Czy opłaca się kupić RAM do kompa?

Witam, jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o komputery i te sprawy, jednak od jakiegoś czasu po formacie komputer dalej zamulał i lubił się wieszać przy korzystaniu z samej przeglądarki. W związku z tym chciałem się spytać czy do mojego komputera opłaca się jeszcze dokupywać RAM i czy to pomoże także w spadkach fpsów w takim Path of Exile? Komputer jest już dosyć stary 7 lat ma i swoje wysłużył. Specyfikacja (jeśli czegoś będzie brakowało to piszcie):

procek intel core i3 - 20153 3,10 GHz

karta graf.: AMD Radeon HD 6700

płyta główna: Gigabyte P61-DS3-B3

Windows 7 home premium

Narazie mam 4 GB ram.

Akurat 4GB ramu gwarantuje bezproblemową prace systemu operacyjnego, w twoim Path Of Exile które (jest zamkniętą dungeonówką?) też nie powinno być problemu. Spadki w grach, a tym bardziej wolna sprawa systemu mogą być przyczyną starego dysku twardego, a swój po 6 latach musiałem zmienić, a ilość bad sectorów na nim była niesamowita przez co oprócz że komputer uruchamiał się długo, chodził jeszcze gorzej, a nie które gry szczególnie te z otwartym światem nie nadawały się do grania.

Oczywiście może to być też zaśmiecony system, nie wiem kiedy ostatnio robiłem format i jak o niego dbasz szczególnie, że o Win 7 trzeba się bardziej troszczyć niż o resztę pozostałych nowoczesnych systemów Windows.

Ustaw w panelu sterowania opcje zasilania na wysoka wydajność, zmień dysk twardy. 4GB ram powinno starczyć do PoE. Weź pożycz od kolegi dysk i sprawdź czy nie bd zamulał ale nowy dysk to i tak nie droga rzecz 100zł za 500gb.

Sorka ale 4GB dla PoE to jest MALO, mimo iz poprawili optymalizacje to nadal PoE i przy niektorych spelach spadnie mu FPS do 1 a jak spel bedzie miec jeszcze nakladke to GG. Dokup sobie 4GB ramu nie jest drogie i będziesz miał znaczna poprawe systemu jak i gier ...