EverQuest Next ciąg dalszy: znamy klasy i rasy postaci, skill i character system jak w Guild Wars 2, wymagania sprzętowe, które pozwolą uruchomić grę na 5-letnich komputerach
To może zaczniemy od potwierdzonych postaci. Najpierw rasy:
Dwarf
Human
Ogre
Elf
Dark Elf
Kerran
A teraz klasy. Na razie tylko pięć, choć w sumie ma ich być prawie 40:
Rogue
Warrior
Tempest
Blademaster
Wizard
Ciekawiej, choć dużo mniej ekscytująco przedstawia się skill & character system w EverQuest Next. Dostaniemy coś podobnego do Guild Wars 2, co dla wielu osób (nie tylko mnie, wystarczy spojrzeć na komentarze np. TU) jest naprawdę wielkim rozczarowaniem. Nie będzie typowych tanków, nie będzie typowych healerów, nie będzie agrowania, tauntowania, ani niczego podobnego. Każdy będzie odpowiadał za SIEBIE i swoje bezpieczeństwo. Co więcej, jedna postać będzie posiadała zaledwie kilka umiejętności: 4 weapon abilities and 4 character abilities, a te character podzielą się jeszcze na dodatkowe kategorie np. movement, ofensywne, defensywne oraz utility.
Blademaster: 4 offensive abilities
Rogue: 2 offensive 2 utility
Wizard: 2 movement 1 defense 1 offense
Tempest: 2 movement 1 offense 1 utility
Zapomnijcie więc o drzewkach umiejętności i wielkich ilościach skilli, takich jak np. w WoW’ie. Klasy będziemy mogli oczywiście łączyć, ale „przełączanie” między nimi będzie następować tylko poza walką. A łączenie nie zwiększy nam abilities, niestety.
Na koniec wymagania sprzętowe. Według Sony Online Entertainment, EverQuesta Next będzie znacznie lepiej „skalowany” od PlanetSide 2, dlatego powinniśmy go uruchomić nawet na 5-letnim komputerze.
Our goal is to be able to allow people with 4 or 5 year old machines to be able to play.
Uprzedzam komentarze: tak, pójdzie mi:)
Co wy na to? Ja to czarno widzę, jak wyobrażę sobie mojego Wizard ze skillem do Teleportu, jednym dashem, trzema atakującymi atakującym oraz trzema defensywnymi, rzekomo.
guru