„Old School RuneScape żyje bardziej niż kiedykolwiek”. 20 nowych serwerów w drodze

Dodany przez guru 3 dni temu
7 1220
„Old School RuneScape żyje bardziej niż kiedykolwiek”. 20 nowych serwerów w drodze

Popularność Old School RuneScape nie spada. Ona cały czas rośnie.

To z kolei wymusza na Jagex otwieranie nowych serwerów (aby pomieścić wszystkich chętnych i zapewnić im godne warunki do zabawy).

W ciągu ostatnich trzech tygodni otwarto 43 nowe światy, a w najbliższym czasie Jagex otworzy kolejne 20 serwerów (głównie dla Amerykanów).

Równocześnie twórcy OSRS będą monitorować sytuację i jeśli zajdzie taka potrzeba reagować (otwierać światy) w innych regionach.

  • Kontynuujemy wprowadzanie nowych światów, ponieważ zapotrzebowanie graczy stale rośnie. Będą one dodawane stopniowo, aby pomóc nam monitorować wydajność i uniknąć przeciążenia obecnych możliwości. W przyszłym tygodniu planujemy dodać kolejne 20 światów w USA!
  • Modernizujemy naszą infrastrukturę, aby usunąć ograniczenia i dać każdemu światu więcej przestrzeni. Prace trwają, a postępy zbliżają się do końca!
  • Uruchamiamy hosting w chmurze, zaczynając od wschodniego wybrzeża USA, aby zapewnić lepszą skalowalność i zabezpieczyć naszą architekturę serwerową na przyszłość. Planujemy to zrobić w ciągu najbliższego miesiąca.

Szczegóły TUTAJ.

W tym samym poście Jagex wyjaśnia, dlaczego nie może po prostu podwoić liczby światów OSRS. Brytyjczycy muszą to robić ostrożnie (partiami). Chodzi o ograniczenia technologiczne, które mogłyby spowodować spadek wydajności OSRS. 

Przydzielenie większej liczby procesorów wirtualnych niż fizycznych nazywa się nadmiernym przydzielaniem mocy obliczeniowej (overcommitting) i, choć jest to powszechne w środowiskach zwirtualizowanych, zbyt wysokie zwiększenie tego stosunku wpłynie na wydajność świata, ponieważ wiele obciążonych maszyn wirtualnych konkuruje o wykonanie zadań na skończonej puli procesorów fizycznych.

Nazywanie naszych serwerów „światami gry” to trafny opis, ponieważ każdy serwer dosłownie symuluje cały świat Gielinoru. To ogromny świat, z dziesiątkami tysięcy postaci niezależnych (NPC) i nawet 2000 graczy! Ci NPC muszą się przemieszczać, gracze muszą dostać się do swoich banków, a ścięte przez nich drzewa muszą się odradzać!  Świat gry ma mnóstwo pracy do wykonania w każdym takcie, a jednym z naszych zadań jest zapewnienie, że wszystko dzieje się jak najszybciej. Wielu z Was wie, że takt gry trwa 0,6 sekundy, ale aby gra działała responsywnie, dążymy do tego, aby rzeczywisty czas przetwarzania był znacznie krótszy.

 


7 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube