Ile będzie trwała in-game'owa doba? Co z questami? Skalowanie potworków? - mini-wywiad z twórcami Gloria Victis... oraz mocno spóźniona relacja z Pyrkona 2013

Dodany przez guru około 11 lat temu
7 4187
Ile będzie trwała in-game'owa doba? Co z questami? Skalowanie potworków? - mini-wywiad z twórcami Gloria Victis... oraz mocno spóźniona relacja z Pyrkona 2013

Chmarus (admin), Rimejk, Wawrzyn, Algaist i jeszcze kilka osób z zespołu MMORPG.org.pl odwiedziło w poprzednim miesiącu Pyrkon 2013 w Poznaniu. Wiem, że od tego wydarzenia minął już prawie 30 dni, ale dopiero teraz Algaist zebrał to wszystko i zrobił z tego krótką relację.

Zaczniemy może od mini-wywiadów z twórcami Gloria Victis, którzy prężnie eksponowali swój produkt w Poznaniu.

Chmarus: Chcielibyśmy szczególnie zapytać o questy.

Przedstawiciel GV: Tak?

Chmarus: Reklamujecie, że nie będą standardowe, nieliniowe. Nic typu zabij i przynieś.

Przedstawiciel GV: W zasadzie jest tak, że questy będzie można rozwiązać na kilka sposobów i za to dostanie się np. punkty reputacji. Będzie test na perswazje, będzie można kogoś do czegoś przekonać bez walki. Będą dodatnie, ujemne ….

Algaist: A rozwiązując je inaczej będzie można ich więcej dostać? Np. jeśli samą gadką je rozwiążemy.

Przedstawiciel GV: Tak, wpłynie to na ich liczbę. Po drugie zebrane punkty reputacji będą miały wpływ na to czy inne osoby dadzą nam jakieś zadanie. Ich ilość odblokowuje kolejne questy.

Chmarus: Aha, czyli mam na plusie kilkaset punktów i nagle pojawiają mi się zadania.

Przedstawiciel GV: Tak, ale to też się tyczy tych ujemnych. Bo jak jesteśmy w jakieś wiosce i jesteśmy naprawdę wielką szują to z pewnością znajdziemy w niej innych rzezimieszków, którzy będą mieli dla nas zadania.

Algaist: Będzie można prowadzić polowania na takich graczy? Np. na PK (player killer)?

Przedstawiciel GV: Za to jest karma i … w sumie to standardowo.

Chmarus: A co z systemem pogody? Czy będzie to taki pic, który tylko powoduje np. deszcz, czy będzie to na coś wpływało?

Przedstawiciel GV: Będzie to miało wpływ na statystyki podczas walki. W ogóle system pogody jest bardzo rozbudowany. Mamy np. podaną temperaturę, która jeśli spadnie poniżej danego poziomu to zacznie padać lub może pojawić się śnieżyca. Obecnie jeszcze nie widać osadzania się śniegu na postaciach, bo wciąż nad tym pracujemy.

Algaist: Ile będzie trwała doba?

Przedstawiciel GV: Planujemy, że przez jakieś 3 godziny.

Chmarus: Powiedz mi czy macie już pomysł jak kasę z tego wyciągać? Czy będzie jakiś sklepik …

Przedstawiciel GV: Tak. Jakieś fryzurki, tatuaże, zmiany wyglądu …

Algaist: Nie będzie np. zbroi z extra statami, czy czegoś takiego?

Przedstawiciel GV: Nie, nie. Powiem wam tak: Zasadniczo będzie w grze kompletna bezklasowość z dużą ilością skilli. Ludzie będą chcieli je np. resetować to mogą to zrobić. Jeśli będą chcieli jakieś specjalne stroje np. z logiem ….

Algaist: Płaszcze Gildii?

Przedstawiciel GV: Właśnie tak. Jeśli ktoś będzie chciał jakieś emblematy na zbroje, tarcze to po prostu będzie wysyłał to do nas, a my już to wykonamy.

Algaist: Czyli bardzo rozsądny IS.

Chmarus: A umiejętności będą wykonane w ten sposób, że za questy będziemy mogli je jakoś rozwijać?

Przedstawiciel GV: Tu będziemy dostawać punkty na poziom …

Chmarus: Aha, czyli normalnie zbieramy doświadczenie i po poziomie dostaniemy jakiś punkty.

Przedstawiciel GV: Tak. W ogóle całe drzewko umiejętności będzie bardzo rozwinięte?

Algaist: Tak jak w Path of Exile?

Przedstawiciel GV: Nie do końca. Tam zaczyna się od jednego miejsca i rozwija się w danym kierunku. U nas gracz może nagle zacząć rozwijać coś całkiem innego. Np. nagle może zająć się rozwijaniem łuków.

