Kolejna polska gra szuka sponsorów

eI12LUl.png

Jako (górna?) połowa zespołu tworzącego grę, mam zaszczyt i przyjemność zaprezentować wam grę o wdzięcznym tytule This Game! (czyli Ta Gra!).

W przybliżeniu gra ma być mmorpg bez pierwszego “m” (podpowiadam ‘massive’). Zamiast kolosa na tysiąc graczy na jednym serwerze, robimy coś mniejszego, coś co nie wymaga klastera superkomputerów z 32 rdzeniami, terabajtem ramu i macierzą RAID 0. Robimy grę, która nie tylko odpali się i będzie działać płynnie na pięcioletnim komputerze, robimy grę, którą można na takim komputerze hostować.

To chyba najbardziej wyróżnia Tą Grę – każdy kto będzie miał ochotę będzie mógł ściągnąć nie tylko darmowego klienta ale i darmowe oprogramowanie serwera, dorzucimy do tego jeszcze prosty edytor poziomów (równie darmowy). Co jeszcze można by chcieć? Możliwość wprowadzenia zmian w mechanice gry? Do tego nie potrzeba nawet dodatkowych narzędzi, cała ‘mechanika’ jest zapisana w prostych do edycji plikach tekstowych.

Jak ma to wszystko wyglądać? Zjadliwie. Nie celujemy w poziom grafiki jaki prezentuje Gloria Victis, ale staramy się by gra nie wyglądała zbyt brzydko. Mogłabym wstawić tu screeny, albo nawet filmik, ale zamiast tego proponuje by każdy po prostu ściągnął sobie nasze demko.

Wiem, że nie mamy super strony z animacjami we flashu, nie mamy concept artów, nie mamy trailera z dramatyczna muzyczką, heh, nawet nie mamy fajnej nazwy dla gry, a tym bardziej błyszczącego logo z nazwą naszego studio – ale w końcu nie to powinno być wyznacznikiem co jest dobrą grą, a co nie. Poza tym, zamiast robić te wszystkie bajery wolimy skupić się na tworzeniu gry.

Jeśli po przeczytaniu tego wszystkiego nadal nie czujecie się zniechęceni to zapraszam na poniższy adres po screeny, filmik, demo i wpłaty:

http://www.indiegogo...is-game-project

Ktoś ma jakies pytania?

Niezły trailer :D Kolega nie miał lepszego aparatu w telefonie?

Nie. Jakby było nas stać na lepszy sprzęt, na którym dałoby się nagrać trailer w HD to byśmy nie zbierali pieniędzy na Indiegogo ;)

No tak, tylko że na co zbieracie kase? Na koszty produkcji? Dzisiaj przy takim natłoku "konkurencji", macie, nie oszukujmy się, niewielkie szanse na wybicie się. Chyyyba że 2x tyle przeznaczycie na reklamę tak, aby zachęcić innych do gry ;)

Ale coś więcej? :) To będzie sandbox totalny? Będzie jakaś historia, świat będzie miał jakieś lore za sobą? Czy po prostu celujecie w piaskownicę?

A co do nagrania materiału, ehm... Już nawet można było u jakiegoś znajomego nagrać, żeby to chociaż nie było w formacie 4:3, tylko panoramicznie i 720p. Przecież to przeciętny komp potrafi :P

No niestety nie znam się na nagrywaniu filmów z gier, nigdy tego nie robiłam.. co chyba widać. Jak ktoś chce pomóc i zrobić lepszy filmik, to zapraszam. Całkiem poważnie, demko można sobie ściągnąć, nagrywać filmy i wrzucić na YT. Podziękowania w grze gwarantowane, nawet w CV można sobie wpisać 'doradztwo i aktywna współpraca przy tworzeniu interaktywnej, multimedialnej aplikacji sieciowej'.

Na co pójdą pieniążki? Na wykupienia serwerów. Co prawda wystarczy nawet VPS, ale one niestety też kosztują, a chcemy przynajmniej jeden oficjalny serwer anglojęzyczny i jeden polski, a jako, że nie będzie ani abonamentów, ani item-shopów ani innych sposobów na wyłudzenie od graczy pieniędzy po premierze to potrzebne są pieniądze na przynajmniej rok działania tych serwerów. Część pójdzie na promocje, a reszta na czpisy i kawę dla twórców. Jeśli okaże się, że jeszcze zostanie to zatrudnimy grafików z Deviantart by poprawili nasze modele i damy pieniądze na rozwój narzędzi, które wykorzystujemy (MakeHuma, Blender, Panda3D).

