Final Fantasy XIV - zostajemy rzemieślnikami, czyli crafting w ARR
Gathering oraz crafting były i będą wyjątkowo istotnyme w Final Fantasy XIV. Przytoczę pewne liczby. Przed remake w grze było 8 klas rzemieślniczych i 3 klasy zbieraczy na 7 klas zajmujących się stricte walką.
FFXIV oferuje bardzo otwarty system, w którym możemy wyszkolić wszystkie 20 profesji na jednej postaci. Wystarczy wziąć kilof w dłoń i trenujemy górnictwo, przyklękniemy nad kowadłem i tworzymy ekwipunek, wyciągniemy lancę i wybijamy co się da. Każda rola ma swój osobny poziom i prawie żaden gracz nie ogranicza się do zaledwie jednej klasy.
Do tej pory gathering odbywał się jako swego rodzaju minigierka, ale jak widzicie powyżej, twórcy postanowili odejść od tego rozwiązania. Trochę szkoda, ale teraz jest to znacznie bardziej przejrzyste.
Co do craftingu, to zmiany są naprawdę olbrzymie. Tworzenie przedmiotów było bardzo czasochłonne ze względu na bezsensowny i powolny interfejs użytkownika. W Realm Reborn zostaną zachowane zasady, ale całość idzie znacznie sprawniej.
Z innej beczki: zapisy do testów alpha kończą się 17 grudnia, więc kto jeszcze tego nie zrobił - zapraszam tutaj.
(Re-)Premiera Final Fantasy XIV: A Realm Reborn w pierwszej połowie 2013 roku. Pay-to-play.
*Ozonek