GameForge: "Runes of Magic nie zostanie zamknięte, a wręcz przeciwnie"
GameForge nie zgadza się z oskrażeniami wobec Runes of Magic, choć samo jest sobie winne kończąc z dodatkami, zamykając wersję via www oraz usuwając program Score for More. Pewnie dlatego wystosowali otwarty list do społeczności RoM’a. Oto on.
Witaj społeczności,
Nazywam się Steffen i jestem producentem Runes of Magic.
Nasze ostatnie komunikaty opublikowane na forum, dotyczące zamknięcia niektórych z naszych usług, doprowadziły do zamieszania i wywołania obaw o przyszłość Runes of Magic. Chciałbym rozwiać Wasze wszelkie wątpliwości.
Przede wszystkim, chciałbym uciąć wszelkie spekulacje i zaprzeczyć plotkom jakoby Runes of Magic miało zostać w niedługim czasie zamknięte. Absolutnie nic takiego nie będzie miało miejsca, Runes of Magic nie zostanie zamknięte, a wręcz przeciwnie. Ale do tego wrócę później.
To prawda że zrezygnowaliśmy z koncepcji rozdziałów (Chapters), która została wprowadzona do gry w jej wczesnych latach. Jesteśmy usatysfakcjonowani liczbą dostępnych opcji, które czynią z Runes of Magic jedną z najbardziej, jeśli nie najbardziej, rozbudowanych gier Free-to-Play MMORPG dostępnych na rynku. Nie przypuszczaliśmy, że gra dojrzeje tak bardzo od chwili, kiedy przed przeszło czterech laty miał miejsce jej start, dlatego nie widzimy sensu w zachowaniu koncepcji rozdziałów, jeśli zbliżające się usprawnienia nie wprowadzą dużych zmian.
Gra będzie wciąż regularnie aktualizowana poprzez poprawki i łatki dostarczane kiedykolwiek będzie to możliwe. Twórcy gry, nasz wieloletni partner, Runewaker Entertainment wciąż intensywnie pracują nad grą, a my będziemy wciąż dostarczać najnowsze jej wersje gry fanom z całego świata.
Score for More oraz przeglądarkowa wersja Runes of Magic były świetnymi rozwiązaniami, niestety nigdy nie spełniły naszych oczekiwań. Ich zamknięcie nie było dla nas łatwą decyzją, ale uważamy że „klientowa” wersja gry zyska dzięki temu, ponieważ nasz zespół będzie mógł skupić się na nowych projektach z nią związanych.
Pośród tych nadchodzących projektów jest między innymi wzmożenie naszych aktywności związanych z Runes of Magic. Pod koniec zeszłego roku otworzyliśmy nowy serwer w Niemczech, dzięki czemu nowe obszary są w naszym zasięgu. Zgadza się, wprowadzimy Runes of Magic w kolejnych krajach wraz z nowymi językami, co zwiastuje przybycie świeżych graczy do wspólnej gry i wzrost ogólnej aktywności w Taborei.
Zapewne zauważyliście zmiany w zespole Community Managerów. Wiąże się to ze zmianą struktur w samym Gameforge, ale wszystkie te zmiany zostały zakończone i nic nowego w tej sprawie nie jest planowane.
Na końcu chciałbym podkreślić, jak świetną grą jest Runes of Magic. Jesteśmy dumni, że możemy pracować nad tym niezwykłym MMORPG, które zredefiniowało jakość gier Free-to-Play przed czterema laty i w dalszym ciągu dynamicznie się rozwija, gromadząc niezrównaną ilość cech. Media nie przegapiły tego wartościowego tytułu, nagradzając go wieloma zaszczytnymi nagrodami. Poprzez 8 milionów kont, Wy, społeczność, udowodniliście nam, że warto walczyć.
W imieniu całego zespołu Runes of Magic, chciałbym Wam podziękować za lojalność i życzyć Wam wspaniałych przygód w Taborei.
I chyba się przejęli, bo dostałem nawet PW od polskiego Community Managera (mam nadzieję, że to nie fejk), w którym - podobno - niesłusznie oskarżamy GF o "złe prowadzenie" Runes of Magic. Naprawdę? Zapraszam do komentowania.
guru