Czym będziemy płacić w Gloria Victis? I co ma z tym wspólnego Tibia?
Oj, guru, a ty znów z tą Tibią…
No bo wszystko wskazuje, że w Gloria Victis będzie to identyczne jak w przupadku Tibii, ale od początku.
Każda nacja w GV będzie miała inną walutę.
Etheryjczycy i Ludzie z północy
• 1 Grzywna = 25 Wiardunków
• 1 Wiardunek (1/25 Grzywny)
• 1 Skojec (1/50 Wiardunku)
• 1 Moneta (1/50 Skojca)
Askowie i Nuncjanie
• 1 Dinar = 25 Dirhemów
• 1 Dirhem (1/25 Dinara)
• 1 Fels = (1/50 Dirhema)
• 1 Drachma (1/50 Felsa)
Jednak we wspólnych miastach będziemy płacić złotem (goldem).
Waluty wspólne
• 1 gram złota = 2 Grzywne/Dinar
• 1 kilogram złota = 2000 Grzywnych/Dinarów
I tu dochodzimy do Tibii, bo twórcy chcą, aby to właśnie gracze wybrali, jaki SYSTEM WYMIANY MONET będzie obowiązywał w ich MMORPG. Czy taki, w którym „pieniądze” nic nie ważą i automatycznie zamieniają się na wyższe nominały, czy ten, który obowiązuje obecnie u Tibijczyków, czyli:
Monety, które posiada gracz nie zamieniają się automatycznie w plecaku i każda z nich posiada określoną wagę. Gracz wymienia lub rozmienia monety u specjalnych NPC takich jak: poborca podatków lub tzw. cinkciarz. W momencie, gdy gracz osiągnie maksymalny udźwig zmuszony będzie udać się do specjalnego NPC w celu wymiany monet na wyższy nominał lub do depozytu, by zwiększyć udźwig swojej postaci. Gracz musi samodzielnie przeliczać monety podczas handlu z drugim graczem i sam decydować, jakim nominałem płaci. Zaletą tego systemu będzie urozmaicony system ekonomiczny przypominający handel wymienny oraz odwzorowanie jak najbardziej realistycznego świata.
Z ankiety wynika jasno, że opcję nr 2 chce więcej osób. Macie inne zdanie? Zapraszam do głosowania (TU).
guru