85% pozytywnych recenzji. Project Gorgon zmienił expienie w grze
Ostatnia aktualizacja w grze wprowadziła największe zmiany w systemie expienia… od wydania Project Gorgon.
Przerobiono krzywą expa, skalowanie oraz ogólne wartości, które otrzymujemy za zabijanie potworków w grze.
Przeróbka krzywej:
Dostosowaliśmy krzywą poziomów XP w walce, tak abyście potrzebowali DUŻO więcej XP, aby awansować na każdy poziom, a potwory są warte znacznie więcej XP na każdym poziomie. Celem jest zachęcenie graczy do walki z potworami zbliżonymi do ich poziomu. Liczba potworów tego samego poziomu, które musisz zabić, nie zmieniła się. Innymi słowy, gdy jesteś na poziomie 80, zabicie stu potworów na poziomie 80 przesunie pasek XP o tyle samo (lub bardziej prawdopodobnie) w kierunku poziomu 81, jak poprzednio.
Więc co się zmieniło? Poprzednio, zamiast zabijać te 100 potworów na poziomie 80, można było zabić 250 potworów na poziomie 40, aby uzyskać taką samą ilość PD. Gracze często uważali, że jest to o wiele łatwiejsze i szybsze niż walka z potworami na tym samym poziomie, więc gracze mieli tendencję do zbyt długiego przebywania na tych samych obszarach łowieckich niskiego poziomu.
Przeróbka wartości PD:
Wykonaliśmy również dużo pracy, aby nagrody PD za potwory były bardziej logiczne i sprawiedliwe. Kwoty PD dla potworów były wcześniej dość arbitralne i skupiały się głównie na ilości zdrowia potwora. To spowodowało, że potwory „glass cannon”, które są jednymi z najbardziej śmiercionośnych, były warte żałosne ilości PD, podczas gdy potwory zadające obrażenia były warte od 200% do 300% więcej. Wszystkie wartości PD potworów zostały zmienione, aby uwzględnić zdrowie, pancerz, obrażenia i cechy specjalne (takie jak uniki).
Skalowanie:
Teraz, gdy PD potworów skalują się nieliniowo, potrzebujemy też limitu na zdobywanie PD powyżej twojego poziomu. Dlaczego? Rozważmy przypadek, w którym gracz na wysokim poziomie tworzy grupę z nowicjuszem: potwory na wysokim poziomie są teraz warte tyle PD, że nowicjusz awansowałby natychmiast o 10+ poziomów za pokonanego potwora! Nie uważamy, że „noszenie” nowicjuszy przez graczy na wysokim poziomie jest złe, ale muszą istnieć rozsądne ograniczenia.
Teraz, jeśli pokonany potwór jest o ponad 5 poziomów wyższy niż jedna (lub obie) z twoich aktywnych umiejętności bojowych, ilość zdobywanych PD za tę umiejętność jest zmniejszona. Jeśli potwór jest o 25+ poziomów wyższy od twojego poziomu umiejętności, zdobywasz 0 PD w tej umiejętności.
To chyba logiczne zmiany, które powinny jeszcze bardziej zwiększyć – i tak już wysoką – grywalność Project Gorgon.
No właśnie, Project Gorgon to jeden z najlepiej ocenianych MMORPG-ów na Steamie (85% pozytywnych recenzji). Niszowy, oldschoolowy, ale bardzo chwalony produkt (z tysiącami aktywnych graczy), za którym stoją weterani np. EverQuest czy Asheron’s Call.
Gra kosztuje 143 zł, ale istnieje darmowy trial.
Zapraszamy TUTAJ.