do critów albo bleeda

- ominięte kilka punktów, które znacząco zwiększyłyby przeżywalność (przede wszystkim Constitution oraz okolice - samo to by drastycznie pomogło)

- rozdawanie punktów w więcej niż jedną drogę startową (ba, Ty jeszcze dodajesz punkty od strony duelista, i to tylko dlatego, że dodają troszeczkę dmg)

I to mówię jako osoba, która sama na budowaniu postaci się za bardzo nie zna - po prostu widziałem kilka z nich i wiem, że to nie ma szans wypalić. Radzę Ci zapoznać się z kilkoma buildami, popatrzeć jak i czemu ludzie rozdają punkty w taki a nie inny sposób, a potem dopiero budować postać (i to bez wydawania wszystkich punktów, bo droga do 100 to męczarnia i prawdopodobnie sobie odpuścisz). W przeciwnym wypadku możesz się zniechęcić do gry :)

I jedna uwaga: w PoE nie buduje się postaci pod "2h sword build", ale raczej pod skilla, którego będziemy używać (np. cyclone, który jest i popularny, i wykorzystuje właśnie 2h miecze).

Na taką odpowiedź liczyłem, dobrze jest się nie raz zapytać. Tak myślałem, że będzie słabo z przeżywalnością,:) build do kosza, a więc muszę więcej poczytać na ten temat.

Proces tworzenia drzewka jest dużo bardziej skomplikowany, niż mogłoby się wydawać.

Zacznijmy od tego, że jeśli jesteś początkującym graczem, lepiej dla ciebie by było jeśli podążałbyś za jakimś gotowym buildem z forum/youtuba. Zaoszczędzi ci to czasu i frustracji, ponieważ pierwsza, 'własnoręcznie' stworzona przez niedoświadczonego gracza postać zazwyczaj nie poradzi sobie nawet z przejściem ścieżki fabularnej. Jeśli jednak nadal upierałbyś się przy chęci stworzenia własnego buildu (co z pewnością dostarczy ci doświadczenia wymaganego przy tworzeniu kolejnych, każdy następny z pewnością będzie lepszy od poprzedniego), to przed samym planowaniem drzewka należy zastanowić się nad wieloma innymi rzeczami.

Po pierwsze - jakie będzie główne założenie twojej postaci. Jak wiemy, w PoE mamy 7 różnych klas postaci, które dzielą ze sobą drzewko, jednak różnią się pozycją startową oraz co ważne tzw. podklasą (ascendancy class), którą zdobywasz w miarę przechodzenia contentu. To właśnie na tych wytycznych zaawansowani gracze najczęściej opierają swoje buildy, np. w 99% przypadków podczas tworzenia summonera gracze wybierają witcha, a następnie ascendancy necromancera. Bonusy oferowane właśnie przez punkty ascendancy są tak mocne, że raczej żaden dobry build się bez nich nie obejdzie.

Weźmy jako przykład drzewko, które ty stworzyłeś. Jak już napisali przedmówcy, w PoE nie tworzymy buildów pod rodzaj broni, czy używanego spella, a koncentrujemy się na jak najefektywniejszym wykorzystaniu jednego, maksymalnie dwóch skilli. Oprócz nich pozostałe gemy będą dopełnieniem buildu, będą oferować lepszą mobilność, większą przeżywalność, lepsze radzenie sobie z bossami itp. Tworząc drzewko należy skupić się na jak najefektywniejszym wykorzystaniem wszystkich punktów. Czasami lepiej opuścić parę punktów i wziąć inne, które w ostatecznym rozrachunku będą lepiej współpracować z naszym buildem. Ważne jest także określenie, czy build ma być pod krytyki, czy też nie. Najlepiej wybrać jedną z dwóch opcji, coś pomiędzy rzadko jest dobre. Jeśli dobrze wywnioskowałem, ty zdecydowałeś się na pójście w stronę crit swordów, co nie jest złym wyborem, ponieważ w tym setupie dobrze działają takie skille jak cyclone czy też lacerate, jednak sposób w jaki rozdałeś punkty jest strasznie nieefektywny.

Nie mam aktualnie czasu bardziej się rozpisywać, jak wrócę do domu to może trochę bardziej pomogę. Jeśli masz jakieś pytania to śmiało, pisz tutaj lub na pw, a w międzyczasie na twoim miejscu poszukałbym inspiracji na forum PoE. Na broniach dwuręcznych zazwyczaj skupiają się marauderzy lub dueliści, więc pogrzeb w tych działach.

Radzę tobie ogarnąć program path of building.

