Taikodom
Gra S-F MMOG z Brazylii. W skrócie jesteśmy wskrzeszonym dzięki technologii klonowania pilotem. Mamy do wyboru 4 profesje: Hotshot - latamy statkami typu fighters (szybkie i śmiercionośne, walka na krótki dystans), Juggernaut - latamy bombowcami (mocny pancerz, duży damage, raczej walka na odległość), Merchant - jak sama nazwa wskazuje profesja dla graczy lubujących się w handlowaniu i wszelkim biznesie, latamy dużymi frachtowcami z pokaźną ładownią, Scout - latamy statkami zwiadowczymi (explorerami), zajmujemy się wyszukiwaniem nowych złóż (asteroid), scout ma jako specjalną zdolność ochronę przed szkodliwymi warunkami dzięki czemu może swobodnie latać po orbitach niektórych planet.
Na początku mamy do wyboru 3 statki zależne od profesji, całkowicie różne z wyglądu aczkolwiek osiągami nieznacznie się różniące, potem jednak można już nabyć całkiem niezłe cacka z dużą ilością miejsca w ładowni i na uzbrojenie.
Expimy poprzez wykonywanie misji dla różnych NPCów znajdujących się na stacjach orbitalnych na danej planecie, materiały i inne dropy mamy z asteroid i kopalń. Same misja są raczej typowe dla tego typu gier: rozwalamy złych gości, bronimy jakichś stacji, mamy coś znaleźć i przywieźć, przeskanować coś itp. jednak niektóre są bardziej rozbudowane. Aczkolwiek wszystko ma jakiś swój klimat i mi się przyjemnie gra.
Sam świat jest adaptacją naszego układu słonecznego z wszystkimi planetami + parę odleglejszych rejonów galaktyki. Mamy więc planety - co normalnie odpowiada nazwie mapy i stacje orbitalne na których możemy się dozbroić, kupić coś, sprzedać nasze łupy bądź zostawić na przechowanie.
Jest system giełdy/marketu gdzie możemy kupować i sprzedawać wszystko, od statków po typowe materiały handlowe. Niestety sam handel nie jest jeszcze dopracowany i można napotkać bardzo dużo dziwnych rzeczy aczkolwiek czasem na plus dla graczy (np. lepsze działko tańsze od gorszego itp.). Podobnie system tworzenia nowych przedmiotów, choć bardzo rozbudowany to w równym stopniu wymagający poprawy. Zachęcam do zapoznania się z całością, jest tego trochę.
Sterowanie jest bardzo proste i intuicyjne choć namierzanie i celowanie nie jest wolne od błędów (kursor myszki widoczny podczas latania jednak da się przyzwyczaić).
Grafika i design są jak żywcem wzięte z Hommeworld, co można zobaczyć na screenach dostępnych na sieci. Ogólnie wygląda to bardzo ładnie. Grywalność oceniłbym na szkolne 4.
Niestety gra jest ciągle na etapie "development" i ma sporą ilość błędów, zdarzają się totalne crashe jaki i bugi uniemożliwiające dalszą grę bez restartu klienta. Gra ma swój system kont premium i itemów za prawdziwą kasę, nie jestem pewien ale możliwe, ze również niektóre planety/mapy są niedostępne dla graczy niepłacących (na forum gry była taki temat poruszany ale jeżeli mapa świata gry nie kłamie to zmieniono to i wprowadzili płatne (walutą gry) "autostrady" między mapami do których normalnie dłuuugo się leci). No i największy minus to ten, że angielska wersja klienta jest strasznie niedopracowana. Brakuje wielu opisów przedmiotów, wszystkich skilli gracza itp. Na szczęście to co wystarcza do gry jest przetłumaczone a w pozostałych miejscach można się domyślić po ikonach, no chyba, że ktoś zna brazylijską odmianę portugalskiego.
Ciekawostką jest tez możliwość personalizacji swojego avatara podobnie jak w grach fantasy tworzymy postać. Pachnie mi to nawet simsami ;)
Reasumując:
[+]
grafika
świat
sterowanie
klimat
[-]
rozwojowa wersja gry
bardzo niedopracowana angielska wersja klienta
zbugowany system handlowy i tworzenia przedmiotów
ogólnie kilka denerwujących bugów
Dodał: Zerivael
Aktualizacja: Gra została zamnięta 2 stycznia 2015.