Optymalizacja

Postanowiłam powrócić do gry, żeby przywołać miłe wspomnienia. I przyznam szczerze, że nie jest to póki co powrót udany. Wcześniej grałam na dużo słabszym sprzęcie, więc nie dziwiłam się delikatnym "zwieszkom" w grze. Dzisiaj zalogowałam się z nadzieją, że będzie mi dane pograć płynnie, ale mam wrażenie, że jest wręcz jeszcze gorzej. Spadków FPS-ów nie uświadczam (80-100 FPS na ultra), ale i tak mam wrażenie, że nie do końca coś trybi. Możliwe, że to wina mojego połączenia internetowego, które lubi sobie od czasu do czasu przymulić, więc wypróbuję grę jeszcze późniejszym wieczorem, ale byłabym wdzięczna, gdybyście zechcieli opisać mi swoje doświadczenia. Czego spodziewać się po optymalizacji w tej grze?

Czego spodziewać się po optymalizacji w tej grze?


Najgorszego. To unreal engine 3 - parę postaci na ekranie i już fpsy lecą w dół.

Właśnie było mi dane się o tym przekonać. Poza miastem mam 120 FPS-ów, a jak tylko do niego wejdę, to spada mi do 70 (a czasami do 50-40 nawet). Szczerze powiedziawszy zastanawiam się, czy dalej w to grać, bieganie po mieście to dramat.

optymalizacja lezy w tej grze 70-80 kl/s i nagle jakiś na ułamek sekundy spadek i natychmiastowy powrót, co jest gorzej denerwujące niżby stałe 50 mieć

Każda utrata pakietów skutkuje "przycięciem", więc mimo dobrego fps przy kiepskim internecie gra ma wrażenie szarpania co jakiś czas.

Opcje?

WTFast jeżeli straty sa na końcowych serwerach.

Od siebie zauważyłem, że grając na zwykłym HDD szarpie jeszcze bardziej. (gra często doczytuje wyższe tekstury w locie, do tego biorąc pod uwagę b..częste loadingi nie polecam grania na dysku HDD).

Niektórym pomaga przypisanie priorytetów na poszczególne rdzenie procesora. Gra na 0 i 2, gameguard na 1 i 3. Do tego jak każde mmo gra mocno siedzi na 1-2 rdzeniach CPU więc taktowanie 3Ghz+ a najlepiej powyżej 4GHz+.

Polecałbym tez pokombinowanie z suwakami grafiki, niektórym gra działa lepiej z niektórymi detalami na max niż minimum.

Klient 64-bitowy wyjdzie w najblizszych miesiącach, powinien przynieść sporo usprawnień.

Nigdy nie mialem problemów - a gram na laptopie więc to na pewno nie jest problem z optymalizacją. a takie randomowe przycięcia na pewno w niczym nie przeszkadzają (bo o przycięciach w pvp nie ma mowy)

Grande, mój Internet nie jest demonem szybkości (wyciąga jakieś 4 Mb max), ale Blade & Soul jest jedyną grą, w której występuje ten problem. Poczekam jeszcze na 64-bitowego klienta. Zobaczymy, czy to pomoże.

Grzebać w ustawieniach komputera nie zamierzam, bo aż tak mi na tym tytule nie zależy. Ewentualnie po prostu wbiję sobie level, żeby poznać fabułę (która kiedyś mnie wciągnęła), a potem zrobię uninstall.

Nie wiem ile ja mam klatek i w ogóle, ale powiem tyle, że mi gra się przyjemnie. Potrafią być ścinki, w czasie przechodzenia z lokacji do lokacji bez ekranu wczytywania. Potrafią być krótkie zawiechy (ale to sygnał dla mnie, że zaraz będzie działo się coś ostrego). Gram w gry zawsze z wyłączonymi cieniami, antyaliasingiem i Synchronizacją pionową. Ponadto wyłączam wszystkie dodatkowe efekty, takie jak rozmycie obrazu w ruchu czy coś. Dla mnie są to zbędne rzeczy. Tekstury i inne mam ustawione na 4, gdyż między 4 a 5 nie widzę różnicy... jakoś zapewne niemal taka sama, a inne wymagania. Mimo tych problemów, głównie z wczytywaniem (bo gram bardzo szybko... potrafię wbiec do miasta... a tam nie ma żadnych NPC... bo się jeszcze nie wczytali) to nie odczuwam problemów. W dungach nie miałem żadnych problemów, a jeżeli chodzi o PvP to jeszcze nie próbowałem. Z tego co mi wiadomo to są walki 1 vs 1 i 3 vs 3, a z moim internetem szanse, że będę miał lata są małe. Jeżeli PvP odbywa się na arenie, gdzie nie musi się renderowaćw czasie walki jakiś wielki obszar to będzie bez problemów.

