Nanobotic
Nanobotic stanowi ciekawe połączenie mechaniki walki pierwszoosobowych strzelanek ze strategicznym zacięciem typowym dla gier MOBA.
Warstwa Fabularna
W bardzo odległej przyszłości ludzkość utraciła władzę nad własną planetą na rzecz skonstruowanych przez siebie nanobotów. Tytułowe mikrospijne maszyny kierowane sztuczną inteligencją wkrótce doprowadziły do zniszczenia Ziemi w wyniku przeprowadzanych przez siebie eksperymentów. Był to zaledwie początek dzieła armii samoreplikujących się, połączonych zbiorową świadomością robotów. Wkrótce prawdziwe życie przestało istnieć w całym wszechświecie...
Pozostawione same ze sobą na wieki maszyny zaczęły się dzielić i występować przeciwko sobie nawzajem. Nie mając żadnego innego celu, rozpoczęły niekończącą się wojnę. Nanoboty potrafią dowolnie kształtować materię. Korzystając z tej umiejętności, poróżnione frakcje manifestowały się jako gigantyczne roboty rzucające wyzwania innym na ciągle zmieniających się polach bitew.
Zbuntowana mniejszość nanobotów zdołała wysłać wiadomość w przeszłość, do ludzi, których obecnie już nie ma. Nawiązano także połączenie umożliwiające ludziom w przeszłości kontrolowanie robotów z przyszłości za pomocą gry komputerowej. Gracz wciela się w jedną z takich właśnie osób.
Rozgrywka
Rozgrywka w Nanobotic jest połączeniem zasad klasycznych strzelanek oraz gier MOBA. Mechanika sterowania postacią i walki i sprowadza się do celnego strzelania, ale także korzystania z pomocy nanobotów, dzięki którym można materializować wiele przydatnych przedmiotów. Może to być zarówno broń, jak i robotyczni sojusznicy, którzy wspierają gracza w trakcie zabawy bardziej bezpośrednio. Broń można złożyć z samodzielnie wykonanych elementów, które w sumie dają kilkaset różnych możliwości. Crafting odbywa się w locie i nie wymaga długotrwałej dłubaniny. Gra jest dynamiczna i intensywna, pomimo tego elementu.
Głównym celem każdego meczu jest zniszczenie głównego budynku drużyny przeciwnej. W podstawowym trybie gracze występują w barwach dwóch pięcioosobowych drużyn.
Technikalia
Gra powstaje z założeniem maksymalnej różnorodności zarówno map, broni, postaci, jak i dźwięków, które w tym przypadku sa proceduralnie generowane. Oznacza to, że nawet dźwięki kroków brzmią inaczej praktycznie za każdym razem. Nanobotic może się pochwalić także zaawansowanymi mechanikami rozgrywki oraz wysokiej jakości trójwymiarową grafiką.