5 rzeczy, które Frogster "spieprzył" podczas reaktywacji Mythos!

#5 Wipe po Open Becie

mythoswipe.png

Na palcach jednej ręki można policzyć studia (wydające gry F2P), które stosują taką metodę. Zauważcie jednak, że w przeważającej większości... są to firmy stacjonujące na terenie Niemiec (gamigo i właśnie Forgster). Rozwiązanie, nie dość, że jest „męczące”, to bardzo krzywdzi graczy, którzy – raz po raz – muszą żegnać się ze swoimi bohaterami, by w następny dzień ponownie przechodzić przez ten same, żmudne etapy gry. Właśnie z tego powodu, zazwyczaj opuszczam sobie wczesne testy MMORPG’ów, nie chcąc psuć sobie zabawy później. Nie zmienia to jednak faktu... czy trzeba było kasować bazę danych aż TRZYKROTNIE: w grudniu po Stress Test, w samym środku CBT i tuż przed początkiem oficjalnej wersji gry. Chyba nawet największy „hardkorowiec” miałby dość, prawda? A Frogster, jak to Frogster tłumaczył się „koniecznością” i „wprowadzaniem aktualizacji”, ale ja mam jednak całkiem inną hipotezę, która nie ma nic wspólnego z dopieszczaniem Mythosa. Pamiętacie pewnie, że premiera gry była połączona z debiutem wersji pudełkowej, która miała kusić wirtualnymi przedmiotami oraz wcześniejszym „wejściem” na serwery gry. Przecież to było takie łatwe, wydać kilkanaście złotych i zapewnić sobie puste expowiska i czas, który pozwoli „odskoczyć” przed zwykłymi graczami. Najbardziej, chciałbym jednak poznać dokładne liczby użytkowników, którzy grali podczas OBT, a tych którzy zdecydowali się na zabawę po 28 kwietnia. I wcale nie chodzi mi o zarejestrowanych userów, ale tych, którzy regularnie „babrali” się w Mythosie. Nikt nie ma chyba wątpliwości, że tych drugich jest znacznie mniej... A jeśli się mylę, to Drogi Sriviusie (bo na pewno będziesz to czytał) – czekam na poprawkę:)

#4 Krytykujesz grę? Dostaniesz bana

Możecie się śmiać, ale mam udokumentowane screenshoty, z których jasno wynika, że osoba, która NIEPRZYCHYLNIE pisze o pracy i działaniach Frogstera... dostaje bana na forum. I nie były to żadne „kur%^” i inne, niecenzuralne słowa, tylko rzetelna (o ortografii zapomnijmy) ocena Frogstera. Może i dało by się to podpiąć pod ewentualne „paragrafy” – chodzi mi głównie o offtop, jednak dlaczego w takim razie nie usunięto wszystkich, nieprzyjaznych userów, a tylko tego, który wypowiadał się najczęściej i najbardziej surowo. Przykład:

ocenai.jpg

A oto, jak za kilka postów można dostać bana. Z tego co mi wiadomo, najpierw są ostrzeżenia, a później banicja, right?

uo0003horz.jpg

Najlepsze jest jednak to, że jeden z pozostałych graczy, który z tego, co mi wiadomo osiągnął 50 lvl i równie krytycznie wypowiadał się nt. pracy Frogsterka, nie dostał żadnego ostrzeżenia. Wszystko przez to, że należy do bardziej „szanowanych” graczy, a nawet sam zagroził, że jak dostanie jakąkolwiek uwagę, to usunie swoje, wszystkie posty z forun.mythos-europe, przez co ucierpi strona kulturalna witryny. Wychodzi na to, że high-lvl może bezkarnie wytykać błędy niemieckiej firmie, dopóki dopóty zostawia tam pieniądze w IM. A zwykły „szaraczek” od razu jest uciszany. Gdzie tu sprawiedliwość?

uo0005s.jpg

#3 Naprawa gry < Powiększanie Item Shop

Trzeba być totalnym ignorantem, by zamiast optymalizacji i naprawy gry wprowadzać „głupoty”, bo chyba takim określeniem można nazwać... powiększanie Item Shopa. Szala goryczy została przelana podczas ostatniego patcha (30 maj), po którym gracze wyraźnie dali do zrozumienia, że potrzebują odnowy Mythosa, a nie nowych przedmiotów w sklepiku, zmiany dźwięku portala, czy poprawionych opisów umiejętności, które z resztą są największą bolączką gry. Skille, albo za***iście szwankują, albo... w ogóle nie działają, więc po jakiego grzyba poprawiać opisy, wyjaśnicie mi? Przecież każde studio, nawet tak rygorystyczne, jak Perfect World Entertainment niechętnie, ale próbowało by zwiększyć grywalność, a dopiero później korzystać z okazji, by zwiększyć przychody na swoim koncie bankowym.

uo0006d.jpg

Przecież kasa idzie od samych graczy, więc trzeba mieć chociaż troszeczkę honoru w sobie, że zrobiliśmy wszystko, by dać użytkownikom, jak najlepszy tytuł MMO. I nawet spać można spokojniej:) No chyba, że w Europie praktykuje się inne rozwiązania, polegające na totalnym olewaniu swoich inwestorów. Mam tylko nadzieję, że kiedyś tam „z sprawiedliwości stanie się zadość”...

