Turos

Turos cover image
2.50 / 5
Głosów:8
StrategiczneEkonomiczne
Oficjalna Strona

Jeśli grałeś w takie gry jak plemiona czy travian, to Turos jest właśnie dla ciebie.

Turos to gra przeglądarkowa osadzona w średniowieczu. W grze wcielamy się w przywódcę małej wioski i próbujemy ją rozbudować tak by stała się potęgą w świecie gry.
Na start dostajemy 1 wioskę z 2 punktami populacji, którą rozbudowujemy i zdobywamy kolejne punkty populacji. Oczywiście z czasem zdobywamy kolejne wioski, którymi tak samo możemy zarządzać.
Przed rozpoczęciem potyczki musimy wybrać jedną z trzech nacji, które są dokładnie opisane przy rejestracji. Każde z plemion ma własne wady i zalety czy to w wojsku czy w budowlach, dlatego warto się zastanowić, która rasa będzie najlepiej pasował do naszego stylu gry.

Dostępne nacje:

* Rzymianie - Ze względu na wysoki poziom rozwoju, Rzymianie są mistrzami w budowie infrastruktury, a ich oddziały są niewątpliwie jedną z najlepszych
jednostek wojennych. Są one bardzo potężne zarówno w ataku i obronie. Aby osiągnąć taki poziom jednostek gracz musi przejść długi i kosztowny etap szkolenia. Armia Rzymska ma jedną wadę , jest łatwym celem dla kawalerii.

* Galowie - Galowie to ludność nastawiona przyjaźnie, znają wiele taktyk defensywnych
dzięki czemu mają najbardziej rozwiniętą obronę z całej gry. Dobrze rozwinięta jednostka konna bardzo pomaga w potyczkach między innymi graczami.
Galijscy poddani to bardzo dobrzy obrońcy jak i agresywni atakujący ( jeźdźcy ) , każdy kto lubi takie taktyki i potrafi wykorzystać potencjał Galijskich poddanych powinien wybrać właśnie nich.

* Teutoni - Pokolenie Teutonów (Krzyżacy) to bardzo agresywne i nie zdyscyplinowane plemię. Nie boją się śmierci i nie zważają na zagrożenie. Ciężkie zbroje i brak dyscypliny sprawia że wojska Teutońskie są wolne w porównaniu do reszty plemion.

W grze dostępnych jest 5 surowców za które rozbudowujemy swoje miasta i organizujemy wojsko. Dostępne surowce:

- Drewno
- Kamień
- Żelazo
- Żywność
- Złoto

Najważniejszym surowcem w grze jest złoto, które możemy pozyskać poprzez podatek z rąk poddanych, zaraz za złotem najważniejsze jest jedzenie, ponieważ wraz ze wzrostem naszej populacji w mieście (czyt. mieszkańców/pracowników/wojowników) licznik produkcji jego maleje. Reszta surowców czyli drewno, kamień i żelazo są na równi ze sobą. Brakujące surowce możemy dowolnie zamieniać na targu z innymi graczami lub poddanymi. Trzeba pamiętać że przy tym drugim tracimy jakiś % który nie jest stałą liczbą naszego wkładu.

Dostępnych mamy też 36 jednostek wojennych różnego rodzaju zaczynając na zwykłych legionistach, a kończąc na wielkich i ciężkich machinach oblężniczych czy liburnach.

Tytuł ten zasługuje na dużą uwagę ponieważ:

- Gra jest bardzo realistyczna. Stwierdzenie to mogę poprzeć kilkoma punktami. Pierwszy z nich to taki iż do wytrenowania jakiejś jednostki potrzeba nam ekwipunku (czyt. broni i zbroi). Drugi z faktów to przyrost pieniędzy. Do tej pory w grach tego typu były różnego rodzaju "kopalnie złota", natomiast w turos'ie przywódca danej osady ustawia wysokość podatku, który jest pobierany z kieszeni ludności. Trzeba pamiętać, im większy podatek tym mniejsze zadowolenie ludności, a im mniejsze zadowolenie ludności tym słabiej oni pracują a naszą osadę łatwiej podbić.

- Duży wybór. Założenie przy tworzeniu tej gry było takie: "Stworzyć grę w której gracz będzie wybierał co się stanie, a nie system gry." Myślę że poniekąd udało się to nam wykonać. Na początku gry wybieramy nację, która nam najlepiej pasuje. Jedna jest lepsza w walce wręcz, a druga w morskich bitwach. Później przychodzi czas na wybór podatku, jeżeli chcemy mieć dużo wojska to ustawiamy go na wysoki jednak trzeba pamiętać że wtedy nadstawiamy kark naszym wrogom. To samo tyczy się naszych pieniędzy, musimy wybrać czy zainwestować w przyszłość (kopalnie), czy w teraźniejszość (armie).


Do gry dodano także kilka innowacyjnych systemów, które opiszę poniżej:

System zadań - To specjalnie przygotowane zadania, które nie są przymusowe jednak dzięki nim można dużo zyskać. Zadania podzielone są na 4 kategorie:

* Ekonomiczne - Wybuduj jakiś tam budynek na jakiś poziom.
* Militarne - Zrekrutuj ileś tam wojska, ulepsz atak/obronę jakiejś jednostki na jakiś tam poziom, zniszcz wroga.
* Świąteczne - Rożne zadania związane ze świętami w życiu realnym.
* Inne - Zadania bardziej z opisem, przygodą.

Za wykonanie jakiegoś zadania zyskujemy różne nagrody w postaci surowców, wojska itp. i 1 do punktów zadań. Punkty zadań możemy wymieniać na punkty premium, natomiast punkty premium możemy zużyć w sklepiku gry.

System herosów - Na początku gry wybieramy jednego z pośród dziewięciu herosów, dla każdej nacji po trzy. Każdy z nich ma własną nazwę, opis fabularny i umiejętności, które musimy wyćwiczyć by działały.

System kart - Za punkty premium możemy kupować karty w sklepie. Każda karta ma różne właściwości, np:

* Karta bractwa - Dzięki niej możemy zmienić nazwę naszego bractwa (oczywiście jeżeli jesteśmy jej założycielem).
* Karta czarodziejskiej skrzyni - Losuje 1 z pośród wszystkich kart w sklepie i umieszcza ją w naszym inventarzu.

Zaawansowany system bractw - Każdy gracz po wybudowaniu w swoim mieście ambasady może założyć bractwo. Do bractwa można zapraszać innych graczy którzy na wzajem się wspierają. Innowacją w tym systemie jest magazyn bractwa i budowle bractwa:

* Magazyn bractwa - Rodzaj schowka w którym przechowywane są surowce wpłacane przez członków tego zgromadzenia.
* Budowle bractwa - Budynki bractwa, które zarząd zgromadzenia może ulepszać za surowce z magazynu bractwa. Każdy budynek daje bonus wszystkim członkom bractwa np. atak jednostek wojennych.

 


Dodany przez swiru12 około 14 lat temu


6 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube