Neverwinter
Neverwinter ma z pewnością dwie strony medalu. Z jednej strony to cień produkcji ze stajni Neverwinter, a z drugiej świetne, uniwersalne MMO. Jednakże cokolwiek napiszę, nowi fani tytułu odpowiedzą: "Co chcesz, w końcu to F2P!" Ha, nie dajmy się oszukać. Metka F2P to tak naprawdę wytłumaczenie wszelkich niedoskonałości tegoż produktu i muszę przyznać, że jest to dobra odpowiedź. Obecnie nie można zarzucić by gracze z większymi objętościowo kieszeniami mieli o wiele lepsze warunki więc marudzenie na niedoskonałości jest lekko bezzasadne bo nie ściągają z nas "ostatniej koszuli". Choć takie potknięcia jak 2 minunowe odnowienie się zawartości skrzyń czy "błędy" pozwalające zmniejszyć okres uzyskania ostatecznego poziomu (traktowane jako bugi) to raczej istotne rzeczy. Jednakże plusy przeważają nad wadami.
Recenzowana produkcja budzi we mnie wielki wir zbieżnych uczuć. Czuję, iż gdyby niektóre rzeczy dosłownie przeniesiono z protoplastów singiel player to otrzymalibyśmy hit (nie boję się tego powiedzieć) na skalę nr 1 wśród MMORPG. Ostatnie patch’e i zapowiedzi udowadniają jednak, że jeszcze nic straconego. Olbrzymie bossy, nowe zawartości, a nawet tłumaczenia (w tym PL) zasiały we mnie ziarno nadziei, iż może dostaliśmy brzydkie kaczątko, które w ekspresowym tempie zostanie najpiękniejszym łabędziem wśród F2P MMORPG.
Na NWO należy patrzeć pod kątem Free to Play, a nie milionowych produkcji wymagających od nas czynszu. Wystawiam ocenę bardzo dobrą z olbrzymim minusem i pragnę stwierdzić, że traktuje ją jako ostateczną, gdyż uwzględnia ona zapowiedzi dodatków, które zawitają w grze (pisząc teraz ten tekst już dowiaduje się o nowym patchu). Strzał w ciemno, duży kredyt zaufania? Otóż nie, od czasu testów każda zapowiedziana "nowośc" wchodzi w życie także każda oficjalna modernizacja powinna zostać traktowana jako pewnik (w przeciwnym razie pewne osoby z Perfekcyjnego Świata zawieszą sobie przysłowiową "pętlę na szyję").Mam nadzieję, że wydawca nie zaprzepaści wielkich szans na sukces, co jak wiemy w przypadku PWE jest to możliwe.
Zalety:
- możliwość gry w pojedynkę jak i wiele opcji do wspólnej zabawy z innymi graczami
- ciekawe zadania
- tytuł przychylny dla Role Play
- uniwersalne podejście do odbiorców
- tytuł idealny dla osób, które rozpoczynają swoją przygodę z grami MMORPG
- prawdziwe F2P (jak na razie)
- na horyzoncie zachęcające dodatki i wersja PL (w mowie i piśmie)
Wady:
- fani Neverwinter Nights mogą poczuć zawód
- nie wykorzystanie potencjału w tworzeniu i zarządzaniu postacią