Projekt Oldschoolowy Grind mmo-rpg HELP

Siemanko.

Na początek może się przedstawię, na imię mi Daniel, nick od kilku ładnych lat to Tyrael > Thyrael. Na karku mam już prawie 30 lat a około od 15 istnieję online. Wychowałem się na takich pamiętnych tytułach jak Diablo 2, AoE, seria Heroes itd. W świecie mmorpg akurat nigdy jakoś tak nie zaistniałem bardziej poważnie, no może nie licząc niszowego Royal Questa w którego pykam od jakichś 3 lat. Nie mniej jest to gatunek który lubie najbardziej i o nim chciałbym dzisiaj podyskutować, a dokładniej przedstawić wam swój pomysł, a zarazem zasięgnąć rady i pomocy.

Na wstępie zgrubsza napiszę, że chcę stworzyć własną grę mmorpg. Tylko bez śmieszków proszę, doskonale wiem jak to wygląda i jakie są przeciwności.

Inspiracją dla mnie są właśnie te stare dobre czasy gdzie gry były po prostu wciągające i klimatyczne, nie jak obecnie mega produkcje i next-geny robione na jedno kopyto, w większości po to by nachapać się kasy nie bacząc na społeczność graczy czy ich zdanie.

Dokładniej rzecz ujmując inspiracją jest dla mnie chyba mało komu znana gra z 2000r pt Nox. Na jej to właśnie podstawie chciałbym stworzyć mmo-rpg'a. Ale nie tylko, mam masę pomysłów zaczerpniętych z innych perełek ale i chyba o wiele więcej własnych. Skille, lokacje, ekwipunek, itd.

Na początek podam może wstępne cechy charakterystyczne:

- Open world pvp / pk z systemem karmy i % szansy na lot z graczy.

- Widok izometryczny z przyjemną dla oka grafiką ala D2

- Bez limitu lvl'owego

- Hack & Slash z elementami zręcznościowymi, łączeniem bonów skilli i EQ

- Bezklasowość

- System pasywek podobny do tego z Path of Exile.

- Małostkowość w ulepszaniu EQ, nosimy to co wydropimy.

- Podział itemów od zwykłych do Boskich.

Właściwie nie będe się za mocno rozpisywał bo wszystko zostanie jeszcze przedyskutowane jak sądzę, ale teraz może najważniejsze.

Problem polega na tym, że po za pomysłem nie posiadam praktycznie nic, więc będe potrzebował wsparcia grafików i programistów. Nie mówię tutaj o próbie zlepiania czegoś przez Internet tylko małe studio z prawdziwego zdarzenia.

No i rzecz jasna kwestia najważniejsza, czyli finansowa. Mój budżet jest krótko mówiąc śmieszy. wiem, że za parę naście koła nic się nie zrobi. Dlatego proszę o sugestie i rady. Wiem, że są strony zajmujące się crowdfunding'iem. Ale przecież, żeby móc rozpocząć zbiórkę trzeba coś zaprezentować, prawda? Za suchy tekst nie dostanę nawet złamanego centa.

Tak więc rozpocznijmy dyskusję, wszelkie rady od A do Z mile widziane, zwłaszcza na temat moich "problemów".

No i uprzejmie poproszę wszystkich trolli i hejterów o chillout bo i tak będe ignorował, sprawa jest zbyt poważna, przynajmniej dla mnie :)

Nox warrior gameplay:

najpierw musisz wybrać program / silnik w jakim zrobisz grę. Unity3D , unreal engine, cryengine itd. dodatkowo przy wyborze musisz poczytać licencje. czyli: Co chce osoba która stworzyła go, od ciebie gdy wydasz grę. z tego co wiem Unity3D w wersji free pozwala na zarobek 100tyś$ rocznie bez żadnych konsekwencji. dopiero jak przekroczysz to musisz wykupić płatny abonament. co do reszty nie wiem.

jeśli znajdziesz odpowiednie osoby z doświadczeniem i sprzętem potrzebnym to nawet kilka tyś wystarczy na grę. ale na to raczej małe szanse.

najpierw musisz wybrać program / silnik w jakim zrobisz grę. Unity3D , unreal engine, cryengine itd. dodatkowo przy wyborze musisz poczytać licencje. czyli: Co chce osoba która stworzyła go, od ciebie gdy wydasz grę. z tego co wiem Unity3D w wersji free pozwala na zarobek 100tyś$ rocznie bez żadnych konsekwencji.  dopiero jak przekroczysz to musisz wykupić płatny abonament. co do reszty nie wiem.

 

jeśli znajdziesz odpowiednie osoby z doświadczeniem i sprzętem potrzebnym to nawet kilka tyś wystarczy na grę.  ale na to raczej małe szanse.

Cze,

myślałem, żeby na początek użyć programu o nazwie 001 Game Creator - mmorpg kit. Kupiłem to kilka miechów temu a w tym programie wybór nowego projektu mmorpg jest oznaczony jak DLC ( Coming soon ). Tak więc kwestia wyboru programu / silnika pozostaje do rozwiązania.

Cze,

myślałem, żeby na początek użyć programu o nazwie 001 Game Creator - mmorpg kit. Kupiłem to kilka miechów temu a w tym programie wybór nowego projektu mmorpg jest oznaczony jak DLC ( Coming soon ). Tak więc kwestia wyboru programu / silnika pozostaje do rozwiązania.

dobra, tylko tak. będziesz musiał poznać podstawy programowania , grafiki itd. by wiedzieć co dane grupy mówią do ciebie, to bardzo ważne. musisz rozumieć z czym to się je, dodatkowo musisz ogarniać program w którym będziecie robić.

Popieram pomysł w sumie kto stworzy lepszego mmorpg'a jak nie my, gracze :) jeżeli każdy dołożyby własną jedną cegiełkę do tego projektu, na bank powstało by coś fajnego. Ja bym tylko zmienił.

"Hack & Slash z elementami zręcznościowymi"

A co do silnika, może na początek warto zainwestować w to?

http://store.steampowered.com/app/335930/Atavism_MMO_Creator/

Popieram pomysł w sumie kto stworzy lepszego mmorpg'a jak nie my, gracze  jeżeli każdy dołożyby własną jedną cegiełkę do tego projektu, na bank powstało by coś fajnego. Ja bym tylko zmienił.

"Hack & Slash z elementami zręcznościowymi"

 

 

A co do silnika, może na początek warto zainwestować w to?

http://store.steampowered.com/app/335930/Atavism_MMO_Creator/

to co podałeś to serwer do gier mmo działający z unity. nie silnik ;)

" Atavism On Premises is the next generation networking platform that allows developers to streamline the process of adding networking capabilities to their game. By running an Atavism Server, or using the Atavism Cloud hosting system, you can add the Atavism package to your Unity project to add MMO capabilities. "

Unity by zadziałało do tego projektu ale pytanie czy nie ma lepszej alternatywy? Szukać i czytać , nie dawać byle co bo tak się gier nie robi xD dodatkowo jak coś znajdziecie to szukajcie gier na tym zrobionych

Jako grafik 3d i animator, który ma jakieś tam minimalne doświadczenie w tworzeniu gier, polecam zapoznać się z tą stroną : https://www.teamups.net/

Jest ona zarówno przydatna dla osób, które chcą nabrać doświadczenia jako graficy/programiści/animatorzy, jak i również dla osób, które mają własne plany na produkcje gier.

Baza użytkowników jest naprawdę spora. Sam miałem okazję robić z człowiekiem z Ubisoftu, więc nie ma tam tylko samych laików.

Pozdrawiam,

Adam " Bolvaerk"

zanim silnik, grafika etc najpierw zrób sobie porządny projekt opisujacy czyli co dokładnie to gra ma mieć, czym będzie się wyróżniać na tle innych, warto zrobic koncept arty itp by ukierowac w jaka tematyke planujesz isc itp (potencjalnie jak będziesz szukał sponsorów), dobry biznes plan tez nie jest zły...ogólnie najgorzej to się zabrać od tworzenie samej gry w locie bez przemyśleń.

