10 najchętniej oglądanych gier MMO na Twitchu
Ludzie nie tylko grają w gry, ale także je oglądają.
Maj 2021 był najlepszym miesiącem w historii Twitcha. Tamtejsi widzowie obejrzeli w sumie 2,2 mld godzin w serwisie, co stanowiło wzrost o 37% rok do roku.
Najpopularniejszą kategorią, jak się pewnie domyślacie, był “Just Chatting”, w którym to dominowały piękne streamerki prezentuje swoje walory w jacuzzi lub basenach. Dopiero potem Twitch poszedł po rozum do głowy i zrobił dla tych kontrowersyjnych transmisji oddzielną kategorię.
A jak na tym tle wypadają gry MMORPG? Średnio, bardzo średnio, chociaż to akurat nie jest żadną niespodzianką. Nasz gatunek nie jest zbyt atrakcyjny, jeśli chodzi o streamowanie. Oglądanie, jak ktoś bije mobki czy craftuje przedmioty nie należy do przyjemnych czynności.
Zrobiliśmy jednak listę 10 Gier MMO, które posiadają – OBECNIE!!! – najwięcej widzów na Twitchu. Czyli są najchętniej oglądanymi produkcjami.
(ranking dotyczy ostatnich 7 dni)
1. World of Warcraft
- Miejsce globalnie: 11
- Średnia widzów:48k
- Trend: 18,5% w dół
World of Warcraft jest jaki jest, ale jeśli chodzi o zainteresowanie widzów na nie ma sobie równych. Na pewno spora w tym zasługa “Asmongolda” (który odpowiada za połowę ruchu gry na Twitchu), ale nie tylko. Magia WoW-a nadal działa na wyobraźnię.
2. Final Fantasy XIV
- Miejsce globalnie: 39
- Średnia widzów: 9k
- Trend: 30,5% w górę
Duży wzrost zanotował Final Fantasy XIV, chociaż tutaj jest to spowodowane premierę nowego patcha (kończącego “Shadowbringers”) oraz niedawnej promocji, dzięki której mogliśmy kupić FFXIV w bardzo niskiej cenie. Widocznie gracze chcieli wiedzieć, z czym mają do czynienia i dlatego dużo chętniej oglądali “czternastkę”.
3. Destiny 2
- Miejsce globalnie: 41
- Średnia widzów: 8,6k
- Trend: 9,4% w dół
Jeśli Bungie uznaje Destiny 2 to kategorii MMO (“Destiny 2 to gra akcji MMO, osadzona w jednym, stale ewoluującym świecie”), to my także. Trzecie w rankingu z optymistycznymi prognozami na przyszłość, bo przed nami kolejne dodatki.
4. Lost Ark Online
- Miejsce globalnie: 43
- Średnia widzów: 8,1k
- Trend: 13,1% w dół
Zapowiedź anglojęzycznej wersji spowodowała, że Lost Ark Online wyszedł z podziemi i stał się jedną z najchętniej oglądanych gier MMORPG na Twitchu. Co ciekawe, jest to wynik osiągnięty pomimo obowiązującego NDA w Technicznej Alfie. Widzowie skupili się na oglądaniu potyczek z Rosji i Korei Południowej.
5. Old School RuneScape
- Miejsce globalnie: 52
- Średnia widzów: 6,1k
- Trend: 8,2% w dół
Archaiczna grafika, rozgrywka oparta na nudnym klikaniu, a mimo tego OSRS notuje bardzo dobre wyniki na Twitchu. To zasługa oddanej społeczności, która ma w <brzydkie słowo) jak wygląda Old School RuneScape, skupiając się na niesamowitym klimacie i grywalności.
6. World of Tanks
- Miejsce globalnie: 56
- Średnia widzów: 5,4k
- Trend: 2,3% w górę
“Legendarna gra MMO z czołgami” także nie może narzekać. Mimo 10 lat na rynku i ogromnej krytyce jaka spadła po steamowej premierze, World of Tanks nadal jest oglądany przez tysiące osób.
7. Black Desert
- Miejsce globalnie: 59
- Średnia widzów: 5,3k
- Trend: 15,9% w dół
Black Desert to przeciwieństwo Old School RuneScape. Bardzo ładny i bardzo dynamiczny tytuł, który rzeczywiście może się podobać na transmisjach. Mimo wszystko BDO znajduje się za plecami OSRS, choć to może się zmienić (przed nami premiera nowej klasy).
8. Tibia
- Miejsce globalnie: 75
- Średnia widzów: 3,9k
- Trend: 8,4% w dół
Jest i nasza Tibia, która może i łapie się do TOP10 najchętniej oglądanych MMO na Twitchu, ale mimo wszystko jest to wynik osiągnięty wyłącznie dzięki Brazylijczykom oraz Polakom, którzy są stremerami i równocześnie odbiorcami contentu. Próżno szukać tutaj jakichś anglojęzycznych live’ów.
9. Elder Scrolls Online
- Miejsce globalnie: 77
- Średnia widzów: 3,8k
- Trend: 4,5% w górę
Elder Scrolls Online miał dobry początek miesiąca (premiera Blackwood), ale teraz wraca na swój normalny poziom, czyli średnią widzów w okolicach 3-4 tysięcy. Nie jest to ani dobry, ani zły wynik.
10. MapleStory
- Miejsce globalnie: 91
- Średnia widzów: 2,9k
- Trend: 9,1% w dół
Stawkę zamyka MapleStory, czyli gra, która od piętnastu lat utrzymuje się na szczycie i która regularnie zarabia miliony dolarów dla Nexona. Największą popularnością MS cieszy się w Korei Południowej, ale u nas także ma oddaną i liczbą społeczność fanów.
Na dalszych miejscach mamy:
- Phantasy Star Online 2
- Warframe
- Lineage 2
- Conqueror’s Blade
- Guild Wars 2
- Albion Online
- Star Citizen
- RuneScape
- Knight Online
- War Thunder