Zentia
Zentia to nowe dzieło firmy ChangYou, która odznacza się dosyć ładną grafiką typu anime i małymi wymaganiami lecz o tym za chwilę. Cóż nie można powiedzieć na wstępie dużo o tej grze gdyż gra ta napakowana jest wieloma opcjami umilającymi rozgrywkę. Na początku zacznijmy od naszej postaci. Mamy do wyboru 8 klas postaci (!) oraz 20 tzw. „wybranych” którzy kiedyś byli nieśmiertelni. Zapewne domyślacie się że nie można wybrać stylu uczesania, twarzy itp.? Nasza postać może być zwykłym chłopakiem, czarnym, azjatą, napakowanym europejskim podróżnikiem, facetem w średnim wieku (oczywiście azjata), czy tez całkowitym staruchem.
Wracając do naszych klas postaci to mamy ich do wyboru aż 8 co urozmaica nam rozgrywkę. Możemy się stać:
-Vajra Guardian- tank który jako talizman (o tym trochę później) ma kamień dzięki któremu może przyzywać ducha który pomaga mu w obronie przyjaciół. Ogółem niskie obrażenia ogromna obrona.
-Raksha Warrior- ma troche mniej obrony niż tank wyżej ze zdolnością do zadawania wyższych obrażeń. Jego talizman to ogromny zwój dzięki któremu przyzywa boskie moce.
-Blade Warden- hybryda między atakiem i obroną. Jego talizmanem jest kilka ceremonialnych mieczy. Jest dobry w zwarciu ale dzięki mieczom które może tworzyć może atakować na odległość.
-Master Summoner- klasa która posiada największe zastosowanie gdyż posiada potwory które może przyzywać, może atakować na odległość, leczyć się, wskrzeszać innych itp. Jego talizman to kosz do ceremonii Taoist (nie wiem jak to się odmienia przepraszam).
-Fire Mage- pierwszy z magów który posiada ogromne obrażenia których celem jest jedna osoba kosztem oczywiście obrony. Jego talizman to Gourd.
-Stormlord- drugi mag. Jego czary skupiają się na większej grupie osób. Jego talizman to lustro. Wiadomym jest że ma słabą obronę.
-Divine Enchanter- posiada najlepsze czary leczące i wspomagające swoich towarzyszy kosztem ataku i obrony. Jego talizman to Banner.
-Dark ravenant- to trzecia postać lecząca która już potrafi się bronić. Używa duchów którymi zadaje wysokie obrażenia plus efekt Damage over Time. Może przemienić się w duszę. Jego talizman to dzwonek.
Teraz wspomniane wyżej talizmany. To przedmiot inny dla każdej klasy dzięki któremu może używać swoich umiejętności. Oczywiście poza talizmanem który daje też trochę umiejętności posiadamy swoją do walki.
Lecz wybór klasy to nie jedyny plus tej gry. Otóż ta to nie typowa grand jak to we wschodnich grach zawsze było. Tutaj expimy za pomocą questów które są łatwe do zrobienia gdyż system praktycznie prowadzi nas za rękę.
Poza tym w grze istnieje obszerny system petów i mountów. Możemy złapać wszystko co biega sobie poza miastem i jeździć na tym lub używać go jako peta co nie jest nowością. Ale pety te dają pasywne bonusy do różnych statystyk a z czasem nauczą się innych umiejętności.
Mounty można podzielić na 4 podtypy gdzie wyróżniamy: Lądowy (szybko porusza się po lądzie), wodny (szybki w wodzie), grupowe(którymi jeździ większa grupa osób) oraz bitewne (olbrzymie użyteczne w PvP). Mounty te z czasem dostają poziomy dzięki którym mogą się nauczyć nowych umiejętności.
Oprócz tego istnieje system mini gier gdzie można wydropić lub dostać przedmiot który uaktywnia daną grę. Gier jest bardzo dużo od znajdowania różnic w obrazkach po strategiczną potyczkę między krabami a ślimakami.
W Zentii znajdziemy też dosyć rozbudowany system craftu lecz o nim się niestety nie rozpiszę.
Oczywiście jest też bardzo szeroko rozbudowane PvP (na mountach czego jeszcze nie widziałem) oraz instancje których jest dosyć sporo.