World Of Battles
World of Battles należy do gier które można określić mianem MMORTS i pozwala nam toczyć potyczki z innymi fanami strategi z całego świata.
W grze mamy do wyboru jedną z dziewięciu ras, jednak w wersji beta go dyspozycji gracza oddano tylko sześć z nich, a mianowicie:
- Orcs (Orkowie)
- Undead (Nieumarli)
- Barbarians (Barbarzyńcy)
- Amazons (Amazonki)
- Dwarves (Krasnoludy)
- Knights (Rycerze, których frywolnie można nazwać rasą Ludzi)
W pełnej wersji zapowiedziano dodanie następujących ras:
- Beast-folk (Ludy Barbarzyńskie, w odróżnieniu od Barbarzyńców dostępne tu będą również jednostki pokroju Minotaurów, czy Wilkołaków)
- Elves (Elfy)
- Dark Elves (Mroczne Elfy)
Sama rozgrywka skupia się na epickich walkach, które toczyć będziemy przeciwko innym graczom, lub też w drużynach, oczywiście nie ma tu wielkiego, otwartego świata, wszytko dzieje się w tzw. pokojach, które tworzy gospodarz ustalając mapę, tryb rozgrywki oraz wymogi jakie mają spełniać poszczególni gracze/drużyny (by szanse były wyrównane).
Gdy już to wszytko zostanie ustalone, oraz znajdziemy śmiałków do wspólnej gry, przenosimy się w trym strategi w czasie rzeczywistym. Na początku mamy chwilę, by ustawić nasze wojska w odpowiednim dla naszych założeń taktycznych szyku, a następnie rozpoczyna się bitwa! Jednostki podzielone są na oddziały, które dzielimy na:
- piechotę lekką uzbrojoną w miecze
- piechotę ciężką uzbrojoną w miecze
- piechotę lekką uzbrojoną w piki
- piechotę ciężką uzbrojoną w piki
- kawalerię lekką
- kawalerię ciężką
- łuczników lekkich
- łuczników ciężkich
Oczywiście różnica pomiędzy jednostkami lekkimi, a ciężkimi polega na statystykach, ci pierwsi mają mniejszy współczynnik obrony, a większy ataku, natomiast jednostki ciężki odwrotnie. Różnica niby znikoma, ale jednak przy tworzeniu swojej armii należy uwzględnić strategie, a wtedy odpowiednie rozłożenia obrony i ataku jest sprawą kluczową.
Dodatkowo jednostki kawalerii potrafią przeprowadzić szarżę w oddziały wroga, wprawdzie same ponoszą straty, ale przeciwnicy padają po takich atakach bardzo szybko. Natomiast łucznicy ostrzeliwując dany oddział gradem strzał obniżają również jego morale, a co z tym idzie statystyki obrony i ataku, tak więc zanim rozpocznie się walka warto zaplanować strategię, bo długotrwały atak łuczników, czy też szarża kawalerii w naszą flankę może okazać się dla nas zgubna.
Sam mechanizm rozgrywki przypomina produkcję z serii "Total War", czyli nie starujemy pojedynczymi jednostkami, a całymi oddziałami, na które zresztą mamy spory wpływ, ponieważ po bitwie każdy oddział dostaje odpowiedni do jego wkładu w walkę zastrzyk doświadczenia, za które możemy podnieść jej statystyki oraz złoto, za które możemy zakupić nowe wyposażenie. Z czasem nasze jednostki awansują na kolejne poziomy, wiąże się z tym dostęp do nowego ekwipunku, który zmienia ich wygląd jak i statystyki. Możemy również wykupywać nowe sloty dla kolejnych oddziałów.
Jeśli chodzi o moje własne odczucia to gra potrafi zauroczyć, jednak po jakimś czasie czar pryska, być może dlatego, że nie jestem specjalnie entuzjastą strategi w czasie rzeczywistym, jeśli jednak czujesz w sobie żyłkę stratega i uniwersum gry Ci odpowiada, nie czekaj dłużej, to gra dla Ciebie!
by Cree
Uwaga: Gra została zamknięta i nie jest już dostępna.