Survived by
Survived by to dwumiarowe, zręcznościowe MMORPG, które stylistyką nawiązuje do gier typu roguelike. To jeden z nielicznych tytułów, w którym na nieostrożnych graczy czeka pemanentna śmierć ich postaci, co jednak nie oznacza końca gry...
Warstwa Fabularna
Rozbudowany świat fantasy przedstawiony w tej grze jest trawiony przez siły ciemności, które zagrażają wszystkiemu co żywe. Zagrożone jest nawet Drzewo Świata, od którego istnienia zależą losy wszystkich mieszkańców planety. Gracze wcielają się w śmiałków podejmujących desperacką próbę ratowania swojej ojczystej ziemi.
Rozgrywka
Survived by oferuje bardzo nietypowe podejście do gatunku MMO, do którego wplecione zostały elementy z klasycznych gier roguelike. W zależności od wybranej klasy bohaterowie posługują się innym zestawem umiejętności bojowych. Każda ze specjalizacji dysponuje bronią dystansową, a właściwa rozgrywka polega na przemierzaniu kolejnych lokacji wypełnionych różnorakimi monstrami i walce. Walka jest zręcznościowa i zmusza graczy do pozostawania w ciągłym ruchu, by uniknąć nadlatujących zewsząd pocisków ciskanych przez wrogów.
Gracze mogą współpracować lub wzajemnie się zwalczać. Survived by pozwala na wspólną zabawę nawet do 100 osób, które mogą dzielić doświadczenie i razem atakować wrogów.
Zaimplementowany w grze system permanentnej śmierci nie oznacza końca zabawy przy pierwszej porażce. W momencie śmierci co prawda postać traci cały zdobyty sprzęt i ogólnie rzecz biorąc, przepada, ale jej postępy zostają częściowo zachowane w postaci specjalnych kart, których możemy użyć do wzmocnienia potomka poległego bohatera kontynuującego jego misję.
W grze pojawił się także system craftingu, z którego korzystanie jest w dalszych etapach gry niezbędne.
Technikalia
Styl graficzny Survived by nawiązuje do klasyków z dawnych lat, przywołując na myśl hity z pierwszych konsol do gier. W grze występują mikropłatności.
Za produkcję odpowiada ekipa z Human Head Studios. Wydanie gry wziął na siebie producent Warframe, czyli Digital Extremes.