To nie tyle problem z silnikiem gry czy z twoim komputerem co z pingiem. Kiedy Blade and Soul wyszedł w EU zacząłem grać i po jakimś czasie byłem zmuszony zrezygnować ponieważ reakcja serwera była tak opóźniona, że nie dało się grać w tak dynamiczną grę. Jakieś 2-3 tygodnie temu wróciłem do owej gry i na początku cud miód. Zero opóźnienia, grało się po prostu świetnie. Jednak 6 stycznia kiedy wbilem do gry sytuacja odwróciła się o 180 stopni. Opóźnienia nawet po 4-5 sekund, a w tą grę nie da się tak grać. Dopiero wczoraj kiedy wbilem do gry zauważyłem, że wszystko wróciło do normy. Znowu nie mam żadnego opóźnienia i gra się elegancko. Szukałem trochę informacji na ten temat i znalazłem dużo postów/tematów w których ludzie tak samo narzekają na ping. Myślę, że to po prostu są jakieś ciągłe problemy z ich serwerami.

Co do silnika gry to może nie jest idealny ale sam gram na ultra i spadki mam tylko przy przechodzeniu przez portale, a nie oszukujmy się - to nie jest prawdziwy open world i tych portali troszkę jest.

Myślę, że Ci którzy narzekają na spadki fpsow powinni się upewnić czy to na pewno chodzi o fpsy czy o ping.

W każdym razie gra i tak jest warta zachodu bo moim zdaniem ma najlepszy system walki ze wszystkich obecnych mmorpg.

Pograłam trochę w nocy i mogę powiedzieć, że było lepiej. Zauważyłam też ciekawą rzecz: mam ścinki (które trwają dosłownie ułamek sekundy, ale i tak są wyczuwalne) na otwartych przestrzeniach, a jak wczoraj doszłam do pierwszego bossa (którego zawsze obija spora ilość ludzi), to nie miałam żadnych ścinek i walka przebiegała bardzo płynnie, na 80 FPS-ach.

Ja grałem na laptopie i miałem ok 120 stałych klatek i potrafiło przyciąć na ułamek sekundy jak opisała to Bladź . Dlatego też wywaliłem tą grę mimo tego ,że wygląda ładnie i fajnie mi się w nią grało. Polecam Revelation na ruskiej becie gra wyszła rok temu a nie grałem chyba w grę z lepszą optymalizacją.

Mam/miałem ten sam problem, ściny których nie rozumiałem (support oczywiście standardowym botem mi odpisał) i mimo że uważam B&S za jedno z najciekawszych mmo obecnie to moje doświadczenia z grą zostały zniszczone. Na PvP nie ma ani modelów postaci wiele, ani sporych map a i tak wszystko kaszle i umiera. Granie w Revelation który jest totalnym questownikiem na ruskiej becie gdzie nie da się nic zrozumieć jest tragicznym pomysłem

Grałam w Revelation Online i nie spodobało mi się. Myślę, że pogram jeszcze trochę w B & S, ale o żadnych radiach ani PvP nie myślę.

50-40 fpsów to tragedia ? XD przecież gra nie polega na bieganiu po mieście, więc nie wiem dlaczego afera. poza tym słaby internet również może skutkować ścinaniem się grafiki (nie mówię o lagach tylko po prostu problemie w prędkości ładowania tekstur)

dizzy, przeczytaj wszystkie moje wypowiedzi. Rzecz dotyczy raczej "ścinek" związanych ze skokami FPS-ów.

Wymuś limit 60 klatek, w przypadku UE nie ma szans na uzyskanie pełnej stabilności przy wielu postaciach.

Zrób test MTR: http://winmtr.net/ do dowolnego hosta, np. bladeandsoul.com, pokaże to utratę pakietów, przy wyniku innym niż 0 w kolumnie Loss% masz niestabilnego neta, duża utrata pakietów może powodować lagi a w niektórych wypadkach disconnecty.

Hej, zrobiłam, jak napisałeś i w kolumnie "Loss%" mam wszędzie 0, za wyjątkiem miejsc, a których hostname wyświetla się jako "No response from host". Co to może oznaczać?

To znaczy że z niektórymi hostami po drodze do punktu docelowego nie masz w ogóle połączenia, spróbuj jeszcze test to jakiegoś innego hosta, np. wp.pl i wklej wynik testu poprzez "copy txt".

Jak masz możliwość przełącz się na neta mobilnego np. udostępnionego z telefonu i zrób ten sam test żeby porównać wyniki.

Przy wp.pl mam dwa wyniki na "No response from host". Niestety nie mam możliwości sprawdzenia żadnego innego połączenia (nie mam Internetu w telefonie).

Czyli jakość łącza zj***na, jeśli wyniki "No response from host" są na samym początku listy albo na pozycjach 2. 3. możliwe że coś nie tak z wyjściem z bramy sieciowej (ustawienia karty, walnięty router).

Po wykluczeniu błędu konfiguracji albo samego routera trzeba będzie skontaktować się z dostawcą neta. Jak możesz wyślij mi wynik testu w PW.