I'am not a Monster
I'am not a Monster to unikatowa gra sieciowa, której akcja toczy się w retrofuturystycznym klimacie science fiction. Taktyczna, turowa walka oraz specyficzna stylistyka to znaki rozpoznawcze tego tytułu.
Warstwa Fabularna
W odległej przyszłości ludzkość skolonizuje większość znanych sobie planet, a kosmiczna turystyka stanie się codziennością. W grze przedstawiono taką właśnie wizję. Gracze wcielają się w role pasażerów turystycznego promu kosmicznego.
Rozgrywka
I'am not a Monster skupia się na sieciowych potyczkach pomiedzy dwiema grupami graczy. Jedna grupa to bohaterowie, najodważniejsi z pasażerów, a druga potwory. Pomiędzy nimi stoją zwykli pasażerowie promu. Gracze reprezentujący obrońców muszą uratować jak największą liczbę turystów, natomiast potwory mają odwrotne zadanie. Muszą zabić jak najwięcej "Człowieków". Ci, którzy wcielają się w kosmiczne monstra, moga przybierać ludzką postać, by zmylić polujących na nie ludzi. Próba zaatakowania wymusza jednak porzucenie kamuflażu, przez co taki gracz staje się wrażliwy na ataki.
Walka odbywa się turowo. Wszyscy gracze planują wpierw swoje ruchy, które są następnie wykonywane jednocześnie przez wszystkie postacie. Każdy z uczestników zabawy dysponuje konkretną liczbą punktów akcji, może zdobywać broń i ekwipunek, a także używać specjalnych umiejętności wynikających z łączenia różnych przedmiotów. Atakowanie potworów zwiększa poziom morale bohatera, co odblokowuje dostęp do unikalnych zagrywek. Trafianie zwykłych pasażerów i innych graczy powodu spadek morale, a co za tym idzie, sprawia, że dana postać jest mniej efektywna.
Technikalia
W tej grze znalazł się nie tylko retro klimat, ale także całkiem oldschoolowa oprawa graficzna 2D. Unikatową atmosferę zapewnia także klimatyczny podkład dźwiękowy towarzyszący graczom podczas zabawy.
Za produkcję odpowiada studio Cheerdealers.