World of Warcraft traci 600 tysięcy graczy! Prezes: "RIFT players come back to WoW".
Przejściowy kryzys czy coś poważniejszego? Na to pytanie, odpowiadają sobie włodarze Blizzard (i nie tylko) w sprawie... prawie 600-tysięcznego spadku liczby abonamentów w World of Warcraft, który został zanotowany od czasu premiery dodatku Cataclysm, czyli gdzieś od początku grudnia.
Nie bierzmy tego jednak zbyt poważnie, bo WoW nadal posiada prawie 11 milionów stałych, regularnie płacących graczy, więc szybka śmierć mu nie grozi. Wielu specjalistów uważa jednak, że tendencja spadkowa, to w głównej mierze zasługa dwóch, innych MMORPG’ów: RIFT oraz DC Universe Online, które na początku roku zgarnęły po milion abonamentów.
A przecież nawet w moim, niedawnym wywiadzie, poruszałem temat, że gracze RIFT, to głównie byli użytkownicy WoW.
A prezes Blizzard jest jednak spokojny i z dziwnym uśmieszkiem na twarzy zakomunikował ostatnio: „RIFT players will come back to WoW”. Muszę tłumaczyć? Chyba nie. Wszystko jasne... i trudno się z nim chyba nie zgodzić.
PS Mam jednak nadzieję, że GW2 sprawi, że Mike zacznie się martwić:)