Czy będzie fabuła i 'lore'? Tak, jak najbardziej. Oficjalny serwer będzie dodatkowo 'in-character', gracze będą mieli obowiązek odgrywać swoje postacie. Jak ktoś kiedyś grał w Neverwinter Nights (1 albo 2, nie to coś co teraz powstało...) to pewnie wie co oznacza 'serwer rpg'.

Ale to tylko na oficjalnych serwerach, co będzie na prywatnych tego nie wiem. Mody będzie dało się tworzyć na tyle prosto, że nie zdziwię się jak zobaczę piratów w kosmosie, zombi na dzikim zachodzie i cyberpunkowych ninja w post-apokaliptycznej scenerii.

Aha.. no i link do nieco lepszego filmiku :)

Swój własny silnik, czy korzystacie z jakiegoś "gotowego" silnika? Jeżeli własny silnik, to na jakiej bibliotece, czy api sie opiera? Czy edytor będzie umożliwiał import własnych modeli 3D? Jaki język skryptowy będzie obsługiwany? Czy udostępnicie kod silnika, abym np ja mógł dopisać lub zmodyfikować jakiś moduł?

Na razie nie macie nic do zaprezentowania... Animacja biegania jest w porządku. To tyle, więcej nie macie. Nie ma sensu nawet tego indiegogo startować z, wręcz, niczym... Grafika z 2002 roku ale jeśli będzie od ch*ja kontentu, to grafika najważniejsza nie będzie. Dźwięków na razie nie ma rozumiem? Czy nagranie po prostu bez dźwięku?

"Wiem, że nie mamy super strony z animacjami we flashu, nie mamy concept artów, nie mamy trailera z dramatyczna muzyczką, heh, nawet nie mamy fajnej nazwy dla gry, a tym bardziej błyszczącego logo z nazwą naszego studio – ale w końcu nie to powinno być wyznacznikiem co jest dobrą grą, a co nie." ALE JEST! I tego nie zmienicie... Strona ma zachęcać, demo ma zachęcać, concept arty mają być i zachęcać... Rozumiem że to amatorska produkcja ale jeśli naprawdę chcecie by ktoś się Wami zainteresował, to musicie COKOLWIEK pokazać... Wiem, wręcz "atakuje" ale mam nadzieje że Was to zachęci a nie zdemotywuje ;). Macie moją aprobatę i liczę że ten projekt szybko nie padnie.

Zacząłbym od stworzenia fabuły... Czegoś co wkręci ludzi i zachęci nawet do pobrania dema.

Silnik to Panda3D (open-source, BSD), może korzystać zarówno z OpenGL jak i DirectX, ale to pierwsze się sprawdza lepiej.

Import własnych modeli - jak najbardziej. Panda3D ma swój własny format (a nawet dwa - tekstowy egg i binarny bam), są narzędzia do eksportu do tego formatu dla Blendera, 3DS MAX, Maya, SoftImage, Milkshape 3D, do tego konwertery z lwo, dxf, flt, vrml, X i dae (collada). Żeby było jeszcze łatwiej to obiekty które nie są animowane z użyciem kości można po prostu do kości "przykleić" (np. miecz, tarcza, napierśnik w demku), a dla animowanych można po prostu podmienić tekstury (kolczuga i koszula w demie korzysta z tej samej siatki, tak samo jak spódnice). Mapa czy też poziom w grze to kilka obrazków (wysokość mapy, gdzie da się chodzić, gdize są jakie tekstury) i plik tekstowy (w formacie json, jak ktoś chce koniecznie wiedzieć) - ale do edycji poziomów to mamy już edytor gotowy z 70%.

Jeśli chodzi o skrypty - Python (2.7 na win/linux i niestety stary 2.5 na maca - ale to już wina appla), chociaż staramy się to zrobić tak, by skrypty nie były koniecznością, większość typowych modyfikacji (statystyki broni, stworów, atuty dla postaci, zaklęcia, itp) nie wymagały absolutnie żadnej wiedzy programistycznej.

Czy cały kod będzie dostępny? Będzie, ale nie szybciej niż rok po premierze i na licencji GPL (chyba, że ktoś chce wyłożyć konkretną sumę).

kinya11 -> to co mamy to pokazujemy, jak na 2 osoby i mniej więcej miesiąc roboty (w czasie wolnym) to chyba nie najgorzej? Zamiast robić stronę i 'materiały promocyjne' wole robić grę (dziś ja zrobiłam animowane chmury, a wezu siedzi nad AI). Krytyki się nie boje, dzięki za 'aprobatę' ;)

Jak na miecha to dobrze.