#2 Zmienili coś, co było już dobre

Wersja Mythos z 2007 roku nie była idealna, nie posiadała znakomitej oprawy graficznej, ale była chociaż grywalna. Nie obraziłbym się nawet, jakby Frogster skopiował doszczętnie całego klienta, podpisując się tylko na dole ekranu. Niestety, niemieccy programiści woleli się wykazać swoim kunsztem w tworzeniu MMORPG i dodali od siebie kilka pomysłów. Zaczęło się od grafiki, pomyślałem – „okej”, musimy przecież iść z duchem czasu i postępu technologicznego, więc nowość jak najbardziej na plus. Później zaczęło się wprowadzanie czcionki i interfejsu, IDENTYCZNEGO, co w Runes of Magic. Nie wiem, czemu miała służyć ta operacja, bo chyba nie do zintegrowania obu tytułów. Ale niestety, tak właśnie się stało, bo moje pierwsze spotkanie z „nowym” Mythosem, to właśnie zdziwione oczy oraz słowa: „przecież to jest drugi RoM”. Widocznie zdaniem Frogstera, świat Taborei jest tak idealny, że można go wykorzystywać w kolejnych MMORPG’ach. Szkoda tylko, że nie pomyśleli o swoich graczach, którzy szukają czegoś innego, przeskalowanego i nie przypominającego starych tytułów. Ciekawe, czy w TERA Online znajdziemy charakterystyczne, frogsterowskie systemy. To jednak pikuś, bo prawdziwe niszczenie rozgrywki zaczęło się... (ciąg dalszy w numerze 1)

mythosoldnew.png

#1 Od hack’n’slasha, po zwykłe MMORPG

... od ingerowania w rozgrywkę. Jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, Mythos z „pierwszego hack’n’slasha MMO” stał się kolejnym, zwykłym MMORPG’iem, który swoimi zasadami nie różni się od 99% innych tytułów. Miało być bezkresne bicie potworów, kooperacja z graczami, a okazuje się, że gra jest idealna dla „singlowców”, którzy nie potrzebują do pomocy absolutnie nikogo. Wszystko wzbogacone o nudne misje „zabij/przynieś”, które w prawdziwej gatunku h’n’s nie miały by prawa bycia. Gwoździem do trumny będą jednak tzw. Daily Quests, które mają być wprowadzone w najbliższym czasie. Po jaką cholerę? Rzekomo „w celu zatarcia pustki pomiędzy poziomami, gdzie nie mamy innych, dostępnych questów”. Aha, czyli według Frogstera, hack’n’slash polega na robieniu misji, a nie grindowaniu na potworkach? Ktoś tu chyba nie zna znacznie słowa „hack’n’slash” lub zafundował nam zupełnie nowe oblicze tego gatunku.

hackgz.png

I patrząc z perspektywy czasu na moje porównanie „Mythos vs Path of Exile”, nie mogę nadziwić się swojej głupocie, jak mogłem dać pierwszej z gier aż tyle punktów. Przecież dzisiaj, Path of Exile wygrywa pod każdym względem, mimo tego, że gra nie została jeszcze wydana. Ale nie trzeba być prorokiem, żeby wysnuć tezę, że gorszej „kaszany” niż Mythos nie możemy dostać. A na tę chwilę, wolę sobie obejrzeć kolejne gameplaye z PoE niż wracać do zbugowanego świata Mythos.

Żałuję tylko jednego, że taki potencjał na grę MMO został zaprzepaszczony. Tylko tyle... i aż tyle.

Cytaty pochodzą z oficjalnego forum Mythos.

Dobry artykuł. Osobiście uważam Frogster'a za najgorszą firme w branży MMO. To co wyprawiają te szfaby przechodzi wszelkie normy.

Brawo Guru,zawsze czekałem aż ktoś pojedzie po frogsterze nie lubię ich i nie będę lubić,naprawdę bardzo dobry artykuł.

