5 najlepszych gier MMORPG z 2010 roku, które wciąż są na topie

D1 horz

2010 był wspaniałym rokiem dla gatunku MMORPG, o czym przekonacie się już za chwilę. 

Przed wami 5 najlepszych tytułów z tamtego okresu! 


5. All Points Bulletin

(data premiery: 29 czerwca 2010)

Mimo że od premiery All Points Bulletin to jedyny godny uwagi „GTA MMORPG” na rynku. I naprawdę nie ma znaczenia, że od premiery gry minęło prawie dziesięć lat. Grafika wciąż daje radę, aczkolwiek w planach jest przesiadka na lepszy (ładniejszy) silnik. 

Duże miasto, gangi, wyścigi uliczne, strzelaniny, policjanci – to wszystko (i jeszcze więcej) znajdziemy w All Points Bulletin. Polecamy!

4. Star Trek Online

(data premiery: 2 lutego 2010)

Piszemy o tym przy każdym newsie związanym ze Star Trek Online, ale nie zaszkodzi napisać jeszcze raz. Star Trek Online to fantastyczny MMORPG skierowany nie tylko do fanów serii. To również bardzo popularny (obok Neverwinter Online najbardziej zaludniony tytuł od Cryptic Studios/Perfect World Entertainment) i bardzo grywalny produkt, który w niesamowity sposób łączy ze sobą standardową rozgrywkę (osadzoną na planecie) z kosmicznymi walkami. 

Dużą zaletą Star Trek Online jest również dojrzała społeczność. Trudno tutaj znaleźć osoby poniżej 20. roku życia, a co za tym idzie  „krzyczących” dzieciaków. 

3. Vindictus

(data premiery: 13 października 2010)

Jaka gra ma najlepszy system walki wśród MMORPG? Black Desert Online? Niekoniecznie. Większość osób bez mrugnięcia okiem wskazałaby Vindictusa… i chyba mieliby rację, bo trudno znaleźć drugi taki combat system, który jest nie tylko dynamiczny, ale też bardzo zręcznościowy i satysfakcjonujący. Vindictus ma jednak więcej zalet. Ciekawie skonstruowany świat, kapitalnych bossów, no i spore zróżnicowanie, jeśli chodzi o grywalne klasy (w sumie mamy kilkanaście różnych postaci). 

2. Allods Online

(data premiery: 21 października 2010)

Jeden z dwóch najlepszych WoW-podobnych tytułów dostępnych obecnie na rynku. Rosjanom z Astrum Nival (Allods Online nie powstał w Korei Południowej czy Japonii) udało się stworzyć naprawdę fajnego MMORPG z mnóstwem ras i klas postaci (7 ras, 10 klas). I wcale nie potrzebowali do tego sporo gotówki. Budżet Allods wyniósł „tylko” 12 mln dolarów, co przy obecnych standardach nie jest niczym wielkim. Tym bardziej, jeśli porównamy sobie grywalność 12-milionowego Allods Online do 60-milionowego Bless:)

1. Dungeon Fighter Online

(data premiery: 9 czerwca 2010)

Nie mieliśmy wątpliwości, jaki tytuł zasługuje na pierwsze miejsce. 600 milionów zarejestrowanych użytkowników i status „najlepiej zarabiającej gry online” mówią same za siebie. Przed wami Dungeon Fighter Online, który w 2010 roku zadebiutował na „zachodnim” rynku. Nie od razu odniósł sukces. Dopiero po jakimś czasie Amerykanie i Europejczycy przekonali się o tym, o czym Azjaci wiedzieli od dawna. 

I niech instancjonowany świat i prosta pikselowa grafika nie będą waszymi hamulcami. Dungeon Fighter Online posiada mnóstwo contentu (i jeszcze więcej postaci), ale trzeba mu dać szansę. Z każdym kolejnym dniem będziecie kochać DFO jeszcze bardziej. 

Zobacz także

14 komentarzy