Czy napisałeś, zaprojektowałeś już wcześniej jakąś inną grę ? Masz opracowany jakiś GDD ? Tylko nie jakies 10-15 stron, ale coś konkretnego ? Czy to czasem nie jest porywanie się z motyką na słońce ?

Co do silnika, to dla laików paradoksalnie polecam UE4, ze względu na system BP (Blueprint), gdzie nie musisz umieć programować, bo skryptowanie jest wizualne, co nadaje się do szybkiego prototypowania. Ja osobiście łączę c++ z blueprintami, bo część rzeczy musi być napisana natywnie ze względu na optymalizację.

Graficznie też wygląda lepiej od Unity, a i przede wszystkim, w standardzie ma wszystko to co musiał byś wykupić w asset storze Unity by zrobić ten silnik używalnym :). Jeżeli chodzi o Hajs za silnik to z tego co pamięta, płacisz 5% od kwoty brutto jaką zarobisz na kwartał (powyżej 3000$) na danej grze (sprzedaży, kickstarterach, inwestorach etc etc).

Ja osobiście uczę się Unreala, bo po kilku miesiącach spędzonych w Unity uważam, że były one zmarnowane :) .

Nie chcę żebyś przyjął to jako hejt, naprawdę, ale muszę się spytać:

- nie umiesz programować

- nie umiesz robić grafiki

- nie masz fortuny

masz ogólny pomysł?

Powiem ci szczerze, że nawet gdyby zebrali się ludzie do tego projektu, to jaką przedstawiałbyś dla nich wartość w teamie?

Oni musieliby kodzić i rysować, designować całymi dniami, poświęcić naprawdę dużo czasu, a ty co?

Powiedziałbyś im od czasu do czasu żeby coś zrobili? Nie za bardzo wiem, gdzie widzisz siebie w tym projekcie.

Jak chcesz to mogę Ci pomóc w tworzeniu map itp tylko że ja działałem na unity i myślę że na początek to jest najlepszy i najtańszy sposób w tym że potrzebowali byśmy do tego skryptera i grafika...
ja mogę zająć się renderowaniem obrazu optymalizacją ( sam się jeszcze tego uczę )
i też mam podobnie jak Ty w tym że ja chciałem coś bardziej w tą stronę
https://www.youtube.com/watch?v=A-1eTNFEka0

Nie chcę żebyś przyjął to jako hejt, naprawdę, ale muszę się spytać:

- nie umiesz programować

- nie umiesz robić grafiki

- nie masz fortuny

masz ogólny pomysł?

 

Powiem ci szczerze, że nawet gdyby zebrali się ludzie do tego projektu, to jaką przedstawiałbyś dla nich wartość w teamie?

Oni musieliby kodzić i rysować, designować całymi dniami, poświęcić naprawdę dużo czasu, a ty co?

Powiedziałbyś im od czasu do czasu żeby coś zrobili? Nie za bardzo wiem, gdzie widzisz siebie w tym projekcie.

podawanie kawy to jakas praca. ;) a tak na serio. zarządzanie typami , koordynowanie nimi ,zmuszanie do pracy jeśli jest to konieczne(bo np się obijają) , to też jakaś praca ważna. ale mógł by przynajmniej się czegoś nauczyć by nie tylko to robić

Czy napisałeś, zaprojektowałeś już wcześniej jakąś inną grę ? Masz opracowany jakiś GDD ? Tylko nie jakies 10-15 stron, ale coś konkretnego ? Czy to czasem nie jest porywanie się z motyką na słońce ?   

Tak koledzy to prawda, nie wygląda to kolorowo. Nie posiadam wiedzy jedynie pomysł. Wiem, że na chwilę obecną to bardzo mało, prawie, że nic. Oraz faktycznie, troche czuję się tak, jak miałbym porywać się z przysłowiową motyką, ale zapewniam was, że plan jest na prawdę wyjątkowy. Biorę pod uwagę wszystkie obecne sugestie.

Wymyśliłem sobie to w ten sposób, że początkowa ekipa która składała by się z kilku osób była by normalnie opłacana by stworzyć podstawkę gry tak by móc wystartować ze zbiórką. Z odpowiednim funduszem powinno juz pójść z górki.

