RaiderZ
Już od pierwszej zapowiedzi, RaiderZ wywoływał niemałe emocje. Głównie ze względu na pół-otwarty świat, system non-target… i darmowość, która nieczęsto jest spotykana w tego rodzaju produkcjach.
MMORPG w żaden sposób nas nie ogranicza. Co to znaczy? Teoretycznie, RaiderZ nie posiada klas postaci, ale możemy jednak odróżnić cztery typy, archetypy:
Defendera
Berzerkera
Sorcerera
Clerica
Do każdej z nich przypisana jest pewna „pula” broni, które możemy zmieniać w zależności od sytuacji na mapie. Najlepsze jest jednak to, że po 10 lvl możemy uczyć się… umiejętności innych klas. Wojownikiem możemy posiąść wiedzę magiczną, zaś Magiem buffy na defa.
System non-target sprawia, że nawet jednorazowe bicie mobka sprawia niebywałą frajdę, a dynamikę można porównać np. z TERA Online. Od każdego ataku możemy uciec lub go zablokować. RaiderZ jest nastawiony na rozgrywkę w Party. Chodząc solo wiele nie zdziałamy.
Globalną/amerykańską wersję wydaje Perfect World Entertainment, europejską – GameForge (dawny Frogster). Warto dodać, że gra jest dostępna również w polskiej wersji językowej.
Uwaga: Wersja europejska oraz polska hostowana przez Gameforge upadła w lipcu 2013 roku. Pozostaje tylko Perfect World Entertainment.