2021 rok był dla gier MMORPG…

Od razu przejdźmy może do wyników naszej ankiety.

Zdecydowana większość głosujących (aż 59%) uznała 2021 rok za słaby rok dla całego gatunku MMORPG. No i trudno się temu dziwić, bo nie był to taki rok, jakiego oczekiwaliśmy jeszcze dwanaście miesięcy temu.
Złożyło się na to kilka czynników. Po pierwsze, wiele obiecanych nam gier zostało przesuniętych w czasie (np. Lost Ark Online, Broken Ranks, Corepunk itd.), przez co lista wydanych tytułów znacznie się uszczupliła.
Po drugie, trzeba także wziąć pod uwagę całe zawirowanie z New World, który wystartował z naprawdę wielkiego “C”, aby potem z hukiem spaść na ziemię. W tym przypadku także możemy czuć pewne rozczarowanie.
Ponadto wyniki popularności Elyon czy Swords of Legends Online – czyli dwóch największych tytułów 2021 obok New World – także pozostawiają wiele do życzenia.
Trochę łagodniejszym okiem spojrzało 30% ankietowanych, uznając 2021 rok za “średni” rok. I to jest chyba bliższe prawdy, bo pomimo masowych opóźnień otrzymaliśmy kilka naprawdę ciekawych tytułów.
A tylko 11% osób jest zadowolonych z poprzedniego roku. No cóż…
Dziękujemy za wszystkie głosy i zapraszamy do nowej ankiety.