Black desert czy jeszcze warto to kupić?

Witam,

Szukam fajnego mmo ze wszystkich najfajniejsze wydaje się Black Desert a w szczególności system walki i wiele możliwości. Chce kupić grę za 50 euro. Ale czy warto? Fala hejtu jaka jest na necie o tej grze jest tak duża ze się zastanawiam czy warto teraz zacząć od 0 grę. Czy szukać innego mmo. Co mi na ten temat powiecie?

Fala hejtu...

http://store.steampowered.com/app/582660/Black_Desert_Online/#app_reviews_hash

To już zależy od Ciebie, czy chcesz grać czy nie :)

A najciekawsze są hejty o system anty-cheat .. że jest, że skanuje, że działa cały czas :P no cóż oszukiwanie jest problematyczne ;P

Prawda jest taka, nie spróbujesz to się nie dowiesz... nie po to jest 7dnowy trial !!

Ja napisze to co zawsze i czego nie potrafię wybaczyć. Zasięg widzenia i doczytywanie tekstur pochodzi z roku 2000 z wersji alpha jakiejś niszowej gry. Zeby w tych czasach tak spierdzielić taki estetyczny element to trzeba nie mieć za grosz talentu. Widzisz z odleglosci 15 metrów np. drzewo- co 2 metry drzewo zmienia swoje tekstury i cienie, zanim podejdziesz do niego to oczy Ci krwawią a takie coś dzieje się ze wszystkim- każdym drzewem, każdym źdźbłem trawy itd. Nie ważne czy grasz na full czy na low. Chciałbym od nich usłyszeć dlaczego tak zhypowanej grze zrobili taką krzywdę. Ja od siebie nie polecam ale jak mówił Dreedzik, masz triala to się baw.

Ja napisze to co zawsze i czego nie potrafię wybaczyć. Zasięg widzenia i doczytywanie tekstur pochodzi z roku 2000 z wersji alpha jakiejś niszowej gry. Zeby w tych czasach tak spierdzielić taki estetyczny element to trzeba nie mieć za grosz talentu. Widzisz z odleglosci 15 metrów np. drzewo- co 2 metry drzewo zmienia swoje tekstury i cienie, zanim podejdziesz do niego to oczy Ci krwawią a takie coś dzieje się ze wszystkim- każdym drzewem, każdym źdźbłem trawy itd. Nie ważne czy grasz na full czy na low. Chciałbym od nich usłyszeć dlaczego tak zhypowanej grze zrobili taką krzywdę. Ja od siebie nie polecam ale jak mówił Dreedzik, masz triala to się baw.

To sobie zrób odpowiednie ustawienia, wiele elementów jest ograniczone vision rage i jest to element związany z PvP i nie jest on rozdzielony między pve a pvp... cóż nie ma tu instancji, więc wszystko dzieje się tu i teraz, brak renderowania dalekiego jest też elementem po to by komp Ci nie wybuchł. Trzeba mieć włączone odpowiednie opcje, które połykają niestety sporo FPSów by takie rzeczy mieć ulepszone i np. chciałbym byś sobie zrobił filmik z takimi i takimi ustawieniami i pokazał nam/mi jak to wygląda... ja np. kiedyś ludziom pokazywałem jak widać rendereowanie u mnie w czasie sprintu koniem.. i była ogromna różnica między tym co jest u mnie a tym co jest u nich.

I nie chodzi tutaj o ustawienie High Medium Low jakie masz na teksturach czy grafice ale wszystkich opcji dodatkowych. Sprawdź sobie, ja np. zrezygnowałem z ładowaniem tekstur z oddali by zaoszczędzić na fpsach, bo jest to element kompletnie zbędny na który nie zwraca sie uwagi... gracz ma zasięg widzenia niezbyt duży więc wisz..

Gra ma całkowicie otwarty świat nic się tam nie ładuje po części.. co też wymaga pewnych zachowań technicznych.

Znasz strimera Lirika? Gral ostatnio w BDO na FULL, wszystko pozaznaczane, 144 hz 90+ fpsow i gra dalej wyglądała jak gówno. Jest dużo gier open world które działają normalnie. W BDO nie ważne jakie masz ustawienia to wygląda paskudnie a zasięg widzenia mimo open world jest ze 2-3 razy za mały. Już nie wspominając, że to jest totalnie nielogiczne żeby postać która jest blisko ciebie po prostu zniknęła od tak na otwartej przestrzeni.