Błagam, litości! Majty jej dajcie @.@!

Tak jak wcześniej pisałem, przydałoby się rozpisać fabułę... To w sumie na początek. Jak na miesiąc to sporo. Animacja biegania jest w miarę. Rozumiem że to demo gry ale to poruszanie kamerą... Matko bosko! I co z tą mgłą? Zmieńcie to! Dlaczego jest tak wielka i dlaczego powiększa się gdy przysuwam kamerę do postaci! Jak na miesiąc to i tak naprawdę dużo zrobiliście. Gratuluje :)!

ps. Fullscreen nie dzierży. Nie wiem po co dawać taką opcję w configu skoro i tak to dostępne nie jest ;).

Mogę wam wysłać 20 dyski i potestować :D

Szybko padnie

moim zdaniem to jest na ciąganie ludzi na kasę. Nawet nie chce mi się pisać co sądzę o tym temacie

mi sie podoba :)

DEMO ma na celu przedstawic grafike i podstawy poruszania sie i zmiany eq :) oj zmiana eq, a raczej jego brak :) hehe ladna pani ^^

Czekam na cos wiecej, jakis tutorial wstepny i moobki do bicia :)

Nie wiem czy coś dostaniesz więcej ponieważ od ostatniej mojej wizyty (w maju) nic, albo niewiele się zmieniło (zauważyłem tylko że zamiast 10$ jest 40$ wpłacone)

Część pójdzie na promocje, a reszta na czpisy i kawę dla twórców. Jeśli okaże się, że jeszcze zostanie to zatrudnimy grafików z Deviantart by poprawili nasze modele i damy pieniądze na rozwój narzędzi, które wykorzystujemy (MakeHuma, Blender, Panda3D)

błędna kolejność spożytkowania pieniędzy. Tym nas raczej nie przekonacie;)

Gierka tak sobie wygląda, nie zapowiada się na hicior

warn_ico.png
Warn za archeologię. - Might

eI12LUl.png

Jako (górna?) połowa zespołu tworzącego grę, mam zaszczyt i przyjemność zaprezentować wam grę o wdzięcznym tytule This Game! (czyli Ta Gra!).

W przybliżeniu gra ma być mmorpg bez pierwszego “m” (podpowiadam ‘massive’). Zamiast kolosa na tysiąc graczy na jednym serwerze, robimy coś mniejszego, coś co nie wymaga klastera superkomputerów z 32 rdzeniami, terabajtem ramu i macierzą RAID 0. Robimy grę, która nie tylko odpali się i będzie działać płynnie na pięcioletnim komputerze, robimy grę, którą można na takim komputerze hostować.

To chyba najbardziej wyróżnia Tą Grę – każdy kto będzie miał ochotę będzie mógł ściągnąć nie tylko darmowego klienta ale i darmowe oprogramowanie serwera, dorzucimy do tego jeszcze prosty edytor poziomów (równie darmowy). Co jeszcze można by chcieć? Możliwość wprowadzenia zmian w mechanice gry? Do tego nie potrzeba nawet dodatkowych narzędzi, cała ‘mechanika’ jest zapisana w prostych do edycji plikach tekstowych.

Jak ma to wszystko wyglądać? Zjadliwie. Nie celujemy w poziom grafiki jaki prezentuje Gloria Victis, ale staramy się by gra nie wyglądała zbyt brzydko. Mogłabym wstawić tu screeny, albo nawet filmik, ale zamiast tego proponuje by każdy po prostu ściągnął sobie nasze demko.

Wiem, że nie mamy super strony z animacjami we flashu, nie mamy concept artów, nie mamy trailera z dramatyczna muzyczką, heh, nawet nie mamy fajnej nazwy dla gry, a tym bardziej błyszczącego logo z nazwą naszego studio – ale w końcu nie to powinno być wyznacznikiem co jest dobrą grą, a co nie. Poza tym, zamiast robić te wszystkie bajery wolimy skupić się na tworzeniu gry.

Jeśli po przeczytaniu tego wszystkiego nadal nie czujecie się zniechęceni to zapraszam na poniższy adres po screeny, filmik, demo i wpłaty:

http://www.indiegogo...is-game-project

Ktoś ma jakies pytania?