Algaist: A właśnie. Skoro mówimy już o broni. Jakie będą rodzaje broni? Łuki, kusze, jakaś bron miotana …

Przedstawiciel GV: Topory do rzucania, noże. Wszystko co było w średniowieczu. Sporo różnych rzeczy. Pokazywaliśmy swojego czasu kiścień, jak będzie działała jego fizyka ruchu. Do każdej broni będą inne animacje. Inaczej będzie zachowywała się proca, a inaczej łuk. Będzie wiele animacji związanych z bronią. Gracz będzie musiał odpowiednio celować  by trafić w przeciwnika, który np. będzie zasłaniał się tarczą. Trzeba będzie go np. obejść by trafić w odsłonięte miejsce. Cała walka będzie bardzo dynamiczna.

Algaist: To bardzo dobrze. Czyli koniec w biernym staniem i wciskaniem klawiszy 1, 2, 3.

Przedstawiciel GV: Tak, ale naturalnie też będzie można aktywować skille. Ponadto pamiętajmy, że każda broń będzie miała masę modyfikatorów, także będzie całe mnóstwo możliwości kreowania postaci.

Chmarus: A będą jakieś punkty na ciele, gdzie jak się walnie to od razu będzie można zabić?

Przedstawiciel GV: Nie, nie można tego zrobić ponieważ kiedy mamy walkę wprowadzenie takich stref będzie wymagało przesyłania bardzo dużo informacji …

Algaist: Jak w Shooterach?

Przedstawiciel GV: W Shooterach macie tylko 32 graczy gdzie jest głównie walka na dystans bez skomplikowanych animacji. Całkiem inaczej niż w grze RPG.

Chamrus: A jak na razie z walkami? Nie ma większych problemów z lagami podczas walk.

Przedstawiciel GV: Nie, nie. Bez problemu na razie przebywa w jednym miejscu 10, 20 … graczy.

Algaist: A co z craftem?

Przedstawiciel GV: Będzie ich 10, z czego wybieramy 2. Jednak crafty będą ze sobą bardzo mocno powiązane. To znaczy, że ktoś będzie musiał pójść do lasu i ściąć drewno by ktoś inny mógł wykonać z tego jakieś przedmioty. Wszystkie profesje będą ze sobą w jakimś stopniu współgrały i będzie to całkiem rozbudowany system. Ponadto zakładamy, że to przedmioty wytworzone przez graczy będą jednymi z najlepszych. Naturalnie bardzo dobre będą też te z raidów. Jednakżę jeśli chcemy mieś najlepszy sprzet to trzeba będzie inwestować w gildii w zamki oraz pracownie gdzie gracze wszyscy będą mogli razem pracować.

Algaist: A jak z poziomami potworków? Wyższa map to wyższy poziom, czy może wyrównanie lvl?

Przedstawiciel GV: Nie, po prostu im dalej od miejsca startu tym trudniej. Chcemy uniknąć tego by można było zginąć na każdym kroku.

Chmarus: A odnośnie PvP: Jeśli ktoś mnie zabije to będzie jakaś strata wymierna jak to pamiętamy z Tibi?

Przedstawiciel GV: Kary nie będą bardzo duże. Ponadto nie utracimy naszego ekwipunku bo jeśli ktoś przeznaczył wiele czasu na jakieś dobrze przedmioty to nie czułby się zbyt dobrze gdyby je tak po prostu stracił.

Chmarus: A tak na zakończenie: Gdybyś miał oszacować ile procent pracy Wam jeszcze pozostało?

Przedstawiciel GV: Heheh, zawsze zadają nam to pytanie. To wszystko zależy od funduszy. Każdy ma swoją pracę, dzieci i całe rodziny. Z pracy wracają po 17.00 bądź później. Siedzą przy tym bardzo zdolni ludzie, którzy po pracy siedzą nawet do pierwszej w nocy, a muszą wstać do pracy na 8.00. Wszystko zależy od pieniędzy.

Chmarus: A nie szukaliście jakiś sponsorów?

Przedstawiciel GV: Polska to bardzo dziwny kraj. Jeśli chcemy wejść z kimś w spółkę to on nie daje wiele od siebie, a chce od nas wszystko. Pierwszym problemem było to, że ludzie nie widzieli tego całego projektu. Nie byli po prostu pewni czy to w ogóle wypali, czy znajdą się chętni. Teraz nasza przedstawicielka będzie miała bardzo dużo spotkań z poważnymi ludźmi, którzy interesują się ta grą …

A teraz reszta relacji, którą ze względu na rozmiar i duuuże zdjęcia umieściliśmy na naszym FORUM (TUTAJ). Serdecznie zapraszam.

 

guru

 

Gameplay z tego tygodnia. 


7 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube