32 mln złotych w błoto? TRAHA zalicza bolesną porażkę
Nie wszystkie południowokoreańskie gry okazują się hitami.
Najlepszym tego przykładem jest TRAHA – wielki wysokobudżetowy MMORPG na urządzenia mobilne, który miał odnieść wielki sukces (finansowy i nie tylko). Sama akcja promocyjna gry pochłonęła 10 miliardów Wonów (ok. 32 mln złotych).
Do jednej z reklam zatrudniono nawet Chrisa Hemswortha (filmowego Thora z „Avengers”), a sam aktor promował TRAHĘ swoją twarzą (na bannerach itd.).
Nic to nie dało. TRAHA zajmuje obecnie 57. miejsce na liście najpopularniejszych gier online w Korei Południowej. Graczy jest mało, przychody spadają, a zespół produkcyjny gry skurczył się właśnie ze 130 do 50 osób.
I to wszystko jeszcze przed globalną/anglojęzyczną premierą, która niby była planowana, ale która – odpukać – może nigdy nie dojść do skutku.
Płakać nie będziemy (mobilnych gier MMORPG jest u nas pod dostatkiem), ale mimo wszystko współczujemy TRAHA i jego producentom.