3,5 miliona nowych graczy przybyło do DayZ w tym roku
Od bohatera do zera, od zera do bohatera – tak wygląda(ła) dotychczasowa historia DayZ.
Gra wystartowała w 2013 roku i do razu osiągnęła gigantyczną popularność. Była to jedna z pierwszych gier survival-MMO na rynku, więc ludzie byli bardzo ciekawi końcowego efektu.
Niestety, Bohemia Interactive stała się zakładnikiem własnego sukcesu. Aktualizacje do gry (z obiecaną zawartością) pojawiały się baaaaaaaardzo rzadko, a przedłużający się Early Access powodował irytację, wściekłość, aż w końcu hejt w stronę DayZ. Był czas, gdy DayZ stał się pośmiewiskiem całego internetu, gdzie poważnie zastanawialiśmy się nad przyszłością gry.
Wtedy jednak ludzie z Bohemia Interactive wzięli się mocno do roboty. Aktualizacje mocno przyśpieszyły, poprawiła się komunikacja z fanami, a sama gra doczekała się oficjalnej premiery. Od tego momentu DayZ stawał się coraz lepszy i coraz popularniejszy.
Efekt? Rok 2021 okazał się pod kilkoma względami rekordowy. Sprzedano ponad 3,5 miliona egzemplarzy, a gra dwukrotnie – raz w styczniu, raz w listopadzie br. – biła rekordy równocześnie zalogowanych osób na Steamie.
Szczegóły TUTAJ.
Czy trend utrzyma się w następnym roku? Zobaczymy.