Za swoją przygodę z grą Mythos zakończyłem w jeden dzień. Dużo słyszałem o polityce twórców gry i dlatego przestałem grać. Miejmy nadzieje, że inne hack'n'slash mmo zatuszują pierwsze złe wrażenie po Mythosie.

Weź guru :D bo jeszcze frogster naśle sirviusa aby nas shackował xD

Wracając do tematu

Nie lubie frogstera, przygoda z mythosem zakończyła się po wbiciu 26 lvla

Konkursu na przedmioty z sms shopa

Support olewający graczy - nie potrafi pomóc osobie której gra nie działa.. (im działa.. to po co ma tobie działać)

Item shop ;s

+ inne powody dla których mythos to badziewko :S

Ja zagralem godzine w CB, powiedzialem sobie "OK dam Mythosowi szanse". Po premierze gralem kolo 6h i dalem sobie spokoj z ta gra. Artykuł jak najbardziej trafny.

Przecież każda firma zajmująca się F2P MMO ma dokładnie to samo...

Ale nie każda, zamiast poprawiać grywalność, wali nowe przedmioty do IM:)

Ale nie każda, zamiast poprawiać grywalność, wali nowe przedmioty do IM:)

Każda ;)

Może i każdy wydawca rozbudowuje IM, ale robi to po tym, jak uwolni grę od wszelkich bugów, a wam do tego momentu jeszcze trochę brakuje. Dlaczego nie wprowadzacie patchów, które naprawiły by wreszcie skille?

Stwierdzeniem faktu? Nie, artykuł jest moim, osobistym zdaniem nt. kondycji gry.

Dostałem kilkanaście screenshotów, które jasno wykazały, że ów użytkownik dostał bana na forum. Za co? Tego nie podano, a jedynym dowodem są "krytyczne" uwagi pod adresem wydawców.

Cały czas nawiązujesz do tego "bana", ale oprócz tego masz cztery, bardzo mocne punkty, z których jasno wynika, jaki Mythos jest znakomity i grywalny.

I bardzo proszę, nie wchodź w polemikę odnośnie moich doświadczeń z MMO, bo to się robi śmieszne. Jeśli poszedłbym Twoim rozumowaniem, to powinienem teraz powiedzieć "widocznie za krótko jesteś magangerem, żeby zrozumieć takie rzeczy". Tak w to się gra?

Dostałem na tyle wiarygodne fakty, które nawet sam dokładnie sprawdziłem i nie znalazłem żadnego, absolutnie żadnego powodu, by takiemu użytkownikowi zostało zablokowane konto.

To może nas teraz oświecisz i podasz powody "waszej" decyzji?

Nie robisz tego dla zasady czy dlatego, że nie możesz?

Aha, czyli masz szansę to "odwrócić", ale nie chcesz podawać powodów. Wychodzi jednak na to, że to ja mam rację:)

Nawzajem.

jedno jest pewne, Tibia już nawet jest lepsza od tego niby hack n slash. . . a ty sirvius pewnie piszesz regułki które frogster wpoił ci w głowe,jeśli już bym miał kupic coś w tym is z mythosa z pewnością wydał bym całą kase na piwą bo jest bardziej wartościowe, smutna prawda, Jesteś kolejną cipką która recytuję frogstera.

warn_ico.png
Warn za obraze innego usera. - Dzz'

No wiesz... płacą mu za to.

@Down: Agreed!

z mojej strony wygląda to tak: guru ma racje, sirvius nie ma racji, ale wie że guru dobrze piszę i go popiera, ale nie może tego pokazać bo firma płaci mu za to że cały czas mówi/pisze że takie osoby jak guru nie mają racji.

Nie dzielmy skóry na niedźwiedziu. On reprezentuje swoje poglądy, ja reprezentuję swoje. Koniec kropka.

Dobre czasy Runes Of Magic... Za pieniądze, które tam wpompowałem mógłbym śmigać po WoWie prawie dożywotnio. I takie artykuły przekonują mnie, że dobrze zrobiłem kończąc to! Frogster, obudź się. Spier*olcie jeszcze Terę(może p2p z ISem?) to nie będziecie mieć komu rozbudowywać IS. ;)

a wasza rozmową jest zbędna, skoro on wie że guru ma racja i go popiera, więc to już takie zbędne pisanie postów.

guru mógł byś zrobic podobny temat o reaktywacji APB

Niecałe 20 zł wydane na edycję pudełkową Mythosa. Kurcze...mogłem za te pieniądze kupić sobię wielkiego Kebaba i przynajmniej się najeść, bo moja przygoda z ta grą trwała mniej-więcej tyle co wcinanie takiego kebaba :] Strasznie nudny grind i identyczne lokacje. Słowem - badziew. Artykuł świetny :]