“Ethyrial to żart”. Gra okazała się bugiem i zostanie zresetowana
W poniedziałek na rynku pojawił się Ethyrial: Echoes of Yore – sandboxowy hardkorowy MMORPG, który czerpie całymi garściami z takich tytułów jak Tibia, Albion Online czy Old School RuneScape.
Niestety, mimo bardzo dużego zainteresowania (które przytłoczyło producentów), cała reszta okazała się pasmem porażek i zaniedbań.
Problemy z zalogowaniem się, brak możliwości stworzenia postaci, randomowe usuwanie postaci graczy, ciągłe disconnecty, ogromne lagi, bugi z duplikacjami, pobieranie dodatkowych opłat za Premium lub mikrotransakcje, nagle spadające fpsy… lista wad Ethyrial jest bardzo długa i nic dziwnego, że gra zbiera ogromny hejt na Steamie.
Obecnie jest to tylko 25% pozytywnych recenzji. Czyli słabo, bardzo słabo.
Ale prawdziwa bomba nadeszła dopiero dzisiaj rano. Twórcy gry poinformowali o całkowym resecie i relaunchu Ethyrial. “12 maja serwery zostaną zresetowane i wszyscy rozpoczną grę od nowa”.
Dość powiedzieć, że poziom zainteresowania grą Ethyrial: Echoes of Yore przytłoczył nas na wiele sposobów i chcemy zacząć od podziękowania wszystkim, którzy udzielili nam wsparcia, pobierając grę i grając w nią z całych sił. Dzięki.
Chcielibyśmy przeprosić za trudny start i późniejsze problemy, które mieliśmy. Od problemów z logowaniem po błędy powodujące psucie gry, a nawet dzisiejsze zaskoczenie, jakim były zduplikowane transakcje. Nie jest niespodzianką, że każdy z tych problemów sprawił, że gra i uruchamianie gry były dla was wszystkich niezwykle niestabilne, a my chcemy wam to wynagrodzić najlepiej, jak potrafimy.
Poza tym naciskamy przysłowiowy przycisk resetowania, aby naprawić tę rozczarowującą premierę.
12 maja serwery zostaną zresetowane i wszyscy rozpoczną grę od nowa. Tak, robimy pełne czyszczenie i właściwie restartujemy grę 12 maja. Do tego czasu gracze będą mile widziani w grze, aby pomóc nam zidentyfikować dodatkowe problemy, a także potwierdzić, że bieżące problemy zostały rozwiązane.
Wszyscy gracze z aktywną subskrypcją do 12 maja otrzymają 2 tygodnie czasu gry na swoim koncie, aby nadrobić czas stracony między premierą a 12 maja. Dodatkowo wszystkie konta otrzymają specjalną wiadomość „Przeżyłem start!” kosmetyk, który będzie przedmiotem specjalnym, który zostanie odpytany przez społeczność w późniejszym terminie.
Jeszcze raz bardzo przepraszamy za problemy, których wszyscy doświadczyliście podczas tej premiery i bardzo dziękujemy za dotychczasową cierpliwość. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby ci to wynagrodzić. Mamy nadzieję, że wytrzymacie i pozwolicie nam naprawić statek i sprawić, że będzie to doświadczenie, na które czekaliśmy przez wszystkie lata pracy nad tym projektem.
Tak to niestety jest z niszowymi niskobudżetowymi produkcjami MMORPG. Mogą być fajne, grywalne, ale niestety pewnych barier – technologicznych – nie da się przeskoczyć.
Szkoda, bo po 12 maja trudno będzie wyrzucić z pamięci te wszystkie niepowodzenia.