ArcheAge nie powaliło Koreańczyków na kolana: sprzedaże poniżej oczekiwań, zwolnienia w XLGames
Innymi słowy panowie z XLGames zapoznali się z okrutnymi prawami rynku. ArcheAge to chyba pierwsze prawdziwie sandboxowe MMORPG, które prezentuje się lepiej niż kanciate piksele, ale po kilku miesiącach od premiery w Korei gra nie spełniła oczekiwań twórców odnośnie sprzedaży.
Czy to wina początkowej wysokiej ceny pudełka i abonamentu, czy to brak standardowego grindu, czy po prostu niedoszlifowania ArcheAge, fakty są takie, że nie wyszło i dlatego spora część ekipy zajmującej się grą pożegnała się ze studiem.
Co ciekawe ta sama gra w Japonii święci sukcesy i nadal trzyma się systemu pay-to-play, podczas gdy w Korei mają już free-to-play. Może po prostu sandbox nie trafia tym ostatnim w gusta.
Anglojęzyczną wersją ArcheAge zajmuje się Trion Worlds, ale oni również byli w ostatnim czasie przedmiotem masowych zwolnień, także ciężko spekulować na temat daty premiery.
*Ozonek