Na prawdę chciałbym w to pograć ale po godzinie gry bolały mnie oczy od zmiany tekstur otoczenia podczas ruchu. Z miesiac temu znowu sciagnalem BDO z nadzieja, że może przy premierze coś ze mną było nie tak i miałem złe odczucia i po 10 minutach musiałem odinstalować.

No cóż, powiem tak - ja tego problemu nie mam.

Znasz strimera Lirika? Gral ostatnio w BDO na FULL, wszystko pozaznaczane, 144 hz 90+ fpsow i gra dalej wyglądała jak gówno. Jest dużo gier open world które działają normalnie. W BDO nie ważne jakie masz ustawienia to wygląda paskudnie a zasięg widzenia mimo open world jest ze 2-3 razy za mały. Już nie wspominając, że to jest totalnie nielogiczne żeby postać która jest blisko ciebie po prostu zniknęła od tak na otwartej przestrzeni.

 

Na prawdę chciałbym w to pograć ale po godzinie gry bolały mnie oczy od zmiany tekstur otoczenia podczas ruchu. Z miesiac temu znowu sciagnalem BDO z nadzieja, że może przy premierze coś ze mną było nie tak i miałem złe odczucia i po 10 minutach musiałem odinstalować.
 
</blockquote>

Jak nie logiczne, zasięg widzenia postaci to np. 100m i tyle, jest takie a nie inne zastosowanie po to by było ciężej na PvP.. nigdy nie wiesz co jest zza wzniesieniem do czasu jak ktoś ci tego nie zascoutuje... wyobrażasz sobie wojne na pustyni gdzie masz np. płaski teren albo wzniesienie z ktorego ogarniasz pół pustyni... no wszystko byś widział.. tak wybrali i tak to działa...

Jestem ciekawy o jakich grach mowisz z open worldem, które działają lepiej i mają conajmnije tak wyglądającą grafikę.

Co do streamu to podaj linka, bo nie wiem czy paczam na właściwego, ten co ja paczam to nic nie ma z BDO.

@Dreedzik

to ladny fanboy :)

Co do tematu za 50e juz mozesz spokojnie kupic pety i kostium wiec bedziesz miec przewage w p2w :D

Aha.. BDO grafika to gówno? ........................

W sumie proponuje triala i pogonić po świecie. Z mojej strony, kilka rzeczy ofc bym zmienił w tej grze ale jest OK.

pograłem 7 dni trialu kupiłem na steam i szczerze Tobie powiem nie żałuję gra jest fajna połączenie trochę Lineage2+Vindictus. A co do P2W na czymś muszą zarabiać z resztą nie jest to aż tak potężna przewaga bardziej bym powiedział pay to easy niż win. Kupujesz to masz łatwiej ale czy będziesz lepszy od innych graczy nie wiem w gildii której należę jest 400 osób i wszyscy grają bez żadnej spiny na ten "P2W". Jezeli Tobie gra się podoba to graj i nie zwracaj uwali na komentarze innych graczy lub osób którzy nawet nie grali w ten tytuł a hejtują ale to już bardziej mentalność gracz.

Jak nie logiczne, zasięg widzenia postaci to np. 100m i tyle, jest takie a nie inne zastosowanie po to by było ciężej na PvP.. nigdy nie wiesz co jest zza wzniesieniem do czasu jak ktoś ci tego nie zascoutuje... wyobrażasz sobie wojne na pustyni gdzie masz np. płaski teren albo wzniesienie z ktorego ogarniasz pół pustyni... no wszystko byś widział.. tak wybrali i tak to działa...

 

Jestem ciekawy o jakich grach mowisz z open worldem, które działają lepiej i mają conajmnije tak wyglądającą grafikę.

 

 

Co do streamu to podaj linka, bo nie wiem czy paczam na właściwego, ten co ja paczam to nic nie ma z BDO.

Chcesz mi powiedzieć ze draw distance to 100 m? I że niby ta postać schowała się za górą/wydmą?

LINK : ustaw sobie na 0:53 i zobacz jak ta postać znika. Jeśli taki zasięg jest normalny w grach mmo gdzie mass pvp odgrywa jakąś role to ja dziękuje. Zwyczajne lenistwo albo brak umiejętności optymalizacji, nie chciało im się robić to ustawili zasięg na 30m i wmówili, że tak ma być. Możesz tez obejrzeć kilka sekund więcej i widzisz jak po kilka razy gość znika na prostej drodze, to nie jest logiczne.

