Ciekawe, choć niezbyt odkrywcze statystyki. Po miesiącu nowo otwarty MMORPG ma już tylko 20% graczy (z pierwszego dnia), a po roku 6%
Niezbyt zaskakujące statystyki, bo wszyscy doskonale wiemy, że po pierwszych dniach „booomu” na nowego MMORPG’a, następuje spadek graczy, spadej liczby osób online i spadek logowań. Fajnie jednak, że teraz mamy to przedstawione czarno na białym i to w formie wykresów.
Raport przygotowała firma SuperdataResearch, która ma już w swojej kolekcji wiele MMORPG’owych badań.
Najpierw diagramy, na których widać spadającą liczbę osób od dnia premiery. Na niebiesko dni, na pomarańczowo miesiące. 66% po trzecim dniu, 42% po tygodniu, zaś po miesiącu nowo powstały MMORPG ma już tylko 20% bazy z pierwszego dnia. A tylko 6% zostaje po roku. Mało.
To samo z innymi danymi:
Oczywiście nie zdradzono, jakie tytuły były brane pod uwagę, choć wiadomo wszystkie należą do kategorii Free2Play. To akurat jasne, bo w tej grupie tylko kilka gier MMO (Warframe, PoE itd.) może się poszczycić ciągłą, wysoką, czasami nawet wzrostową tendencją do aktywności użytkowników. Dla przypomienia: Path of Exile pobił swój rekord CCU… półtora roku po premierze. Jego więc ta statystyka nie dotyczy.
guru