Fantasy Worlds: Rhynn
Fantasy Worlds: Rhynn (w skrócie Rhynn) to darmowa gra MMORPG o grafice 2D na telefony komórkowe z Java(J2ME). Mimo swej prostoty, gra ta zawiera kilka niespotykanych w innych grach rozwiązań, które w tym opisie postaram się wymienić.
W Rhynn nie ma klas, istnieje za to podział na rasy, z tym, że nie ma żadnej kustomizacji wyglądu(ale czego by się tu spodziewać po grze zajmującej trochę ponad 100kb),nie ma także wyboru płci-wszystki rasy są płci męskiej; ras tych jest pięć: Human, Elf, Dwarf, Orc i Wizard(wiem, trochę to dziwne, bo to jest po prostu stary dziadek z brodą a nie rasa :D). Nie wiem jakimi słowami wytłumaczyć różnicę pomiędzy rasami, więc zobrazuję ją na przykładzie(:D): Po wbiciu poziomu postać dostaje 6 punktów, które może rozdać do statystyk(coś na wzór np. MU Online, z tym, że tu tych statystyk jest więcej). Statystyka nie zwiększa się o 1 punkt jak to zazwyczaj jest w grach MMORPG, lecz o współczynnik zależny od rasy, np. gdy elf dodaje 1 punkt do magii, zwiększa się ona o 1.1, podczas gdy w przyadku krasnoluda magia zwiększa się wtedy o 0.8
Handel w Rhynn też jest wyjątkowy i dość realistyczny; przywodzi na myśl handlowanie w czasach średniowiecza. Po pierwsze: handlarze nigdy nie mają tych samych towarów na sprzedaż-gdy gracze wykupią cały asortyment, po jakimś czasie(nawet dość długim) losowo generuje się nowy. Po drugie: aby coś sprzedać, trzeba wejść w inwewntarz, i w opcjach przedmiotu wybrać "sale offer". Cena jest automatycznie "dyktowana" przez grę, więc nie ma możliwości ustawienia jej wedle własnego upodobania. Nstępnie gracz musi poczekać ąz któryś gracz otworzy okienko z naszym asortymentem i łaskawie coś kupi; jeśli nie chce się czekać, a jest się dość blisko handlarza, to można stanąć obok niego i poczekać chwilkę aż wykupi wszystkie nasze wystawione przedmioty.
Kolejnym dość specyficznym elementem gry jest Walka. Istnieją dwie drogi eksterminacji otaczających ns istot: przy użuciu broni lub magicznych zwojów. Pierwszy sposób jest lepszy na dłuższą metę, ponieważ jest bardziej "dostępny", nie trzeba kombinować jak zdobyć narzędzie do walki-po prostu zakładamy broń i idziemy młócić. Po wybraniu celu wciskamy 5 lub środkowy guzik D-Pada aby zaatakować. Każda broń ma swój zasięg i szybkość. Od szybkości zależy jaki broń ma cooldown-im jest większa, tym cd jest mniejszy. W lewym dolnym rogu ekranu znajduje się pasek obrazujący gotowość broni oraz to, czy cel znajduje się w zasięgu-kolor zielony paska oznacza, że cel jest wystarczająco blisko, w przeciwnym wypadku pasek jest pomarańczowy. Magiczne zwoje są dość rzadkie i z reguły bardziej efektowne od bronii. Użyć ich można na dwa sposoby: w plecaku w opcjach przedmiotu wybrać "use" lub przypisać zwój do hotbara(wygodniejszy sposób), po czym wybrać cel. Za każde użycie zwoju postać otrzymuje exp, co czyni zwoje jeszcze bardziej porządanymi. Oczywiście aby użyć danego zwoju należy mieć odpowiednio wysoki poziom magii i many. Doświadczenie za zabitego potwora przydzielane jest wszystkim graczom, którzy zadali mu obrażenia, im większe dmg tym więcej expa-jest to czasem dość irytujące, bo gdy moba bije 10 graczy, to exp jest znikomy.
Warto wspomnieć, że w grze istnieją dwie typy stref: Safe Zone i Unsafe Zone, przy czym zdecydowanie większą część świata gry stanowią strefy drugiego typu. Jak łatwo się domyślić, w strefach bezpiecznych nie ma możliwości walki, zaś w strefach niebezpiecznych gracze mogą atakować dosłownie wszystko, co się rusza, innych graczy także-w grze panuje system otwartego PVP. Jego zaletą jest to, że wprowadza do gry brutalny klimat- można na przykład zabić gracza, który przeszkadza nam w zdobywaniu doświadczenia lub też uczynić to ze zwykłej złośliwości(chociaż tego typu zachowanie uznawane jest przez ogół graczy za hańbiące :D)
Kolejnym(chyba już naprawdę unikatowym) elementem gry jest to, że nie ma czegoś takiego jak "This name is unavailable", można mieć jaki się chce nick, bez wzlędu na to, czy ktoś już taki ma; co więcej, można ten nick w każdej chwili zmienić(przydaje się to, gdy komuś nadepnęliśmy na odcisk i chcemy uniknąć jego zemsty w postaci złośliwego wykorzystania otwartego PVP :D).
W grze jest dość mała ilość questów, rozgrywka jest raczej nastawiona na grind.
Zalety:
+małe wymagania sprzętowe(chociaż na lepszych telefonach nie chodzi, bo nie obsługują takich "badziewi"
+dobry klimat jak na taką gierkę
Wady:
-słaba grafika(w przyszłości twórcy planują ją polepszyć)
-disconnect do kilku razy dziennie(nie powoduje on jednak "cofek")
-trzeba lubić grindowanie
-brak możliwości ustalania cen sprzedawanych przedmiotów
-dość ciężko ogarnąć na starcie
Podsumowując: Fantasy Worlds: Rhynn to dobra gra dla osób, które chcą pograć w MMORPG na komórce, ale nie mają jakiegoś cudeńka tachniki lub dla tych, którym znudziła się TibiaME z jej chorymi ograniczeniami wobec niepłacących graczy