Napiszę to co reszta - sprawdź grę na trialu. A hejterów się nie słuchaj - przy 100 grach widzą 99 gier p2w, bo przecież jak to, ja muszę nacisnąć przycisk by loot pozbierać a u kogoś samo się to robi, omg, p2w! Jakie to gry? Ano np właśnie Black Desert, ale też Skyforge, neverwinter, czy star trek online :P.

@Malgoth A to ciekawe... bo grałem trochę w BD (postać na 60, za jakiś tydzien jak dobrze pójdzie to 61 bo zostala koncowka lvla), na pvp też chodziłem (głównie na walki o nody z gildia) i jakoś AŻ takiego problemu nie zauważyłem... Wydaje mi się to czepianiem się dla zasady. Albo nie nadawaniem się do gier w ogóle. Bo wybacz, ale jeśli nie umiesz nawet skonfigurować gry (która opcje ma proste jak budowa cepa) to się zastanawiam jak ty przeżyłeś.

A co do filmu... przypadek że zawsze hejterzy dają jakieś stare filmy sprzed roku lub paru lat i to zawsze po francusku, hiszpańsku czy w innym afrykańskim/azjatyckim języku? Wybacz, ale ciężko to traktować jako dowód na cokolwiek... nie dość że film jest sprzed roku to jeszcze nawet nie po angielsku, tylko z jakimś no-name który gra z grupką kumpli z baru albo nawet nie :P. Grafika też w ogóle źle ustawiona... na co mu ten blur? Na co mu takie rozdmuchane efekty skilli? Takie opcje ZAWSZE daje się na minimum lub nawet wyłącza na mass pvp... Bo to w niczym nie pomaga, a tylko przeszkadza bo ekran rozmazuje lub go zasłania. Nawet na tym twoim screenie, sam zobacz jakie to rozmazane. I takie "cos" się wybiera na mass pvp? Dziwne że ktoś go zabrał ze sobą xD

I dziękujemy tobie malgoth, przynajmniej jednego nooba mniej. Zabierzesz ze sobą tego Laviego całego? Bo jak on tak gra... Raz że totalnie nie skonfigurował gry pod pvp to jeszcze przez 99% czasu nic nie robi tylko kręci się w kółko po tym polu bitwy i drze do mikrofonu :P.

Heh, kiedy ludzie się nauczą zaglądać w opcje gry... Od dłuższego czasu pierwszą rzeczą jaką robię po zainstalowaniu nowej gry (nie tylko mmo, ale ogólnie) to wejście w opcje i ustawienie gry pod siebie... jak ktoś nawet tego nie umie to jest to zwyczajne lenistwo, albo brak umiejętności obsługi komputera i wtedy taka osoba powinna zostać przy telefonie tylko i wyłącznie

Napiszę to co reszta - sprawdź grę na trialu. A hejterów się nie słuchaj - przy 100 grach widzą 99 gier p2w, bo przecież jak to, ja muszę nacisnąć przycisk by loot pozbierać a u kogoś samo się to robi, omg, p2w! Jakie to gry? Ano np właśnie Black Desert, ale też Skyforge, neverwinter, czy star trek online .

 

@Malgoth A to ciekawe... bo grałem trochę w BD (postać na 60, za jakiś tydzien jak dobrze pójdzie to 61 bo zostala koncowka lvla), na pvp też chodziłem (głównie na walki o nody z gildia) i jakoś AŻ takiego problemu nie zauważyłem... Wydaje mi się to czepianiem się dla zasady. Albo nie nadawaniem się do gier w ogóle. Bo wybacz, ale jeśli nie umiesz nawet skonfigurować gry (która opcje ma proste jak budowa cepa) to się zastanawiam jak ty przeżyłeś.

 

A co do filmu... przypadek że zawsze hejterzy dają jakieś stare filmy sprzed roku lub paru lat i to zawsze po francusku, hiszpańsku czy w innym afrykańskim/azjatyckim języku? Wybacz, ale ciężko to traktować jako dowód na cokolwiek... nie dość że film jest sprzed roku to jeszcze nawet nie po angielsku, tylko z jakimś no-name który gra z grupką kumpli z baru albo nawet nie . Grafika też w ogóle źle ustawiona... na co mu ten blur? Na co mu takie rozdmuchane efekty skilli? Takie opcje ZAWSZE daje się na minimum lub nawet wyłącza na mass pvp... Bo to w niczym nie pomaga, a tylko przeszkadza bo ekran rozmazuje lub go zasłania. Nawet na tym twoim screenie, sam zobacz jakie to rozmazane. I takie "cos" się wybiera na mass pvp? Dziwne że ktoś go zabrał ze sobą xD

 

I dziękujemy tobie malgoth, przynajmniej jednego nooba mniej. Zabierzesz ze sobą tego Laviego całego? Bo jak on tak gra... Raz że totalnie nie skonfigurował gry pod pvp to jeszcze przez 99% czasu nic nie robi tylko kręci się w kółko po  tym polu bitwy i drze do mikrofonu .