Porady jakie mogę tobie poradzić to:

1. min 180-200% maximum life (160% jeżeli będziesz używał Belly of the Beast)

2. Na początek ligi lepiej nie buduj build pod crit.

Jeżeli masz jakieś pytania to napisz na priv.

Bez Path of Building nie ma co nawet buildów robić. Tam masz wszystko z boku rozpisane w procentach. Możesz wsadzić nawet skillgemy z supportami i zobaczyć jaki będzie DPS.

Dzięki panowie, temat co do poe został mi bardziej przybliżony, aczkolwiek ciężko jest ogarnąć wszystko na raz. Zasugeruje się jakimś buildem z forum poe, znalazłem coś pod cyclone spróbuje coś pograć, zobaczymy. :)

- nie wiadomo po co wybrałeś Iron Grip, który - jak sam opis mówi - zwiększa siłę ataków z łuku

Nieprawda! Jest tam napisane "Projectile attacks" przy czym projectile np. z Molten Strike'a dostają dodatkowy dmg (dmg od broni się nie zwiększy, projectile będzie miał zwiększony dmg, tooltip tego nie uwzględnia). A Molten Strike można budować pod 2h.

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1612701 Ten build chyba jest spoko dla duelysta?

Lepiej poszukaj jakiegoś starter build na 3.1.

nie wiem czy dalej dziala ale ja jechałem na tym :3 https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1859077

Nieprawda! Jest tam napisane "Projectile attacks" przy czym projectile np. z Molten Strike'a dostają dodatkowy dmg (dmg od broni się nie zwiększy, projectile będzie miał zwiększony dmg, tooltip tego nie uwzględnia). A Molten Strike można budować pod 2h.

O, dobrze wiedzieć, to jest coś o czym nie wiedziałem. Zwracam honor :) co nie zmienia faktu, że na 90% będzie mu to niepotrzebne.

Lepiej poszukaj jakiegoś starter build na 3.1.

TO. Tak bardzo to. Dzisiaj (czy tam wczoraj) poleciały przykłady nerfów w PoE, w tym ważne zmiany w (przykładowo) Vaal Pact'cie, który był bardzo często używany przez melee postacie* czy Mind over Matter, który ostatnio wielbili wszyscy spellcasterzy. Warto się wstrzymać do patch notesów i zobaczyć, co wymyślą gracze.

* - podstawowe wysysanie życia działa tak, jak picie potka - wyssane życia pojawia się na naszym koncie po paru sekundach. Vaal Pact działał tak, że takie leczenie pojawiało się natychmiastowo (w zamian za brak regeneracji życia). Obecnie Vaal Pact z tego co rozumiem będzie po prostu przyspieszać leecha dwukrotnie. Może się mylę, ale brzmi mi na zmianę dość dużą, żeby Berserkerzy stracili całkiem duży fanbase :)

Po co ma szukać starter builda, skoro nikt nie wie, jak bardzo się drzewko zmieni po patchu, a ziomek niech sobie zagra slayera pod sundera, na pewno nie będzie mu ciężko, chciał 2h, więc slayer będzie idealny, zwłaszcza po zmianach vaal pactu.

Po co ma szukać starter builda, skoro nikt nie wie, jak bardzo się drzewko zmieni po patchu, a ziomek niech sobie zagra slayera pod sundera, na pewno nie będzie mu ciężko, chciał 2h, więc slayer będzie idealny, zwłaszcza po zmianach vaal pactu.

Po pierwsze dzisiaj nad ranem podali drzewko które będzie w 3.1. Po drugie po zmianie vaal pact teraz duelist będzie się inaczej budowało, a jeśli chodzi o sunder to dostał nawet mocnego nerfa (bugfix).

gdy każdy melee skll ssie sunder wciąż będzie dobry i jest newbie friendly, zresztą nieważne, nie będę dyskutował

Mógłby ktoś to ocenić? Jakby wyglądała gra tym buildem? https://www.pathofexile.com/fullscreen-passive-skill-tree/3.0.3/AAAABAEAAQHcAecIsQmWDjwQ8BQgFE0UcRXsGJEaPhpVG6ob-hx1HOclvCXfKS4tMC_XMn426DkOOlI9Pj38P_xCjkWpR35QR1WpWGNan18_YSFjF2SjZU1mtmhYagFqHmo7bpdyqXZ_dqx4enloe4x8uH7ggTqCB4TEhNmFUodqiO2J2IzPkGySfZd5l7SYCphvmSueV57NpBmnMKknqW6plKn6rY22LLakuR28n702vYHBBMEHxFjG2MqQz37SIdd-15bZYdl820_cI9wn3pbfv-DD4e_iQ-RR5c_oZuoY6wnt1-567w7xrPIv8kHyWvKc9kj3Mve--hj8Sw==