Jak chcesz to mogę Ci pomóc w tworzeniu map itp tylko że ja działałem na unity i myślę że na początek to jest najlepszy i najtańszy sposób w tym że potrzebowali byśmy do tego skryptera i grafika...
ja mogę zająć się renderowaniem obrazu optymalizacją ( sam się jeszcze tego uczę )
i też mam podobnie jak Ty w tym że ja chciałem coś bardziej w tą stronęhttps://www.youtube.com/watch?v=A-1eTNFEka0

Będę miał Cię kolego na uwadze. W kontakcie :)

podawanie kawy to jakas praca.   a tak na serio. zarządzanie typami , koordynowanie nimi ,zmuszanie do pracy jeśli jest to konieczne(bo np się obijają) , to też jakaś praca ważna. ale mógł by przynajmniej się czegoś nauczyć by nie tylko to robić

Myślałem o tym i kiedyś próbowałem i programowania i grafiki. Wstyd się przyznać, ale z marnym rezultatem.

Tak koledzy to prawda, nie wygląda to kolorowo. Nie posiadam wiedzy jedynie pomysł. Wiem, że na chwilę obecną to bardzo mało, prawie, że nic. Oraz faktycznie, troche czuję się tak, jak miałbym porywać się z przysłowiową motyką, ale zapewniam was, że plan jest na prawdę wyjątkowy. Biorę pod uwagę wszystkie obecne sugestie.

 

 

 

Wymyśliłem sobie to w ten sposób, że początkowa ekipa która składała by się z kilku osób była by normalnie opłacana by stworzyć podstawkę gry tak by móc wystartować ze zbiórką. Z odpowiednim funduszem  powinno juz pójść z górki.

Pomysł też dobrze mieć, od tego wszystko się zaczyna. Natomiast od pomysłu do realizacji tego pomysłu to już co innego :D. Jakbyś już zaczął projektowanie (bo sam pomysł to nie wszystko :D) polecam http://hacknplan.com/ , bardzo fajne narzędzie i darmowe , na ten moment wersja free pewnie by wystarczyła :)

Wymyśliłem sobie to w ten sposób, że początkowa ekipa która składała by się z kilku osób była by normalnie opłacana by stworzyć podstawkę gry tak by móc wystartować ze zbiórką. Z odpowiednim funduszem  powinno juz pójść z górki.

e to jak płatna praca to jeśli by było w unity to ja tam pracować mogę. :D

trochę (serio trochę) programowałem w unity. nie więcej bo obecnie ekipa moja się opierdala więc "jak wy nie robicie to i ja nic nie będę robił".

tylko bym raczej nie brał z początku pełnej stawki bo "moje umiejętności nie są tego warte"

Pomysł i idea oczywiście jak najbardziej ma moje pełne poparcie, a jeśli będę mógł w czymś pomóc - to jak najbardziej jestem do dyspozycji.

Tyle że ja tutaj wyczuwam słomiany zapał, podchodzenie do tak ambitnych projektów bez ani grama wiedzy ani umiejętności bardzo rzadko przynosi jakikolwiek efekt. Ot, w którymś momencie zadanie może cię przerosnąć - w końcu wielu niedoszłych twórców-samouków polega nawet na tworzeniu platformówek, a co dopiero grywalnego MMORPG który wymaga ogromnych nakładów pracy.

Za pomocą pstryknięcia palcem programowania się nie nauczysz, a jeśli chcesz tylko zgarnąć ludzi i zająć się nadzorowaniem ich pracy - to z góry możesz sobie odpuścić, nikt nie stworzy takiej gry za ciebie, to nie akcja charytatywna - chyba że oczywiście będziesz wypłacał im regularnie pieniądze.

Jeśli naprawdę masz dużo samozaparcia, to ucz się, kup sobie tematyczne książki, czytaj i oglądaj poradniki i próbuj sklecić coś w praktyce (jakieś proste gierki z banalną mechaniką.).