 

Heh, kiedy ludzie się nauczą zaglądać w opcje gry... Od dłuższego czasu pierwszą rzeczą jaką robię po zainstalowaniu nowej gry (nie tylko mmo, ale ogólnie) to wejście w opcje i ustawienie gry pod siebie... jak ktoś nawet tego nie umie to jest to zwyczajne lenistwo, albo brak umiejętności obsługi komputera i wtedy taka osoba powinna zostać przy telefonie tylko i wyłącznie

Jakbyś grafiki nie ustawił, obszar rysowania obiektów zawsze będzie malutki w porównaniu z każdą normalną grą. Rzeczy czy chcesz, czy nie pojawiają się na twarzy, doczytują się tak, że aż czasem boli. Drzewa, trawa, wszystko doczytuje się na bieżąco dopiero przy nas. Nie ma tutaj znaczenia rozmazanie, czy inne post procesy, gra zawsze będzie się słabo doczytywała, bo tak właśnie została skonstruowana - nie każdemu się to podoba, dlatego warto wspominać o tym aspekcie. Ktoś mówi, że jest, a gracze na siłę starają się zaprzeczyć i dosłownie odwracają kota ogonem mówiąc, że ktoś blura używa, czy jeszcze czegoś. To przecież nie ma znaczenia i związku z rysowaniem, którego nie da się ustawić tak, żeby obiekty doczytywały się na większą odległość niż te 10m.

Zwyczajnie trzeba odpalić triala i pobiegać, bo to jak będzie się teren doczytywał w pierwszych lokacjach, będzie się doczytywał dokładnie tak samo w każdej innej. Najbardziej to widać przy przemieszczaniu się. Jeżeli będzie nam to przeszkadzało, to widać gra nie jest dla nas, ale nie można zaprzeczać, że takiego czegoś w ogóle nie ma, bo jest i odrzuca to sporą część ludzi, w tym mnie.

Podepnę się pod temat. Ten 7 dniowy trial to trzeba mieć jakiś cd-key czy normalnie robię konto trial?

Musisz mieć klucz od kogoś kto kupił grę bądź kupić na allegro za 1 zł :P Ja właśnie dzisiaj ostatni dzień triala , moje wrażenia z gry są pozytywne jeżeli chodzi o rozgrywkę , sandbox nieco bardziej rozbudowany i wymagający niż a Archeage , jest co robić i nie można narzekać . Nie będę chyba kupował gry ponieważ denerwuje mnie grafika, to co koledzy wyżej wymieniali oraz wrażenie toporności (napchane efektów ) , mało zróżnicowany wygląd armorów co wprowadza wojnę klonów ( tak wiem są outfity ) .Jeszcze czepie się interfejsu bo według mnie jest mało intuicyjny ciężko przyzwyczaić się . To tyle z mojej strony , jest to jak najbardziej obiektywna opinia , cały czas mam nadzieję że coś się w tej grze jeszcze zmieni co zachęci mnie do jej zakupu . Tymczasem wracam do Archeage :)

Gre polecam. Rob Questy tylko od Ducha.

Wybierz sobie postac na podstawie video z awakeningow. Jezeli, potrzebujesz lubic "wyglad". Najbardziej polecany na start jest wizzard/witch, poniewaz ze slabym gearem farmi bardzo szybko a na PvP potrzebujesz min. BOSS GEAR TRI (na sensowne walki, zeby nie byc ameba). Tj jakos 4000 milionow. (Farmi sie powiedzmy po starcie, z jakims duo gearem do 10kk/godzine).

Nie oznacza to, ze nie porobisz PvP przed zdobyciem tego gear'u, ale gildie siegeujace i nodujace na powaznie maja taki gear lub lepszy.

Dodatkowo, jak nie planujesz wydac powiedzmy 100 euro na ta gre, to sobie ja daruj. Udzwig i pety musza byc i tyle.

@Malgoth

A co do filmu... przypadek że zawsze hejterzy dają jakieś stare filmy sprzed roku lub paru lat i to zawsze po francusku, hiszpańsku czy w innym afrykańskim/azjatyckim języku? Wybacz, ale ciężko to traktować jako dowód na cokolwiek...

