Elder Scrolls Online
The Elder Scrolls Online to tytuł z gatunku MMO gdzie akcja przenosi nas do rozbudowanego świata z serii The Elder Scrolls. Tytuł przygotowywany przez amerykańskie studio ZeniMax Online Studios. Gra w produkcji znajduje się już kilka lat a jej premiera jest przewidziana w tym roku.
W grze obejmiemy kontrolę na bohaterem wrzuconym w wir walki pomiędzy dobrem reprezentowanym przez rodzinę Thern a nekromantą Mannimarco. Cały konflikt opiera się nie fałszywym pakcie a my musimy zapobiec daleszemu rozlewowi krwi. To tylko mały fragment, bardziej złożonej fabuły, która poznamy dopiero gdy wgłębimy się w ten tytuł.
Gra całymi garśćmi czerpie ze swojego komputerowego odpowiednika. Oprócz głównej fabuły, możemy wykonywać setki doddatkowych zadań, często generowanych losowo. Każdy kto chociaż odrobinę zaznajomił się z jednym tytułem z tej serii, wie czego może się spodziewać i walki z bandytami napadającymi nas w wąwozie nie będą straszne a uśmiech wzbudi grupka "imprezowiczów" zapraszających nas na jednego. The Elder Scrolls Online oprócz fabuły, mnóstwa różnych wydarzeń będzię oferować także ogromny, tętniacy życiem świat. Według zapowiedzi producentów, będzię to największa mapa w historii całego cyklu.
Gracz będzie mieć sporą możliwość personalizacji swojego bohatera, pomińmy jego charakteryzację a skupmy się na rasach i frakcjach a są nimi: Pakt Ebonheart (zrzeszający rasy Nordów, Dunmerów i Argonian), Dominium Przymierze Daggerfall (Orkowie, Bretoni, Redgardowie) oraz Aldmeru (Altmerowie, Bosmerowie i Khajiitowie). Celem każdej frakcji jest objęcie cesarskeigo tronu przez zdobycie stolicy i to jest jakby główny "motor napędowy" do walk PvP w których gracze mogą wziąć udział w zdobywaniu zamków, twierdz, miast i wiosek wykorzystując przy tym różnorodne maszyny oblężnicze.
W obecnej sytuacji trudno ocenić oraz wybrać zalety i wady tytułu ale gra napewno będzie, jest godna sprawdzenia, póki co tylko nieliczni moga dostąpić zaszczytu i wziąść udział w zamkniętej becie.