Myth War II
Przez wielu całkowicie słusznie uważana za nędzną kopię poprzedniej wersji, z lekkimi zmianami godnymi update, a nie nowego tytułu.
Mimo wszystko jest to gra warta uwagi dla osób, które stawiają sobie za cel ciekawą rozgrywkę, ponad setki klatek sekwencji aktywowania kolejnych umiejętności czy ataków.
Do wyboru mamy cztery rasy oraz dwie płcie.
Jest to o tyle istotne, iż przedstawiciele tej samej rasy o różnych budowach fizjologicznych różnią się od siebie nie tylko wyglądem (każdy wygląda identycznie, więc osoby lubujące się w przebieraniu swoich postaci w zależności od humoru i pogody mogą czuć się zawiedzeni), lecz również umiejętnościami. I tak mamy do dyspozycji:
- Human – rasa przeznaczona do kontrolowania potworów. Prawdziwe utrapienie w walkach pvp.
- Cent (nazwa pochodzi jeszcze z poprzedniej części gdzie obecne elfy rzeczywiście były centaurami) – healer, curer, czyli typowy priest.
- Mage – chodzący arsenał.
- Borg – cyborg posiadajacy buffy jak również ciekawą umiejętność procentowego pozbawiania many i życia.
Co do skilli to nie mamy co liczyć na różnorodność. Każda rasa dysponuje 3 skillami głównymi (wyjątek stanowią centaury, które oprócz różnych rodzajów umiejętności atakujących mają różne skille typu purge) oraz skillem specjalnym dla danej płci. Każdy skill dzieli się na 4 rodzaje (określające siłę i definiujące czy ma zakres AoE czy też pojedynczy cel), czyli w sumie 16 różnych efektów, z czego każdy może zdobywać kolejne poziomy, przez co nie tylko dzięki statystykom postaci, ale również poziomom umiejętności stajemy się silniejsi.
W Myth War nie da się grać solo. Od samego początku czerpiemy znacznie większe korzyści z walki w party, niż za pokonywanie każdego potwora osobno. Oczywiście nie oznacza to, iż bez party nie można grać. Jeśli wolimy wszystko robić sami została udostępniona nam furtka: dzięki turowemu systemowi walki możemy z powodzeniem stworzyć 5 różnych postaci i przy otwarciu 5 klientów (bez dodatkowych programów) stworzyć własny team. Wielu osób preferuje taki styl grania.
Jak zostało już powiedziane jest to turówka, dzięki czemu całość zyskuje bardziej strategiczny aspekt, a dobre dogranie postaci w party decyduje o wygranej lub przegranej.
Kolejnym ciekawym aspektem gry są pety, które rzeczywiście odgrywają kluczową rolę w grze. Mają własne statystyki, które można rozwijać według własnego uznania oraz umiejętności, z których warto korzystać. Dzięki temu przez naszą podróż po świecie MythWar expimy nie jedną, a dwie postacie, z czego obie mają kluczowe znaczenie dla całej rozgrywki.
IGG już w pierwszej odsłonie tego tytułu wprowadziło pionierski system rebornów. Gracz, który osiągnie maksymalny poziom może się odrodzić. Zaczyna de facto grę od początku jednak dostaje związane z tym bonusy: przybiera nowy wygląd (wyróżniamy się od dziesiątek tysięcy tak samo wyglądających postaci) i może podnosić umiejętności na wyższe poziomy.
Najlepszy ekwipunek można samemu wyrobić z łatwo dostępnych materiałów, a pety złapać czy kupić od innego gracza.
Dodał: Tee Key
Tu byłem. Duch.