Gatunek: MMORPG
Sprzęt: Pociągnie wszystko xd
Cechy:
- Open World, najlepiej z Open PvP,
- Nastawienie na granie w grupie, gildii,
- Duża ilość contentu, tak by przykładowo end-game nie polegał na klepaniu w kółko jednego raidu/dungeonu,
- Chciałbym aby wbicie max lvl'a było jakimś 'osiągnięciem' (brak lvl capa byłby jeszcze lepszy xd), a jeśli to niemożliwe, żeby gearowanie było jakimś wyzwaniem,
- Mounty - bo po prostu je lubię xD
- Miło by było gdyby crafting był przydatny i stwarzał możliwość zarobku,
- Najbardziej preferuję klimaty fantasy
- W miarę dynamiczny combat
- Grind jest w porządku xD - Model płatności nie ma znaczenia
- Rywalizacja, czy to w nabitym LvLu, czy iLvlu, czy w ilości odblokowanych osiągnięć - coś czym można się realnie porównać z innymi.
Przypadły mi do gustu:
* Guild Wars 2 - grałem przez dość długi okres czasu, za namową kumpla, mimo, iż wielce odbiega od mojego ideału MMORPG, bawiłem się świetnie, dzięki dobrej ekipie, rozbudowanemu PvE i super 3w.
* Black Desert - podoba mi się, jednak ilość contentu, którą zostajemy obrzuceni na samym początku nieco mnie przerosła. Aktualnie zastanawiam się nad drugim podejściem.
* Albion Online - gra ma potencjał, jednak wieczne testy niszczą chęć do gry.
* Metin 2 - gra mojego dzieciństwa, wieczne expienie z kumplami, wojny gildii, wyłudzanie itemów - klimat nie do podrobienia XD
* MU Online - kolejna gra dzieciństwa, expienie, walki o spoty.
Nie przypadły mi do gustu:
* ESO - grałem przez kilka godzin, jednak coś ciągle mnie odrzucało.
* Tera - zmiana lokacji co 2h, typowy questownik, azjatyckie klimaty, genderlocki na niektórych klasach - nope.
* Neverwinter - kilka razy podchodziłem, jednak również nie mogłem się wkręcić, może z powodu braku ekipy.
* Vindictus, Dragon Nest - nie lubię instancjówek xd