No faktycznie, gdyby było po polsku to draw distance byłby na 100 metrów... po co ja w ogóle Ci odpisuje. Od premiery nic w tej kwestii się nie zmieniło. Filmik jest 100% dowodem na to co mowie i każdy nowy gracz może zobaczyć jak to wygląda. Jesli Ciebie to nie odrzuca to graj dalej. Kończe pisać w tym temacie bo za każde ostrzeżenie leci mi ban.

Obszar rysowania obiektów jest zgodny z View Range obszaru a pojawianie się przeciwników jest zgodne z view range postaci... jeśli ktoś tego nie pojmuje i nie rozumie niech cofnie się do szkoły i zacznie się uczyć może trochę. Używanie "Każda normalan gra" jest sformowaniem kiepskim i świadczy o Waszej kompletnej niewiedzy i ingorancji. Ja Was proszę o podanie konkretnych tytułów gier z mechaniką taką jak w BDO w której widać postaci w zasięgu ludzkiego wzroku :P. Jak wspomniałem, gra ma ustawione 2 rzeczy, jedno to renrerowanie obiektowo-szczegółowe a drugie to renderowanie innych graczy i mobów. Nie ma to związku z SILNIKIEM czy wydajnością - aczkolwiek renderowanie obiektowe trochu tak, jestem ciekaw jak dawałyby rady wasze maszyny gdybyście nagle mieli wszystko wyrenderowane i was PC obliczałby ruchy na całej grze :P. Myślicie, że WoW renderuje całą grę na raz... oh wy syny małej wiary ... . Gra wymyśliła sobie, że postać ma ograniczony wzrok, nie widzi tak jak my, po 40km ;p.. macie to rozrysowane na minimapie. Kółko jakie jest jest kółkiem pokazującym jak postać 'wykrywa', do tego macie zarysowany obszar widzenia, jak postać widzi.

Najwidoczniej dla Was jest to za trudne i zbyt problematyczny... a jeśli się przemieszczasz i coś renderuje Ci się "na twarzy" to zmień kompa...

Do tego w razie jakichkolwiek pytań i wyjaśnień zapraszam do supportu, tam Ci dokładnie rozpiszą dlaczego nie widzisz postaci które są daleko, dlaczego teren renderuje szczegóły w konkretnej odległości - promieniu dookoła - od postaci.

Nie mam zamiaru się tutaj w czymkolwiek przepychać, bo nie ma to najmniejszego sensu. Złej baletnicy @Malgoth przeszkadza rąbek u spudnicy, ale co ja mogę życie.

https://youtu.be/jbYcvLkz7ME?t=10m52s

Coś od Ciebie wziąłem, bo przecież inaczej nie da się pokazać, że coś doczytuje się na twarzy. Pierwszy link, miasto, tekstury postaci doczytują się 10metrów przed nami. Pomijając samą mgłę akurat w tym wypadku. Obejrzyj sobie kilka minut swojego własnego filmiku, jak biegasz po samym mieście ile rzeczy pojawia się te 10 metrów przed toba i jak pięknie doczytane są wszystkie tekstury.

https://youtu.be/jbYcvLkz7ME?t=16m39s

Ten sam filmik, polecam oglądać dokładnie jak pięknie jedzie się ka koniu i jak fajnie tekstury z powodu szybkiej zmiany terenu potrafią się nie doczytywać aż dosłownie nie będziemy obok obiektów

https://youtu.be/jbYcvLkz7ME?t=17m59s

Radzę uważnie oglądać, bo oto przed naszymi oczami dosłownie teleportuje się inny gracz, pojawia się nie wiadomo skąd

https://www.youtube.com/watch?v=ps1PVThMEB4

Inny filmik, nowszy, oglądasz od początku patrz uważnie na wszystko dookoła, drzewa, trawę - pięknie doczytują się centralnie przed nami! Kilka pierwszych minut, dosłownie.

https://youtu.be/ps1PVThMEB4?t=1h40m17s

Kolejna piękna podróż, gdzie obiektu doczytują się będąc obok nas

Tego jest cała masa, nie trzeba długo szukać, żeby ładnie ci pokazać o co chodzi. Jedynie podczas statycznego stania w jednym miejscu obiekty się nie doczytują, ale każde przemieszczanie wygląda dokładnie tak samo, obiekty rysują się dopiero będąc 10 metrów od nas, tekstury zmieniają się cały czas, niektóre pojawiają się nam dosłownie na twarzy. Rozumiem, że jesteś zapatrzony w grę i tobie to nie przeszkadza, ale nie szukaj jakiegoś durnego wytłumaczenia, że to jest realistyczne i tak powinno być, bo to prawdą nie jest. Wygląda to zwyczajnie nieestetycznie i każda osoba zaczynająca gre powinna zdawać sobie z tego sprawę, bo tego nie da się uniknąć. To, że znajdziesz sobie jakieś głupie wytłumaczenie, nie zmieni faktu, że gra zwyczajnie w celu oszczędzania zasobów doczytuje się jak się doczytuje. Nie chodzi tutaj też o renderowanie całego świata, ale fajnie jakby gra nie doczytywała się tak chamsko, że obiekty pojawiają się i zmieniają centralnie przed nami.

Najwidoczniej dla Was jest to za trudne i zbyt problematyczny... a jeśli się przemieszczasz i coś renderuje Ci się "na twarzy" to zmień kompa...

Też widzę powinieneś zmienić kompa - z tym że to nie przyniesie żadnego efektu, bo wina leży po stronie gry

Nie mam zamiaru się tutaj w czymkolwiek przepychać, bo nie ma to najmniejszego sensu. Złej baletnicy @Malgoth przeszkadza rąbek u spudnicy, ale co ja mogę życie.

To się nie przepychaj, bo próbujesz ubliżać i jakoś zakopać wadę gry, która jest dotkliwa dla wielu graczy. Tobie może to nie przeszkadza, może nawet tego nie zauważasz, ale jest bardzo dużo graczy, którzy przez to nie chcą grać i nie możesz tego w żaden sposób zanegować.

Nie rozumiem jednego, pokazujesz mije filmy które ja kompletnie znam i co najważniejsz znam system gry.. dale nie pokazaliście mi gry z mechaniką BDO w której wsyzstko widać i nic nie zmienia się w czasie rzeczywistym czyli renderuje..

Już teraz w 3 poście będę Ci i innym mówił to samo... tylko nie wiem też po co jak nikt tego nie rozumie.

Te czarne NPC to widzisz bo jest OPCJA ustawiona, że dalsze npce nie renderują się w całości, ale przecież to wiecie bo grę znacie po całości i wiecie jakie opcje wpływają na co..

Co do renderowania, to wskaż mi proszę grę, pokaż to na filmikach oczywiście, że jedziesz przez całkowicie zrenderowany świat, w którym zmiany otoczenia są w czasie rzeczywistym. Cienie w tej grze zmieniają się co kilka min, bo zmienia swoje położenie słońce, nie wiem jaką pracę musiałby wykonać twój komp by to renderować w takim dużym obszarze w czasie rzeczywistym, przypomnę tylko że BDO jest kompletnie otwarty, nie posiada instancji, całe PvP i walki dzieją się na tym samym świecie, nawet zamknięte areny są na tej samej mapie co gracze. Dlatego w efekcie prodóży zmienia się otoczenie, drzewa nia są w pełni porenderowane chociaż widać je z kilometrów, im bliżej tym render jest dokładniejszy a w zasięgu wzroku - postaci i minimapy - mam render cieni i obiektów. Nie wiem jakie gra musiałaby mieć wymagania by np. miała render obszarowo-obiektowy jak Wisiek... aczkolwiek i tam z kilometra nie widzisz NIC poza terenem :P bo NPCe, moby i inne pierdoły pokazują się w trakcie...

Nikt mi głupot nie będzie wmawiał. Najwidoczniej wasze blaszaki nawet na tak małym dystansie renderowania mają ogromny problem. Wszędzie mówię i powiem to tu... silnik gry nie jest idealny, ma swoje wady optymalizacyjne, wymaga konkretnego sprzętu jeśli gra ma wyglądać tak jak ma wyglądać. Jak Was czytam to widzę, że macie pretesje do garbatego że ma dzici proste... cały czas nie doczekałem się tych "NORMALNYCH" gier, które rendreują się kilometrami i wszystko widać z miejsca :D

Jak masz ochotę jak to wygląda in-real to zapraszam od czasu do czasu na streama.

Bawcie się dobrze w dalszym wyłapywaniu czegoś o czym nie macie kompletnie zielonego pojęcia :D Na szczęscie coraz więcej ludzi słucha samych siebie a nie bazuje na wyimaginowanych argumentach "opozycji" :)) Pozdro 600 2 900