Tak jak napisałem na początku. Nie posiadam wielkiego budrzetu, ale nie jestem skąpy i nigdy nie oczekuje, że ktoś zrobi dla mnie coś za fri.

Mieszkam w województwie łódzkim i dobrze by było ogarnąć na początek ekipę z tego regionu. Słabo widzę tworzenie na odległość, ale wiadomo każda pomoc się przyda.

Danielu, przed Tobą bardzo wyboista (i prawdopodobnie długa) droga. Proponuję Ci, zanim na poważnie zaczniesz zagłębiać się w rozwijanie projektu, żebyś zajrzał na ten kanał (prawdopodobnie oszczędzisz sobie dużo czasu i nerwów): https://www.youtube.com/channel/UCeRQEfSlTJeh0nezitDIigw/videos?view=0&sort=da&flow=grid
Uzbrój się w jakiś edytor tekstowy (i ze 2 tygodnie czasu:)) a filmy raczej traktuj jako wykłady z, których powinieneś wyłuskać to czego potrzebujesz (tak, wiem, że są diabelnie długie!) ale info masz od praktyków (sam sprawdź kto jest kim z osób które się tam udzielają). Seria robi się naprawdę mocno merytoryczna gdzieś od 5 odcinka (jeśli dobrze pamiętam) i tam już się połapiesz co ogladać a co możesz (na tę chwilę) pominąć. Tam też znajdziesz odpowiedź na bardzo wiele pytań, od tego jak zacząć projekt (i jak tego nie robić), na czym się skupić na początku, przez wybór silnika odpowiedniego dla danego projektu (i platformy!), dotarcie do testerów po rozmowy z wydawcą (lub wydanie gry samemu).
Z tego co na razie napisałeś to chyba jedyną szansą na powstanie tego projektu byłoby zainteresowanie jakiegoś wydawcy pomysłem ale i do tego jest kawałek drogi (no i sam musisz ocenić czy ktoś zaryzykowałby i chciałby inwestować pieniądze). W przeciwnym razie konieczna chętna ekipa – a przynajmniej programista, który miał do czynienia z tego typu projektami.
Moim zdaniem (może się mylę), najbardziej (od strony praktycznej) powinno interesować Cie, jak właściwie ma działąć serwer tej gry a nie co konkretnie będize (nie będzie) miał klient (jeśli chciałbyś wydać projekt bez wydawcy). Oczywiście tematy są ze sobą ściśle powiązane ale mmo bez serwera nie zaistnieje. Nie będę się rozpisywał bo moje rozumienie tematu wcale nie musi być lepsze od innych, więc zanim zerkniesz na kanal Tomasza Gopa, podpowiem tylko żebyś spokojnie zbierał pomysły, zapisywał je gdzieś i dopiero z tego co tam będziesz miał, w fazie tworzenia wstępnej dokumentacji gry skorzystaj (ale nie za szczegółowo bo to się i tak pozmienia często o 180 stopni).
Powodzenia.

Na samym programowaniu itd się nie znam, ale jakbyś potrzebował udźwiękowienia kiedyś to się skontaktuj ^^

Ja tam nie wiem może jestem za stary albo szalony ale czasami pomysły rodzą wielkie rzeczy a ludzie z góry zakładają że coś jest niemożliwe kiedyś ludzie nie mieli pieniędzy wpadli na pomysł i stawali się milionerami...
Do tego zauważyć trzeba że to jest amatorski projekt do którego nie trzeba najmować ludzi z milionami budżetu jak i wielkim doświadczeniem wystarczy garstka ludzi chcąca coś stworzyć dawka cierpliwości zrozumienia i team jako team sam się stworzy a jak daj Bóg pomysł wypali to można myśleć o ambitniejszych rzeczach... :)
A czy praktyka to nie najlepsza nauka ?
Ja kiedyś nic zrobić nie umiałem dopieszczanie światów itp...
Nadal to jeszcze nie jest ten poziom który bym chciałby był ale jakiś jest... A tego się uczyłem sam praktykując więc nie kasujcie gościa tylko dlatego bo nie ma doświadczenia...
Jak mam 28 lat tak nie zauważyłem żeby coś było niemożliwe :)