10 najlepiej zarabiających gier MMORPG w 2009
Magazyn Forbes przyjrzał się grom MMO/MMORPG, które zarobiły najwięcej kasy w 2009 roku. Pierwsze miejsce nie będzie dla nikogo zaskoczeniem, natomiast kolejne z pewnością tak. W zestawieniu mamy dziesięć pozycji i z tego aż dziewięć to produkcje azjatyckie: pięć Chińskich gier (czy to co chińskie też wam się źle kojarzy?), trzy Koreańskie produkcje i jedna Japońska.
Oto lista:
1. World of Warcraft
Developer: Blizzard Entertainment (USA)
Uruchomiona: 2004r
Dochód w 2009: miliard dolarów amerykańskich
2. Fantasy Westward Journey
Developer: NetEase (Chiny)
Uruchomiona: 2004r
Dochód w 2009: 400 mln dolarów amerykańskich
3. Perfect World
Developer: Perfect World (Chiny)
Uruchomiona: 2005
Dochód w 2009: 300 mln dolarów amerykańskich
4. Lineage I & Lineage II
Developer: NCsoft (Płd. Korea)
Uruchomiona 1998 and 2003
Dochód w 2009: 270 mln dolarów amerykańskich
5. Dragon Oath
Developer: Changyou (Chiny)
Uruchomiona 2007
Dochód w 2009: 250 mln dolarów amerykańskich
6. Aion
Developer: NCsoft (Płd. Korea)
Uruchomiona 2008
Dochód w 2009: 230 mln dolarów amerykańskich
7. MapleStory
Developer: Nexon Corp. (Płd. Korea)
Uruchomiona 2003
Dochód w 2009: 200 mln dolarów amerykańskich
8. ZT Online
Developer: Giant Interactive (Chiny)
Uruchomiona 2006
Dochód w 2009: 190 mln dolarów amerykańskich
9. The World Of Legend
Developer: Shanda Interactive Entertainment (Chiny)
Uruchomiona 2003
Dochód w 2009: 150 mln dolarów amerykańskich
10. Final Fantasy XI
Developer: Square Enix (Japonia)
Uruchomiona 2002
Dochód w 2009: 117 mln dolarów amerykańskich
Większość azjatyckich produkcji to gry free2play z opcją płatnego rozszerzenia konta bądź możliwością zaopatrywania się w specjalnych item shopach. Według badań chińskie gry nie mają oszałamiającej ilości graczy, a tak potężne zarobki biorą się z bardzo dużego zainteresowania graczy wyżej wymienionymi opcjami (shop, dodatki).